برنامه یاد بعضی نفرات
 
ضرورت بازگشت به خويشتن
درباره آلبوم «ژاكت» از محسن چاوشی؛
ضرورت بازگشت به خويشتن
موسیقی ما - امیر بهاری: محسن چاووشي، خواننده با استعدادي است. اين را با يك‌بار گوش دادن ترانه‌هاي فيلم «سنتوري» مي‌توان فهميد و پيش از آن هم با آثاري كه غيررسمي از او منتشر شده بود مي‌توان حدس زد كه از همه كساني كه همزمان و همشكل با او شروع به‌كار كرد با استعدادتر است و بهتر آواز مي‌خواند.

چاووشي پيش از اينكه روي زمين بيايد و رسمي آواز بخواند، محبوب شد و خيلي‌ها دل به تجربه‌هاي رسمي او بسته بودند اما اتفاقي كه در ابعادي ديگر براي آلبوم «ترنج» محسن نامجو رخ داد براي چاووشي هم به‌وقوع پيوست. همان‌قدر كه زينت دادن‌هاي بي‌دليل در تنظيم قطعات «ترنج» به نامجو لطمه زد بي‌دليل شلوغ شدن ترانه‌هاي چاووشي و استفاده بيش از حد از توانايي صداسازي او هم تبديل به نقطه ضعف شد.

در دو آلبوم رسمي چاووشي مشخص است كه در تنظيم آثار خيلي وقت صرف شده و خيلي فكر شده اين ترانه‌ها تنظيم شده‌اند. اما انگار چاووشي و تنظيم‌كنندگانش فراموش كرده‌اند كه نوع موسيقي كه ارائه مي‌دهند و نوع صداي چاووشي اين پيچيدگي و استفاده بي‌ربط از گيتار الكتريك و سلوهايي كه تقليد دست چندم از گري‌مور و امثالهم است (كه تازه خود اصلش هم ديگر چيز تازه‌اي محسوب نمي‌شود) ارتباطي به اين نوع صدا و اين ترانه‌ها ندارد يعني ادراكي كه 40 سال پيش در موسيقي پاپ ايران وجود داشته هنوز به اين دوستان منتقل نشده است.

در دهه 1350 كوروش يغمايي واقعا آواز راك مي‌خواند و سلوهاي ترانه هايش هم منطبق بر نوع آوازش بود. اما مثلا حتي فريدون فروغي كه به‌شدت تحت‌تاثير موسيقي بلوز بود از سلوهاي گيتار آن چناني استفاده نمي‌كرد چون نوع صداي خودش را خوب مي‌شناخت.

صداي محسن چاووشي يك ناله خاص خودش را دارد كه مختص ايران است و جالب اين است كه بازخورد اين صدا در موسيقي فيلم سنتوري ديده شده است. همان ترانه معروف «خيانت» كه ساز سنتور آنرا همراهي مي‌كند جواب خودش را داده است و نشان مي‌دهد صداي چاووشي در زمينه‌ساز و حال‌و‌هواي ايراني به‌خوبي جواب مي‌دهد اما دوستان به زور گيتار الكتريك (آن هم با ضايع‌ترين و خالتورترين حس و فيلينگ ممكن)، فلوت ريكورد و... مي‌بندند به صداي چاووشي و ماحصل مي‌شود آلبومي مثل «ژاكت» كه جز لحظه‌هاي زيبايي مثل شروع آواز چاووشي در قطعه اول چيز قابل تاملي ندارد.

يا باز انتخاب اشتباه ديگري كه صورت گرفته در قطعه «حراج» حال‌و‌هواي الكترونيك كار كه تا حدودي به موسيقي ترنس نزديك مي‌شود، نوع موسيقي كه اصلا ربطي به صداي چاووشي ندارد. اگر سيروان خسروي در آن حال‌و‌هوا آهنگسازي مي‌كند و آواز مي‌خواند دليل ساده‌اي دارد؛ صداي او خوب يا بد با اين نوع موسيقي همخواني دارد اما صداي چاووشي يك حرارت شرقي دارد كه به اين فضا ربطي ندارد. جالب اينكه خود تنظيم‌كنندگان هم به اين نتيجه رسيدند كه يك مشكلي در كار است ولي كار را خراب‌تر كردند و ساز سنتي وارد آن فضا كرده‌اند.

