برنامه یاد بعضی نفرات
 
تکنوازی‌های درخشان و اجرای‌ گروهی منسجم و گوشنواز
علي اكبر شكارچي از كنسرت گروه كامكارها مي‌گويد؛
تکنوازی‌های درخشان و اجرای‌ گروهی منسجم و گوشنواز
موسیقی ما - علی اکبر شکارچی‌، ردیف‌دان و نوازنده نامدار کمانچه ضمن تمجید کنسرت کامکارها از ویرژگی‌ها و نکات برجسته و بارز آن گفت.شکارچی که از جمله بینندگان کنسرت گروه کامکارها بود  گفت:کنسرت گروه کامکارها چه در بخش کردی و چه در بخش سنتی در استاندارهای بالای حرفه‌ای برگزار شد و کامکارها نشان دادند که همچنان در اوج کار حرفه‌ای قرار دارند و می‌توانند بینندگان را سیراب و راضی از یک برنامه منسجم و پرطرات موسیقایی به منازلشان بفرستند.

عضو هیئت مدیره کانون نوازندگان موسیقی ایرانی گفت:من کمتر گروه موسیقی را دیده‌ام که اجرایی چنین سیال و روان داشته باشند که مخاطب از لحظه به لحظه اجرای آنها لذت ببرد و از این منظر باید گروه کامکارها را گروهی نامید که اسباب سربلندی موسیقی ایرانی‌اند.

شکارچی اجرای گروه کامکارها را به گل زنبق متفاوتی تشبیه کرد که در فضای موسیقی ایران و گروه‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند و این گل با مخاطبان انبوه که همانند جنگلی سرسبز از این گل‌ حفاظت می‌کند، مخاطبان هم با قدر دانستن تلاش گروه کامکارها انرژی و شور مضاعفی به گروه می‌دهند وآنها را برای کارهای آینده امیدوار تر می سازند.

به گفته شکارچی گروه کامکارها در گروه نوازی، چه از منظر تنظیم، رنگ‌آمیزی و اجرا بسیار خوب عمل کردند و حتی آقای بیژن کامکارکه از یکی دو سال بیماری رهایی پیدا کرده بود، به قدری درخشان دف نواخت که همایون شجریان که در کنار من نشسته بود به من گفت:اگر استخوان‌های بیژن هم بماند باز هم او دف را در طراز و استانداری عالی می‌نوازد.

شکارچی درباره تکنوازی‌های گروه گفت: در گروه کامکارها چهار تن تکنوازی کردند که قشنگ کامکار و پشنگ کامکار در فضایی سنتی به تکنوازی پرداختند که انصافا اجرایی حرفه‌ای و گوشنواز ارائه دادند. در مقابل ارسلان و اردشیر کامکار مدرن‌تر نواختند و به خصوص اردشیر کامکار که از تمامی ظرفیت‌های ساز کمانچه بهره گرفته است و ضمن چشم داشتی به فضای موسیقی سنتی و ردیفی ایران و حتی موسیقی منطقه کردستان ، نشان داد نوازنده‌ای با حس موزیکالیته بالا و توانایی تکنیکی فوق‌العاده است.

به گفته شکارچی اجرای تکنوازی‌ها به قدری درخشان بودکه او نتوانست بر جایش بنشیند و در میانه‌های اجرا از جایش بلند شد و به تشویق ایستاده گروه و تکنوازان پرداخت.
منبع: 
همشهری آنلاین
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

درود بر کامکارها این خنیاگران افسانه ای موسیقی ایران
دریغ که قیمت بالای کنسرتها قفل ورود ما به این برنامه ها شده است.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تکنوازی‌های درخشان و اجرای‌ گروهی منسجم و گوشنواز | موسیقی ما