برنامه یاد بعضی نفرات
 
کامکار‌ها عید فطر در برج میلاد کنسرت برگزار می‌کنند
هوشنگ كامكار: بيشتر قطعات كنسرت شهريور ماه كاملا جديد است
کامکار‌ها عید فطر در برج میلاد کنسرت برگزار می‌کنند
موسیقی ما - هوشنگ كامكار از انتشار غيرقانوني آلبوم تصويري كنسرت سال 86 در تالار وزارت كشور ابراز تأسف كرد و از انتشار دو آلبوم صوتي همان برنامه و برگزاري كنسرتي در مركز همايش‌هاي برج ميلاد خبر داد.

سرپرست گروه موسيقي «كامكارها» در تشريح برنامه‌هاي اين روزهايشان گفت: كنسرت گروه كامكارها در روزهاي 18، 19 و 20 شهريورماه در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود. اين كنسرت در دو بخش فارسي و كردي برگزار مي‌شود و بيشتر قطعات كاملا جديد است و تنها چند قطعه كه بسيار براي مردم جذاب است از قطعات قديمي ما اجرا خواهد شد.

وي افزود: در بخش فارسي اين كنسرت اعضاي گروه كامكارها تك‌نوازي خواهند داشت و تك‌نوازي اردشير و ارسلان كه مربوط به سازهاي كمانچه و عود مي‌شود، به دليل جديد و با تكنيك بودن از جذاب‌ترين تك‌نوازي‌هاي اين كنسرت خواهد بود.

كامكار درباره دو آلبوم منتشرشده‌ي «شوري ديگر ـ فارسي» و «شوري ديگر ـ كردي» كه اين روزها عرضه شده است، گفت: اين آلبوم‌ها مربوط به كنسرت تالار وزارت كشور در سال 86 مي‌شود.

او در ادامه با ابراز تأسف نسبت به دريافت نكردن مجوز براي انتشار تصوير اين كنسرت گفت: نسخه غيرمجاز آن متأسفانه در بازار پخش شده است و جالب است كه از اين آلبوم فقط يك نسخه در وزارت ارشاد و شركت توليدكننده موجود بوده است و خيلي عجيب است كه بدون دريافت مجوز بايد در كنار خيابان اين آلبوم به فروش برسد.

هوشنگ كامكار گفت:چند روز پيش از آمريكا به من تماس گرفتند و گفتند كه نسخه غيراصل اين آلبوم را پيدا كردند و اگر امكان دارد نسخه اصل را نيز براي آن‌ها بفرستم كه من با تعجب گفتم هنوز اين آلبوم منتشر نشده است.

اين هنرمند تصريح كرد:انتشار غيرمجاز اين آلبوم زحمت چندساله‌ي ما را در گروه كامكار از بين برد و هيچ انگيزه‌ي مادي و معنوي براي كار بيشتر در گروه باقي نمي‌گذارد.

سرپرست گروه كامكارها در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به رهبر زن اركستر سمفونيك تهران (نازنين آقاخاني) اشاره كرد و به ايسنا گفت: در يك اجراي خصوصي كار اين رهبر را ديدم و مي‌توانم بگويم بعد از علي رهبري و لوريس چكناواريان اين بهترين اجرايي بود كه از اركستر سمفونيك تهران مي‌شنيدم و بسيار منظم بود.

وي معتقد است: اگر اين اجرا به صورت عمومي برگزار مي‌شد، تبليغ بسيارخوبي براي موسيقي ايران در جهان بود زيرا اين اولين‌باري است كه در تاريخ موسيقي ايران‌زمين يك زن رهبري اركستر سمفونيك را برعهده دارد.

كامكار از انتشار آلبوم پدرش كه تك‌نوازي ويولن است با عنوان «روح افزا»، خبر داد و گفت: اين آلبوم نيز به زودي وارد بازار موسيقي مي‌شود و از نظر من بسيار كار باارزش و با محتوايي است كه پس از انتشار اساتيد و هنرمندان خواهند شنيد و درباره آ‌ن صحبت خواهند كرد.

اين هنرمند همچنين از انتشار آلبوم «محاق» با آهنگسازي خودش بعد از ماه رمضان گفت و ادامه داد: اين آلبوم متمركز بر اشعار شاعران معاصر شاملو، سهراب سپهري، بيژن جلالي و احمدرضا احمدي است و خوانندگي آن را نيز اميد نيك‌بين برعهده دارد و دخترم صبا كامكار نيز همخوان اين آلبوم است.

اين هنرمند در بخش پاياني اين گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در كردستان براي انجمن بيماران سرطاني كنسرت برگزار كرديم كه در هر شب اجرا نزديك 3500 نفر شركت كرده بودند و براي ما بسيار موفقيت‌آميز بود كه بتوانيم به بخش‌هاي غيردولتي كه نيازمند هستند، كمك كنيم.

به گفته‌ي هوشنگ كامكار؛ اين كنسرت در دو بخش فارسي و كردي اجرا شد و در سخنراني كوتاهي كه در اين كنسرت انجام شد، مردم آگاه شدند كه مي‌توان از راه‌هاي مختلف و حتي كوچك به نيازمندان كمك كنند.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

زنده باد خنیاگران افسانه ای کامکار

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامکار‌ها عید فطر در برج میلاد کنسرت برگزار می‌کنند | موسیقی ما