اما در آلبوم «ژاكت» نگين درخشان اين طنازي‌هاي بي‌دليل قطعه «خنده» است كه آكوردهاي آن تقليد مستقيم و بدون خلاقيت از قطعه بسيار موفق «Uprising» از گروه ميوز است. ترانه‌اي بسيار اعتراضي كه اشارت مستقيم به دولتمردان غربي دارد و متيو بلامي خيلي خوب و محكم آن را خوانده است.

با شنيدن اين آكوردها در آغاز ترانه «خنده» دل‌مان را خوش كرده بوديم به يك ترانه قرص و آواز محكم كه يكمرتبه چاوشي با آه و ناله خواندن آغاز كرد:«خنده رو از لب اين دل ناشاد بگير/يه‌كم عاشق شدن رو از دلم ياد بگير....» اين ترانه شايد خوب باشد اما نه براي اين ملودي. به‌نظر مي‌آيد محسن چاووشي بعد از رسمي شدن هنوز مسير درست خود را پيدا نكرده و حتي اگر مسير قبلي خود را پيش مي‌گرفت ماحصل بهتر از اين مي‌شد.

آثاري كه محسن چاووشي به قول نامجو با يك كيبورد ارزان‌قيمت در خانه‌اي كوچك در محله‌اي مهجور ساخته بسيار دلنشين‌تر از اين ملودي‌هاي بي‌دليل شلوغ و پرساز است. چاووشي نياز به بازگشت به خويشتن دارد.
منبع: 
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 فروردین 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

فقط این را فهمیدم چاووشی را خدا معروف کرده باعث شده این قدر طرفدار پیداکنه سی دی ژاکت واقعا زیبا بوده و هر روز انرا گوش میدهم و این را فهمیدم که هر کی از چاووشی انتقاد کنه یا طرفداری کنه خود بخود معروف میشه الان سجا د . محمد ازکرمان .اشکان . حمید رضا بخاطر طرفداری از چاووشی معروف میشن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

صبحتهایی که محسن نامجو درمورد چاووشی کرده گفته به نظرمن محسن چاووشی نابقه موسیقی است وحتی ازنظرخودش محسن چاووشی ازتمام خوانندگان داخل وخارجی از نظر موسیقی پاپ بالاتر است حال ما بایدنگاه کنیم وقتی کسی درموسیقی پاپ نابقه است آیا باید حرکت ارتجاعی ومعافضه کارانه داشته باشه یعنی باید فقط سبک قدیمی را داشته باشد نابقه موسیقی باید حرکت رو به جلو داشته باشه یعنی متفاوت بخواند تا مردم خسته نشن بنظرمن محسن چاووشی حرکت رو به جلو داره برای همین همیشه پرطرفدار وآلبومهایش پرفروش است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

خدا رو شکر .
به ولله ته دلم برای موسیقی روشن شد .
منی که از نوجوونی با آلبومهای موسیقی مثل فصل آشنایی آشنا بودم می فهمم که این نقد چه ارزشی داره .
آقای وکیل کجایی ؟!
واقعا متاسفم واسه اون دانشگاه که کسی مثل تو بخواد ارشد هم بگیره .
من دروغگو ، من از خدا بی خبر .
این نظرات چی ؟ این نقد چی ؟
امیدوارم سال جدید با فندک آلبوم جدید خواجه امیری برای موسیقی پاپ تولدی دوباره بگیریم !!
دیگه چنین آلبوم های سخیفی در مجموعه آثار مجاز جایی نداره .
تعصب را کنار بگذارید و توبه کنید .
نقد کامل آلبوم ژاکت در وبلاگ موسیقایی .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آقای کارشناسی ارشد بنده وقتمو هدر دادم و جوابتو دادم ولی چون اسم یکی از بهترین حقوقدان های ایران رو نوشته بودم و گفته بودم که از آشنایان نزدیکمه و شما دانشجوی در شرف مدرک نمیخواد از جرم و کیفر به من چیزی بگی ، تایید نشد .
دونه دونه جوابتو داده بودم .
نترس به ولله تا قانعت نکنم که اشتباه فکر می کنی کم نمیارم .
توبه کن .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام.
سجاد...حمید رضا.. اشکان من به یک مشکل بر خورد م می تونید من رو کمک کنید؟؟؟
من الان یه 4 روزی هست از طریق سیستم خودم نمی تونم وارد سایت فنز بشم...تا امروزم فکر می کردم مشکل از سایته اما امروز رفتم کافینت از تو کافینت سایتو باز کرد ... بعدش فهمیدم که مشکل از طرف منه...اگه می شه کمکم کنید بگید چه کار باید بکنم...ممنون...محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

