برنامه یاد بعضی نفرات
 
رستاک به مخاطب احترام مي گذارد
گزارش موسيقي ما از كنسرت گروه رستاك؛
رستاک به مخاطب احترام مي گذارد
موسيقي ما – راضيه غنجي: گروه رستاك پنجشنبه و جمعه 13 و 14 آبان در دو سانس 18 و 21 در سالن همايش هاي برج ميلاد به همت شرکت آوای هنر روي صحنه رفتند. به گزارش خبرنگار موسيقي ما، كنسرت گروه رستاك به سرپرستي سيامك سپهري و خوانندگي فرزاد مرادي و بهزاد مرادي پنجشنبه و جمعه 13 و 14 آبان در دو سانس 18 و 21 در سالن همايش هاي برج ميلاد با حضور پرشور مخاطبان برگزار شد.

  • همه اقوام ايراني در برج ميلاد
اين گروه در كنسرت آبان ماه خود قطعات بارون (لری)، رعنا (گیلکی)، لاكودانه (گيلكي) ،گل گل (آذری)، لیلا (خراسانی)، سوزله (کردی)، بلال (بختیاری)، هلهله (قشقايي) ، گل آقا (مازندراني) سالونك نوابينا، حيران (بلوچي) را اجرا كردند. كه بعضي از اين قطعات از آلبوم «همه اقوام من» اين گروه اجرا شد.
از آنجايي كه اين قطعات از موسيقي نواحي مختلف ايران سرچشمه مي‌گيرد و به آن اشاره دارد و تهران شهر فرهنگ‌هاي مختلف است، همين باعث مي شود مخاطبان متفاوت با ذائقه‌هاي متنوع در كنسرت اين گروه با رضايت از سالن خارج شوند.

  • حضور اساتيد موسيقي نواحي
در بين قطعات اساتيد پيشكسوت موسيقي نواحي و بومي ايران به روي صحنه آمدند و موسيقي مناطق خود را به صورت تك نوازي و گاهي همراه با گروه اجرا كردند كه اين بخش با استقبال بسيار خوب مخاطبان مواجه شد و كه اين نوآوري و حضور اساتيد موسيقي خود باعث شناساندن اين موسيقي فاخر و اصيل به مخاطب و آشتي او با اين نوع موسيقي است.
«صفرعلی رمضانی»، «عاشیق ایمران حیدری»، «غلامعلی پورعطایی» و «ماشااله بامری» اساتید موسیقی نواحی و بومی ایران، به ترتیب به روی صحنه آمدند و موسیقی های نواحی گیلکی، آذری، خراسانی و بلوچی اجرا کردند.استاد «غلامعلی پورعطایی» نیز به همراه ساز دوتارش ترانه «نوایی» را با گویش خراسانی اجرا کرد.

  • رستاك به مخاطب احترام مي گذارد
انتشار بروشوري وزين و كامل درباره گروه و كنسرت ، استفاده از سازهاي متنوع، هماهنگي بسيار خوب گروه در اجرا، حضور اساتيد پيشكسوت موسيقي نواحي و بومي ايران ، عدم تاخير در آغاز برنامه كه اصولا در اكثر كنسرت ها به 45 دقيقه هم مي رسد، توجه به همه اقوام ايراني كه نشان دهنده اهميت ذائقه مخاطب براي هنرمندان اين گروه است و ارائه شادي عميق و دروني به تماشاگر همه اينها نشان دهنده احترام گروه رستاك به مخاطب است.

  • اعضاي گروه رستاك
سیامک سپهری (تار و سرپرست گروه)، فرزاد مرادی (خواننده، تنبور، تارباس، دوتار، سه‌تار و دسرکتن)،بهزاد مرادي (خواننده و دف دهل،كوزه، تاس) رضا عابدیان (کمانچه و تارباس آرشه‌ای)، پیران مهاجری (عود و نقاره)، سحر ابراهیم (قانون)، اکبر اسماعیلی‌پور (تار)، محمد مظهری (کمانچه)،سارا نادری (دوتار، رباب، سه‌تار، دسرکتن و تمبک)، یاور احمدی‌فر (دف، دایره، دهل و پیپه)، کاوره سروریان (سرنا، نی، قشمه و نی‌لبک)، و از اعضای گروه رستاک هستند. نگار اعزازي (دف و دايره)، نيما نيك طبع(دف) اميد مصطفوي (تنبك).مهديه عبدللهي ، سميرا محسني ، عماد امر كاشي، علي دوستدار هم آوايان اين گروه را تشكيل مي‌دهند.

  • درباره رستاك
رستاک" در تابستان سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در قالب یک گروه موسیقی تجربی (Experimental Music Group) آغاز کرد. این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه‌ای از موسیقی با قابلیت برقراری ارتباط با سایر فرهنگها، اقدام به تحقیق و برگزاری جلساتی با حضور هنرمندان و اساتید حوزه‌های متفاوت موسیقی نمود. اساسی‌ترین موضوعات مورد بحث در این جلسات، بازجست نغمه‌های اصیل و کهن موسیقی مقامی ایران است که به شیوه‌ای نو در حوزه موسیقی معاصر ایران سریان یابد. حکایت این گونه‌ی موسیقی که ماهیت نغمات خود را از موسیقی کهن ملل گوناگون اخذ کند، بسیار مفصل است و تلاش رستاک تجربه‌ای است در حوزه این ژانر موسیقایی.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

سلام
بابا دمت همه رستاکیا گرم خیلی خیییییییییییییییل
دوسشون دارم از صمیمم قلب
من که خودم اولی که تو بازر آمد کلی دوق زدم
خدای
خیلی تبلیغ کردم
برا همه فایملم گرفتم
یعین فکر کنم 20 یا 30 تا گرفتم
به همه دادم
امیدوارم گروهتو موفق باشین
شاد و
سالم
در پناه حضرت دوست
رو یماه هموت میبوسم از دور
دمتتتتتتتون گرم
یاعلی مدد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

واقعا موافقم کنسرتشون عالی بود
واااااااااااااااااااای خیلی خوش گذشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

مرسی از توضیحات کامل...متاسفانه در کنسرت هیچکس معرفی نشد...شاید قصدی توش بود ولی اسامی بخصوص اساتید باید هزاران بار گفته میشد....دستشون درد نکنه
و مرسی از شما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

بچه های رستاک دست تک تکتونو می بوسم . واقعا یه تکان درست و حسابی به موسیقی دادید تا بقیه گروههای موسیقی هم از این رخوت و سستی در بیان و بدونن که خواستن توانستن است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

عالیه.....کاش میتونستم برم....نشد :( مرسی از شما ;)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

فوق العاده بود. از شدت زیبایی گریم گرفت.همیشه زنده باشید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رستاک به مخاطب احترام مي گذارد | موسیقی ما