برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای «امشب در سر شوري دارم» در حضور استاد همایون خرم
گزارشي از حاشيه و متن كنسرت محمد اصفهاني در تالار وزارت كشور؛
اجرای «امشب در سر شوري دارم» در حضور استاد همایون خرم
موسیقی ما - پنجشنبه شب صندلي‌هاي تالار وزارت کشور کامل پر شده بود و مردم زيادي براي تماشاي کنسرت محمد اصفهاني که سال‌ها در پايتخت کنسرت برگزار نکرده بود، آمده بودند.اجرای که در شب اول با مشکلات صدابرداری همراه بود، در شب دوم با حل این مشکلات اجرای بهتری داشت.

اين کنسرت با اجراي يک قطعه که ميکسي از قطعات مشهور محمد اصفهاني بود بدون کلام اجرا آغاز شد. ميثم مروستي نيز که در اين اجرا سرپرست و سوليست بود، با ويولون الکتريک، سه تار، تنبور و سنتور در بخش‌هايي از قطعات مختلف تک نوازي مي‌کرد.

اولين آواز اصفهاني با شعر علي معلم « جانا بدرالدجايي دام دلهايي/ از رشک تو زهره گويان رو چه آرايي؟/ از رخ خوبت هيهات مه به فلک شه مات!/ مانده چو گو سر به چوگان من سودايي...» آغاز مي‌شود؛ او پس از اجراي هر قطعه آن را معرفي مي‌کرد.

قطعات «هواي تو»، «بوي باران» هم اجرا شدند تا ميثم مروستي اين بار سه‌تار را بر دست بگيرد و حالا سالن با صداي مردم پر مي‌شود: «باور نکن تنهايي‌ات را/من در تو پنهانم، تو در من/ از من به من نزديك‌تر تو/ از تو به تو نزديك‌تر من.»

قطعات «ساحل آرامش» و «شب افروز» هم با استقبال مردم همراه شدند و بعد محمد اصفهاني قطعه‌اي از سامي يوسف را که در نشست خبري اخيرش نيز خبر داده بود، اجرا کرد.

اين قطعه به زبان انگليسي و عربي بود و او پيش از اجراي اين قطعه گفت: سامي يوسف اين قطعه را در اعتراض به کشتار کودکان در جنگ‌ها خوانده است و خطابش به پيامبر اسلام (ص) است که پيامبر تو محبت و احترام به کوچکتر ها و بزرگترها را به ما آموختي اما حالا با اسم تو چه جنايت‌هايي مي‌شود و اگر مي‌دانستند که تو از اين موضوع بيزاري، هيچ گاه اين اتفاقات بد نمي افتاد.

و دوباره فضاي کنسرت با قطعات نوستالژيک اصفهاني همراه مي شود: «از داغ غمت هر که دلش سوختني نيست/ از شمع رخش محفلش افروختني نيست»

در این لحظه محمد اصفهانی از استاد همایون خرم که در سالن حضور داشت دعوت کرد تا روی سن حاضر شود و در حضور وی  ترانه‌ي جاودان «کريم فکور» با آهنگ سازي « استاد همايون خرم» اجرا شود «امشب در سر شوري دارم/ امشب در دل نوري دارم/ باز امشب در اوج آسمانم/ باشد رازي با ستارگانم/ امشب يک سر شوق و شورم/ از اين عالم گويي دورم». اين قطعه يک بار ديگر به در خواست مردم تکرار شد و اين بار تقريبا تمام شعر را مردم خواندند!

قطعه‌ي دلقک که شروع مي‌شود، مردم با دست زدن، گروه را تشويق مي کنند. اين قطعه که بارها از تلويزيون پخش شده است، براي مردم خاطرات بسياري را از سال هاي گذشته و آواز محمد اصفهاني تداعي مي‌کند.

سپس محمد اصفهاني ميکروفن را به دست ميثم مروستي مي‌دهد تا اگر مي خواهد صحبت کند و او هم از نوازندگان گروهش (پارسه) و «پدرام فريوسفي» نوازنده‌ي ويولون اول ارکستر سمفونيک که در اين اجرا گروه نوازندگان او را همراهي مي کرد، تشکر کرد.

از ميان جمعيت مردم قطعات بسياري را درخواست مي‌کردند که محمد اصفهاني گفت: رپرتوآر اين اجرا مشخص است و امکان اجراي قطعات درخواستي نداريم.

«اي ايران اي مرز پر گهر» قطعه‌ي پايان بخش اين کنسرت بود که به احترام «ايران» حاضران را از روي صندلي‌هاي تالار وزارت کشور، بلند کرد.
منبع: 
ایسنا - موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

منتظر گزارش کنسرت بودم. ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

میشه لطف کنید آهنگ سامی یوسف که دکتر اجرا کرد رو صوتی و تصویریشو برای دانلود قرار بدین؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

خورشید فردا رو از قلم انداختید...
بهترین و بی نقص ترین و پرهیجان ترین اجرای دکتر (خورشید فردا) بود که همه رو به وجد آورد.
خواهشا اگه مقدور هست کلیپی از این کنسرت رو واسه دانلود تهیه کنید. مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

خیلی خوب بود البته به نظرم سرپرست قبلی یعنی نیکپور خیلی بهتر بود ضمن اینکه تجهیزات فنی تالار کشور خیلی قدیمی هست ... دکتر تنها خواننده مورد علاقه ام هست انشاالله همیشه سالم باشند در سایه لطف خداوند ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

فقط 1 سری عکس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازم عکس بزارید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

این عکس ها برای شب اول هست.عکس های شب دوم رو با حضور استاد همایون خرم بذارید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

برخی از آهنگ ها به صورت پلی بک اجرا شد که واقعا توهین آمیز بود
فکر نکنید کسی نمی فهمد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

به خاطر مهارت دکتر در اجرا خیلی ها این اشتباه رو می کنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

تنها ماندم چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

سلام .
لطفا قسمتهایی از کنسرت را بصورت ویدیویی در سایت در اختیار بازدید کننده گان بگذارید ، تا افراردی که موفق به تماشای این کنسرت نشده اند بتوانند حداقل کمی از آن فضا لذت ببرند .

با تشکر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای «امشب در سر شوري دارم» در حضور استاد همایون خرم | موسیقی ما