واقعا صحبت های قشنگی بود!!! چون دیگه همه فهمیدن که محسن چاوشی توی همه نظر سنجی ها اوله و مردم بیشتر از همه قبولش دارند یه چند تعریف کوچولو می کنن توی تفسیراشون و بعد از رگبار می افتند به جون ژاکت! البته غافل از آنند که ژاکت ما ضد گلوله است!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام

ببینید کیا دارن از ادب و احترام حرف میزنن
شمایی که تا آلبوم خواننده ای میاد بیرون سریعا" هر چی فحشه بارش می کنین و یه جوری رفتار می کنین که انگار هیشکی حق نداره بخونه جز چاوشی
و البته تا یکی میاد نظر واقعیشو راجع به ژاکت بگه سریع حرفاش براتون مثل جوک و سوژه خنده میشه
شما ادب ندارین یا بقیه؟
به نظرم این نقد منصفانه بود
میدونین چرا؟
برای اینکه شما طرفدارای چاوشی به همه ثابت کردین تا کسی باهاتون مثل خودتون حرف نزنه به حرفاش گوش نمیدین
من برخلاف بقیه از هیچکدام از کارای چاوشی حتی سنتوری هم خوشم نیومد و نمیاد و نخواهد اومد
این سلیقه منه و دوس دارم بهش احترام بزارن همونطور که شما دوس دارین به سلیقه اتون احترام گذاشته بشه
توضیح:منظور از طرفدارای چاووشی همه طرفداران چاوشی نیستن و منظورم به عده ای بود که تا نظر یکی بر خلاف میلشونه شروع به توهین به اون شخص و علایقش می کنن که متاسفانه عده اشون هم کم نیست
موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اخی خداییش این مهران خانوم عجب جوکیه
گوگولی کم اوردی فک نزن
تو نمیخواد از خواجه امیری طرفداری کنی خواجه امیری
خودش طرفدار داره نمیخواد یه به اصطلاح ادم ازش طرفداری کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اخه مهران عزیزم،تو چی گفتی که جوابم میخوای؟حرفت که اصلا حرف نیست؟من برات متاسفم من برای دانشگات متاسفم برو خجالت بکش که نشد حرف؟اخه کجای این حرف هات ارزش جواب داره؟من افتخار میکنم که ادمی مثله تو که ابروی دیگران مهم نیست و هر تهمت و افترایی رو ندانسته به محبوب ترین خواننده ایران نسبت میده برای من متاسف باشه.
مهران نوشته است: (آقای حمیدرضا مثلا شما میخوای با حرفات احساسات مدیران به حق با تجربه و تلاشگر موزیک ما رو جریحه دار کنی)
نه من نیازی به این کار دارم و نه طرفداره کسی هستم که ذره ای دنبال این جنگ ها باشه.من هم اگه این جام واسه اینه که جواب ادمایه... که حتی از خدا هم نمیترسن و خودشون رو به .... فروختن رو بدم.همون ادمای.... که موسیقی رو اینقدر حقیر میدونن که خودشون رو ناجیه اون میدونن!کسایی که نه سوادشون مشخصه و نه معلومه که ایا تا به حال به یک ساز دست زدن یا نه؟
مهران نوشته است: (حاضرم قسم بخورم اگه دکتر روشن روان هم وقت شریفشون رو هدر بدن و این آلبوم رو نقد کنن ، اینا قبول نمی کنن !) عزیزم فدات شم دیدی دوباره برگشتی به زبان قبل از انتشاره البوم؟!!دوستان به خدا این اقا اصلا خواننده نیست... به خدا خالتور و معتاده...به خدا عامل سقوطه... .دوسته عزیزم شما با افتخار به همون کسی عشق بورز که معلوم نیست چی میخونه.حتی رپر های درجه 2هم به خودشون اجازه نمیدن این اشعار مزخرف رو که خواننده ی مورد علاقت میخونه رو بخونن.(ای میترسم جرات ندارم.ای با توام اهای تو تو چرا با من را نمیای تو....تورو من منتورو خود خدا میدونه که من تورو!ای کجای دنیای!تو فضای.تو فضای فضای فضای...")حیف فرهاد که این اقا اهنگش رو میخونه.حیفه خواجه امیری عزیز که تو ازش طرفداری میکنی!
مهران نوشته است: (شما مثل کسی هستین که یه آدمو پس از چند روز از آب گرفته هی بهش تنفس مصنوعی میده !
همه میگن تموم شده ، میفهمین یا خودتون رو به ............. !).منظورت از همه کیه؟تو اگه مسلمونی باید یه اعتقاداتی داشته باشی تورو به همون اعتقاد ها قسم میدم بگو منظورت کیه؟!!یادته قبلا گفتی همه میگن چاوشی سقوط کرده بعد من بهت گفتم منظورت از همه کیه گفتی منظورم رای صادره است.گفتم کدوم رای از کدوم دادگاه؟گفتی از وجدان خودم( نظره شخصیه خودت)!!!اینم احتمالا به همین جا بر میگرده!!!
مهران (ماست) نوشته است: (به آثار مخرب غنا بیاندیشید .).دوسته گلم من تعریف دقیق غنا رو برات با ذکر منبع نوشتم.ایا چشمات اون قسمت نظر رو ندید.یه بچه کوچولو هم میفهمه که ب.ب طرب انگیز میخونه یا محسن ما. من جوابه حرفات رو دونه دونه دادم.حالا تو مرد باش و اون همه سوالایی که فرار کردی از جواب دادنش رو جواب بده.این نظر رو هم جواب بده.البته جوابی نداری و مجددا باید بری سفره کاریه خارج از کشور یا اینکه باید صبر کنیم تا جمعه بشه اخه تو فقط جمعه ها خونه ای!!!
جواب؟توبه کن عزیزم.از خدا بترس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اقای بهاری اگه یه کم محترمانه تر نقدت رو می نوشتی بهتر بود دوست عزیز اخه این یعنی چی؟(دوستان به زور گیتار الکتریک (آن هم با ضایع‌ ترین و خالتورترین حس و فیلینگ ممکن، فلوت ریکورد و... می‌بندند به صدای چاووشی و ماحصل می‌شود آلبومی مثل «ژاکت» که جز لحظه‌های زیبایی مثل شروع آواز چاووشی در قطعه اول چیز قابل تاملی ندارد.)
مگه زاکت چه طور البومی بود که اینجور گفتی؟همین البوم بهترین البومه سال شده...هر چند در یکی دو جا باهات موافقم اما کلن احساس می کنم تند رفتی...محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

