برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارشاد شهرستان‌ها برای مجوز وزرات ارشاد‌، تره هم خرد نمی‌کنند!
کیهان کلهر:
ارشاد شهرستان‌ها برای مجوز وزرات ارشاد‌، تره هم خرد نمی‌کنند!
موسیقی ما - کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده شهیر ایران  درباره کنسرت دو شب گذشته خود در شیراز گفت: چگونه است که یک اداره زیرمجموعه، مجوز بالا دست خود را قبول نمی کند و برای برگزاری کنسرت تا این اندازه هنرمند را آزار می دهد.

وی افزود: در حالی که چندی پیش ، این کنسرت با همنوازی من و اردال ارزنجان درتهران با مجوز وزارت ارشاد برگزارشد، ظاهرا نباید هیچ مانعی برسرراه دریافت مجوز محلی از اداره ارشاد شیراز برای برگزاری کنسرت درآن شهر به وجود می آمد.

این هنرمند بیان این نکته که متاسفانه باید بگویم اداره ارشاد شیراز تمام توان خود را به کار برد تا من عطای این کنسرت را به لقایش ببخشم ، ادامه داد: اما اداره ارشاد مورد نظر دریافت مجوز را به ظهر روز چهارشنبه یعنی آخرین ساعات روز قبل از اجرا موکول کرد آن هم با این شرط که تبلیغات شهری برای کنسرتی با این همه تقاضای گسترده مردمی انجام نشود و هیچ کس از ماهیت وجودی این کنسرت مطلع نشود.

وی ادامه داد: این موضوع تنها یک معنی دارد؛ عزم راسخ مسئولان محلی برای ضربه زدن به هنرمندی که سی سال برای موسیقی این کشورزحمت کشیده و با تمام توان برای بالا بردن نام وهنر ایران زمین تلاش کرده است.
کلهربا اشاره به وضعیت نامناسب صدور مجوز در شهرستان ها اضافه کرد: در حالی که وزارت ارشاد تنها نهاد رسمی و قانونی صادر کننده مجوز کنسرت است ؛ چگونه باید باور کرد به تازگی و به شکل قانونی نانوشته، اداره های شهرستان ها به جای تابعیت از مدیران اصلی ، خود اعلام استقلال کرده و برای مجوزوزرات ارشاد ، تره هم خرد نمی کنند .

وی افزود: اگر مسئولان شیراز برای برگزاری یک کنسرت موسیقی تا این اندازه مشکلات ایجاد می کنند؛ در تبریز که متاسفانه مسئولان محلی ، به راحتی ممنوعیت اجرای کنسرت موسیقی درآن شهر پر جمعیت را اعلام می کنند.

این آهنگساز ونوازنده نام دار ایرانی افزود: در شرایط فعلی نمی دانم وقتی با من به تقاضا و درخواست عده ی بی شماری از مردم هنر دوست و تنها با هدف جلوگیری از تمرکز بر مرکز ، برصدد اجرای این کنسرت در شهرستان های گوناگون ایران هستم این گونه برخورد می شود ، دیگر با جوانانی که شاید از شهرت کمتری برخوردار بوده و از آستانه تحمل کمتری برخوردارهستند ، چگونه رفتار خواهد شد؟

کلهر اضافه کرد: بهتر است مسئولان وزرات ارشاد هر چه زودتر تصمیم قاطع و روشنی در برابر قانون گریزی زیر دستان خود در شهرستان ها بگیرند تا تکلیف همه موسیقی دان ها درباره اجرا یا عدم اجرای کنسرت در شهرستا ن ها روشن شود تا بیهوده به دنبال اهمیت به هنر شهرستا ن ها نباشند.
منبع: 
آرت نا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

حرف آقای آقای کلهر را با تمام وجود حس می کنم چون 2 سال است که برای اجرای کنسرت گروه مهربانی در شیراز تلاش می کنم اما به نتیجه نرسیدم.
خدا وضعیت موسیقی ما را از این آشفتگی نجات دهد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

هرچه فاصله بین مردم تهران و شهرستان ها بیشتر باشد بهتر است!!!! این یک اصل نانوشته است که پرده ها و بندهای گسترده ای دارد. درتهران جمعیت اهل فرهنگ و هنر در کثرت است و درشهرستانها در اقلیت! هرچه این جمعیت بیشتر شود در نتیجه جمعیت اهل تقوا و تدین کمتر می شود!!!! اینها را آنهایی می گویند که از موسیقی یک غول وحشتناک ساخته اند که به آنچه معتقدند و پایبندند ضربه می زند...
تشریف ببرید مجالسی که همین آقایان به عزاداری یا مولودی خوانی مشغول اند، طرب اندر طرب لحو و لعب ، صدای موسیقی راک و پاپ و هوی متال می شنوی که جز بی حرمتی به مقدسات چیز دیگری نیست. دریغ از ذره ای درنگ و اندیشه در این جماعت ریاکار... به قول حافظ

زاهد ظاهر پرست از حال ما آگاه نیست
در حق ما هرچه گوید جای هیچ اکراه نیست
بنده پیر خراباتم که لطفش دائم است
ورنه لطف شیخ و زاهد گاه هست و گاه نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

tanha yek rah hast ethhad honarmandan va tahrim daste gami

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

وضع اجرای گروهی موسیقی و برگزاری کنسرت در شهرستان ها به قدری اسفناکه که جز افسوس و فکر فرار از این ملکت دربند راهی باقی نمیمونه.تو شهر ما_رشت_گروه های موسیقی مختلف برگزاری کنسرت رو از برنامه کاری خودشون خارج کردن.این اتفاق وقتی افتاد که دیگه مسولین ارشاد و حراست اصلی ترین سالن شهر یعنی خاتم الانبیا(و شاید تنها سالن تا حدی مناسب برایی اجرا)از هیچ تلاشی واسه کارشکنی و ممانعت از اجرای کنسرت ها دریغ نکردن.از جلوگیری از تبلیغات و در اختیار قراردادن سالن فقط در روزهای وسط هفته تا لغو کنسرت یک روز قبل از اجرا...!
و در این وضع ما ترجیح میدیم فقط تو خلوت خودمون و واسه دلمون ساز بزنیم.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

نمی دونم چرا من باید بجای مسئولای شهرم از روی استاد خجالت بکشم؟

حاضرم قسم بخورم هیچکدومشون اصلا نمی دونن شیراز یعنی چی...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارشاد شهرستان‌ها برای مجوز وزرات ارشاد‌، تره هم خرد نمی‌کنند! | موسیقی ما