برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی هنر ناب لحظه هاست ، آن را با دستمال و خواربار اشتباه نگیرید
« رامین صدیقی » مدیر انتشارات هرمس:
موسیقی هنر ناب لحظه هاست ، آن را با خواربار اشتباه نگیرید
موسیقی ما - موسیقی هنر لحظه هاست ، چگونه می توان باور کرد در کشور م.سیقی را در سوپر مارکت و در کنار دستمال و شامپو و خواربار عرضه کرد؟ « رامین صدیقی » مدیر انتشارات هرمس با بیان این نکته دلیل پیدایش چنین اتفاق عجیب و پیچیده ای ، وضعیت بد اقتصادی درکشور است ، گفت: این مشکل تنها در کشورهایی ممکن است رخ دهد که دروضعیت بحرانی به سر می برند .زیرا دراین کشورها اولین چیزی که از سبد خانوار مردم حذف می شود کالای فرهنگی است .

وی ادامه داد: در این شرایط بد اقتصادی بیشترین محل مراجعه مردم حتی برای خرید یک سی دی فیلم یا موسیقی نیز به سوپر مارکت ها مراجعه می کنند . در حالی که در یک جامعه سالم اقتصادی هرگز چنین اتفاقی نمی افتد و طبیعی است که در این جامعه بیمار اقتصادی ، پخش کننده ها نیز به پخش سوپر مارکتی روی می آورند.
صدیقی دلیل این امر را این گونه بیان کرد: متاسفانه در عرصه موسیقی همه چیز وارونه است زیرا این عرصه هنری بر خلاف دیگرعرصه ها یکی از پر خرج ترین هنرها ( برای ضبط سی دی یا برگزاری کنسرت ) محسوب می شود اما ارزان ترین حامل ها را با خود دارد و به همین دلیل به راحتی می توان آن را کپی و به سرقت برد .

وی ادامه داد: حامل تئاتر صحنه است که نمی توان به آن دستبرد زد ، حامل کتاب ، کاغذ است که بازار آزاد آن بسیار گران تر از سهمیه ناشر بودن است اما قیمت سی دی خام در بازار اصلا قابل مقایسه با قیمت تمام شده یک سی دی منتشرشده موسیقی نیست .

مدیر انتشارات هرمس افزود:درحال حاضر هزینه تمام شده برای ضبط و تکثبیر موسیقی چیزی حدود پانزده میلیون تومان است و ما برای این که تنها اصل پول خود را دربیاوریم باید شش هزارسی دی ، آن هم به ارزش هریک سه هزار تومان بفروشیم تا شاید در ا نتها به نقطه صفر برسیم در چنین شرایطی است که پخش کننده موسیقی مجبور است برای سرپا نگه داشتن خود سی دی موسیقی را با یک پک مقوایی و بدون هیچ توضیح و یاد داشتی ، به شکلی کاملا توهین آمیز پخش کند .

وی ادامه داد: حال به تمام این مسائل ، مشکل قانونی کشور را نیز اضافه کنید . زیرا متاسفانه در کشورما قانون کپی رایت وجود ندارد و هیچ سیستم قهریه و قضایی برای برخورد قانونی با این متخلفین وجود ندارد به همین دلیل است که می بینیم فروش سی دی های کپی شده و غیرقانونی در کشور بسیار رواج دارد و این سبب دل شستگی کسانی مانند من می شود که از همه چیزمان گذشته و تنها به فرهنگ کشورفکر می کنیم .

وی اضافه کرد: ما در کشور یک سیستم ممیزی عجیب و پیچیده داریم که به خودی خود اجازه فروش هر اثرموسیقایی را نمی دهد و این خود باعث از دست دادن بسیاری از ویترین ها شده و به فروش ما صدمه می زند .
صدیقی افزود: تصور کنیم با تمامی این مشکلات ناگهان می بینید یک اثر خارجی درجه یک با عکسی که کپی رنگی شده را با قیمتی بسیار پایین تر از حد تصور می فروشند و این ها یعنی ورشکستگی مطلق امثال ما .

وی ادامه داد: در این شرایط دیگرشاید قدرت تفکر از توهینی که با پخش سوپرمارکتی موسیقی هم به هنرمند وهم به مخاطب پی گیرو علاقه مند موسیقی می شود باقی نماند .

مدیر انتشارات هرمس در پایان گفت : من نه تنها مخالف سر سخت پخش سوپر مارکتی سی دی موسیقی هستم بلکه اعتقاد دارم سی دی موسیقی باید با بسته بندی مناسب وآبرومند به دست مخاطب برسد تنها اگر شرایطی برای بهتر شدن فعالیت پخش کننده ها و فروشگاه های تخصصی به وجودآید .
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

آقای صدیقی شما و امثالتان به فکر جیب خود هستید بنده با حقوق ناچیز خود حاضرم سی دی آهنگساز مورد علاقه خود را حتی در یک کیسه فریزر ! خریداری کنم ولی لااقل قیمت کارهای اورجینال انقدر زیاد نباشد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

in oza vaghean taasof avare...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی هنر ناب لحظه هاست ، آن را با خواربار اشتباه نگیرید | موسیقی ما