ممکنه خط آکوردها مثه آهنگ Uprising میوز باشه اما تورو خدا کار این دو رو با هم مقایسه نکنین. آخه موسیقی آلترناتیو راک و پراگرسیو راک میوز کجا، موسیقی کاملا نزدیک به پاپ ایرانی این زمونه کجا که سرچشمه اون از سبک ترنس مدشده تو لوس آنجلس. اگه این جور باشه خط آکورد قدوبالای تو رعنا رو بنازم... هم مثه ناتینگ الس مترز متالیکاست، هردو کورده اسپانیشه. اما اون کجا و این کجا. نگین توروخدا این حرفها رو شماها. مد شده الان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

فکر نمیکنم مردم ایران علاقه ای به خواننده های تقلیدی داشته باشند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

sad dar sad movafegham ba in naghd haie ke kardi..aslan dar hade entezar nabood in album..ishala album badi jobran kone

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

عالی بود همینه شکی توش نیت این آلبوم هم نقص داشت چرا چشماتون ور بستین ورو تعصب حرف میزنید
این آلبوم هم به اندازه خودش نقص وعیب داشت.
چاوشی از هر نظر فکر کنید بعد مجوز دار شدن هنوز نتونسه اون چاوشی یه لنگه کفش وخودکشی
بشه این رو همه میدونن اما متاسافانه هوادارای متعصبش قبول ندارن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

دوستان با توجه به اینکه این نقد آقای بهاری همه چیزش معلوم شد و کاملا معلوم شد از طرف چه کسایی اینو نوشته پیشنهاد میکنم به نقد آقای علیرضا زارع که حداقل توهینی توش نیست و نظرات خوبی هم داره یه بار دیگه بخونید.اگه هم اصلا نخوندید که حتا بخونید
اینهم آدرسش

http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-1614.html

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

حالا آقا سامان مشکلی با اول شدن آلبوم ژاکت دارید؟
خوب طرفدار داره دیگه حتی اگه افتضاح بخونه بازم طرفدار داره
گرچه به نظر من آلبوم ژاکت خیلی خوب بود
نظر نویسنده این متن هم قابل احترامه امیدوارم محسن چاووشی روز به روز پیشرفت داشته باشه با انتقاد هایی که بهش میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با سلام و خسته نباشید خدمت موسیقی ما

