برنامه یاد بعضی نفرات
 
آرزوی ما همواره اجرای كنسرت‌هایمان در ايران است
نشست «پنجره ای بسوی آفتاب» برگزار شد
آرزوی ما همواره اجرای كنسرت‌هایمان در ايران است
موسیقی ما - نشست خبری کنسرت های «پنجره ای بسوی آفتاب» با حضور حمید متبسم سرپرست و آهنگساز، پژمان حدادي نوازنده سازهاي كوبه‌اي و اماميار حسن اف نوازنده‌ي آذري این گروه، دیروز ساعت 13 الی 15 در تالار وحدت برگزار شد.

حمید متبسم نوازنده تار و سرپرست گروه، درباره جزئیات تور کنسرت «پنجره ای بسوی آفتاب» که در اوایل سال 2010 در چند شهر کانادا و آمریکا اجرا شد، گفت: مجموع کنسرت های «پنجره ای بسوی آفتاب» از تاریخ 22 آبان ماه از برلین آلمان آغاز می شود و در ادامه در شهرهای فرانکفورت، آخن، گوتنبرگ سوئد، روتردام هلند، ونیز ایتالیا، رم ایتالیا، میلان ایتالیا به روی صحنه می رود. بنا بر این گزارش، این گروه در بخش اول به اجرای بخش هایی از موسیقی ایرانی در شکل بداهه نوازی و اجرای قطعات ساخته شده و در بخش دوم به اجرای ترکیبی از موسیقی آذری و ایرانی بر اساس قطعه ای با نام «نیشابورک» می پردازد.

متبسم در بخشی از توضیحات خود بیان کرد: آرزوي ما همواره اجراي كنسرت‌هايمان در ايران است، زيرا اينجا سرزمين اين موسيقي است و بيشترين مخاطب را در خود جاي داده است. البته از زمان برگزاري اين تور اروپايي به اين موضوع فكر كرده بوديم و خوشحاليم كه بالاخره شرايط اين اجرا در ايران فراهم شد.

بنا بر این گزارش، پژمان حدادي، نوازنده سازهاي كوبه‌اي نيز در بخش ديگري از اين نشست عنوان كرد: يكي از دلايل استفاده از دایره اين است كه صداي دايره در موسيقي آذري يك كاراكتر و رنگ خاص خود را دارد، اما ساز قالب اين اجرا تنبك است و دايره به عنوان رنگ در كنار آن حضور پيدا مي‌كند.

همچنین اماميار حسن اف، نوازنده‌ي آذري اظهار کرد: كمانچه آذربايجان داراي لهجه‌ي خاص خود است، زيرا ساخت آن تفاوت دارد. البته اين تفاوت به قدري جزيي است كه شنونده‌ي عادي آن را تشخيص نمي‌دهد. ساز كمانچه‌ي من را يكي از استادان برجسته‌ استراليايي ساخته كه در آن از پوست استفاده نمي‌شود و تمام ساختارش از چوب است. از اين ساز تنها سه نمونه وجود دارد كه يكي از آنها دست كيهان كلهر و ديگري دست يكي از نوازندگان آذربايجان (هابیل علی اف) است.

حميد متبسم در بخشی از این نشست عنوان کرد: به زودي (خرداد سال آینده) قرار است آلبوم «به نام گل سرخ» را با صداي سالار عقيلي در تهران اجرا كنيم.
منبع: 
آرت‌نا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آرزوی ما همواره اجرای كنسرت‌هایمان در ايران است | موسیقی ما