برنامه یاد بعضی نفرات
 
شاه‌آبادي:
اركستر سمفونيك از سال آينده صاحب رهبر دائم مي‌شود
موسیقی ما - معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تا پايان امسال اركستر يك رهبر مهمان خواهد داشت و اميدواريم از سال آينده از رهبر دائم براي آن استفاده كنيم. حميد شاه‌آبادي در حاشيه افتتاح نمايشگاه عكس سريال مختارنامه در جمع خبرنگاران گفت: اركستر ملي نماد موسيقي كشور است و مي‌خواستيم از ماندگاري بيشتري برخوردار باشد. فقط رهبر اركستر نيست كه انتخاب شده، بلكه چهار چهره‌ شاخص موسيقي كشور به عنوان شوراي فني اين اركستر، پشتوانه ملي و فني و مفهومي اين اركستر هستند تا اركستر ملي با قوت و قدرت ويژه‌اي به كار خودش ادامه دهد.

وي ادامه داد: من از زحمات آقاي فرهادفخرالديني در10 سال مديريت اركستر ملي قدرداني مي‌كنم و خوشحالم كه اركستر ملي امروز دوباره حركت خود را آغاز و تمريناتش را شروع كرده است.

وي همچنين درباره آمد و رفت‌هاي پياپي رهبر اركستر سمفونيك تهران و انتخاب قطعي رهبر براي آن تصريح كرد: بناي ما بر اين بود كه اركستر را با رهبر مهمان اداره كنيم و شوراي فني اركستر به اين تشخيص رسيده بود كه براي همسان‌سازي سبك اركستر سمفونيك ايران با استاندارد‌هاي جهاني، چند رهبر مختلف از رهبران ايراني و خارجي در يك دوره‌گذار را انتخاب كنند.

وي افزود: تا پايان امسال اركستر يك رهبر مهمان خواهد داشت و اميدواريم از سال آينده از رهبر دائم براي آن استفاده كنيم، البته در سال آينده همچنان از رهبر مهمان استفاده مي‌كنيم و معتقدم اگر اركستر ملي مي‌خواهد يك گام بلند بردارد و حرفي براي گفتن داشته باشد، نياز دارد تا از رهبران مهمان استفاده كند.

شاه آبادي همچنين پيرامون حذف موسيقي پاپ از بخش مسابقه جشنواره موسيقي فجر نيز تصريح كرد: دليل حذف اين بخش ضعيف بودن بخش پاپ نيست بلكه ما بايد بدانيم كه كانون توجه در موسيقي بايد به كجا برود و چگونه باشد. در شرايطي كه هجمه‌ موسيقي پاپ از نوع و سبك‌هايي است كه بخشي از آن با هنجارهاي ما سازگار نيست و به خوراك شنيداري كشور آسيب مي‌زند، بايد از موسيقي ملي خودمان بيشتر صيانت كنيم. حذف پاپ از بخش رقابتي نه تنها با اين هدف بود بلكه در راستاي حمايت از موسيقي‌هاي كلاسيك غربي است و اين نشان مي‌دهد كه ما فقط به موسيقي سنتي و مقامي توجه نكرده‌ايم.

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين عنوان داشت: در حال حاضر چنين ظرفيتي براي ارائه يك تصوير زيبا در حوزه موسيقي پاپ وجود ندارد، بنابراين ما بنا را بر اين گذاشتيم كه رويكرد و نگاه ما به موسيقي جدي باشد. البته در بخش جنبي از موسيقي پاپ استفاده مي‌كنيم تا نشان دهيم كه ما با موسيقي پاپ في‌النفسه مخالفتي نداريم و اصولا مخالفت ما با موسيقي؛ ارتباطي به گونه و ژانر آن ندارد. اگر از گونها از موسيقي دفاع نمي‌كنيم؛ آن بخشي از موسيقي است كه با هنجارهاي اجتماعي ما سازگاري ندارد. اميدوارم كه امسال بتوانيم تصوير خوبي از موسيقي ارائه كنيم.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اركستر سمفونيك از سال آينده صاحب رهبر دائم مي‌شود | موسیقی ما