تحلیل بسیار عالی بود . امیدوارم که این تحلیل رو هواداران محسن بخونن وعلت این همه نارضایتی مردم از کار آقای چاووشی رو بدونن ، و بی دلیل و از روی احساس و هواخواهی کاذب به دیگران بی احترامی نکنند. همه در زندگی اشتباه میکنند و قرار نیست همیشه مورد قبول باشی. گاهی برای پیشرفت باید زمین خورد آقای چاووشی این بار در این آلبوم خوب کار نکرد با تلاش زیادشون ولی در کارهای قبلی تونستن کارهای خوبی رو به جا بزارن . ترانه های سنتوری یکی از بهترین های آقای چاووشی بود و شاید هرکس دیگری میخوند اون حس داخل فیلم رو نمیتونست القا کنه ، ولی دلیل نمیشه که ایشون اشتباه نکنن . این بار انصاف نبود که ایشون در نظر سنجی اول بشن و به ناحق اول شدن ، ای کاش ما جرات پذیرفتن اشتباه رو داشتیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

کاملا با نظر سامان موافقم!
تحلیل بسیار فوق العاده ای بود!
واقعا از سایت موزیک ما بابت این تحلیل خوبش ممنونم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

دقیقاً همون چیزایی که در نظر ما طرفدارای محسن نقطه قوت محسوب میشه رو این آقا به عنوان نقطه ضعف معرفی کرده.
محسن عزیز خواهش میکنم تحت تاثیر این چیزا قرار نگیر و همچنان طرفداراتو راضی نگه دار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با کمال احترام برای نگارنده این سطور اما تحلیلی سطحی و بی محتوا و کاملا شخصی بود.
اگر هدف نقد است باید فنی تر و شامل تمامی نقاط مثبت و منفی یک اثر شود و از طرفی هیچ گونه نقد فنی به این کوتاهی و سرسری نخواهد بود.

پیشنهاد می کنم سری به وب سایت رسمی هواداران محسن چاوشی بزنید و در تاپیکی که به در خواست محسن چاوشی مسابقه ای برای نقد آلبوم برگزار شده است توجه کنید تا نقد های فنی و زیبای هواداران را ببینید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

agha chera az tarafe hame sohbat mikonio naghd mikoni?baba vala man chavoshio hamejoore doost darim va dalile inke hardafe albumesh enghad fooroosh mikone fek mikonin chie?mage movafaghiat alaki bedast miad?chera ma melate iran enghad hasoodim vaghan?khejalat bekeshin jaye inkara komak konin na sang andazi

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آیا امکانش هست که آلبوم همه ی خواننده ها ی سبک پاپ رو تحلیل کنین؟ اینطوری به ارزش سایت هم افزوده میشه که ما میتونیم تحلیل های واقعی و به دور از تعصب رو هم بخونیم چرا که تا به حال اکثر نظرها از روی تعصب بوده و همینطور سلیقه ی افراد. از بابت این تحلیل عالی هم متشکرم. امیدوارم جواب من رو بدین و منتظر..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با سلام ...

نقد خوبی بود اما نمی شه بگیم که چاووشی اصلا نباید راک بخونه

چون این سبک هم زیبایی خودش رو داره...

مثلا اهنگ تبریک و خنده رو گوش کنید

به زیبایی این سبکه محسن پی می برید...اما با اینم موافقم که

صداهای سازهایی مانند دف.. تار..سه تار...پیانو و مخصوصا نی و

سنتور بیشتر به صدای محسن می یاد تا گیتار الکتریکی و این

سازهای شلوغ...

دلیلشم مشخصه ...

محسن چاووشی صداش ارام بخشه و روحه ادم رو مورد نوازش

قرار می ده و لطیف می کنه جوری که خیلی سبک می شه دل

ادمی.

حال خودتون مقایسه کنید...

اهنگها و نواهای ارام بخش مثل سنتور(زخم زبون) یا نی(عشق دو

حرفی)که در کنار

صدای احساسی و دلنشینه محسن قرار میگیره خیلی گوش

نوازتر گرمتر و قشنگ تر می شه تا کنار موسیقی الکتریکی و گاها

شلوغ و خشن...مثلا من خاله هام طرفداره محسنن...البوم زاکت

رو گوش کردن...بعد ازشون پرسیدم چه طور بود ...

گفتن همه چیز خوب بود مثل همیشه فقط تنها انتقادشون این بود

که چرا فضای اهنگها اینقدر شلوغ شده ؟چرا دیگه اهنگ سازی

ها اون ملایمت و اون احساس خاصه چاووشی رو کمتر دارن؟

نظرشون این بود که این جور اهنگ سازی(راک)هم در جای خودش

قشنگه اما فضاهای غیر راک و خلوت به صدای چاووشی بیشتر

می یاد...همون جریان خوب و خوبتره هست که باید خوبتره انتخاب

شه... من به شخصه معتقدم مکمل صدای محسن نی و سنتورند

چون خیلی به لحن و شعر و صدای محسن می یاد که امیدوارم

محسن جون بیشتر و به جا ازشون در مولودی سازیها استفاده

کنه.اما راک هم نباید فراموش شود چون اونم زیباست و نمی شه

گفت که این یه ضعفه برای چاووشی تازه یه نوع پیشرفت هم

هست چون هر کسی نمی تونه راک بخونه و دیدیم که

یه شاخه نیلوفر و زاکت با اهنگای راک بسیار زیبا بودند و مورد

توجه قرار گرفتند و بهترین البومای سال خودشون هم شدند ...

البته من کوچکترم از اینم که بخوام محسن چاووشی

رو نصیحت کنم و این فقط در حده یه پیشنهاده چون شاید من فقط

مو رو می بینیم ومحسن پیچش مو...

اما این حرف دله 2ساله ی من بود که احساس کردم اگه نگم به

محسن جان خیانت کردم اما چاووشی هر چی که بخونه با هر

سبک و اهنگی بهترینه نسبت به خواننده های

دیگه همینطور که تا الان ابنجوری بوده..با تشکر...محمد از کرمان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

تا حدی با تحلیل شما موافقم اما به نظرم بازمه بدونید ترکی که شما از آن به عنوان نگین درخشان این طنازی‌های بی‌دلیل یاد کردید یعنی قطعه خنده همین حالا در اول لیست آهنگ های منتخب توسط مردمه(درهمین سایت موسیقی ما) و باید بدونیم که مردم باید قضاوت واقعی رو بکنن و این هنر و موسیقی برای مردمه و اینکه شما می نویسید :«آن هم با ضایع‌ترین و خالتورترین حس و فیلینگ ممکن » این بی احترامی و توهین به مردم است و شاید به خود محسن چاووشی این نظر شخصی شماست و بهتره اگر می خواهید تحلیلتون تاثیر گذار تر باشه ازین ادبیات و فضا دورش کنین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اتفاقا ما بیشتر با این سبک سلطان چاوشی حال میکنیم
اصلا سلطان چاوشی هر چی بخونه ما حال میکنیم سرفه هم کنه همینطور

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

نقد فوق العاده جالبی بود ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

این الان جوک بود یا نقد ؟
ما که کلی خندیدیم بهت پیشنهاد میکنم جناب امیر بهاری به جای نقد کردن کردن دنبال یه کار دیگه برو
البته نباید زیاد بهت خرده گرفت امروز دیگه همه شدن نقد کننده و منتقد موسیقی نمیدونم چطور تا البومی از چاوشی میاد ما این سیل نقد کننده ها رو میبینیم تا قبل از اون اصلا انگار نه انگار که موسیقی هم منتقد داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام خدمت آقای بهاری.
جناب شما یکم نگاهتون با نگاه بقیه هوادارا فرق داره.
ما به کسایی که اینجور توقعات رو از صدای محسن دارن میگیم شنونده های عام پسند.
اینکه شما با صدای قبلی و آهنگسازی های قبلی موافق باشید یه چیز عادیه و خیلی ها هنوز هم با اون نوع موسیقی موافقن.
ولی قرار نیس تا آخر عمرش تکرار کنه خودش رو.
باید سبک های دیگه رو امتحان کنه.تهعدی نداده که فقط پاپ بخونه.
جناب شما دارید با اینجور حرف زدنتون به هوادارا و خود محسن چاوشی توهین میکنید.این نظر شخصی شماست و بس.
آهنگ خنده رو خیلی ها دوست دارن.حتی خیلی ها که کل آۀبوم رو قبول ندارن و اصلا حال نمیکنن باهاش این آهنگو دوست دارن.
شما چجوری میتونی این حرفا رو راحت بزنی؟؟؟
تعجب میکنم از سایت موسیقی ما که تونسته اون جمله رو با توهیناش تایید کنه و از همه عجیب تر این که این مطلب یه نظر خیلی شخصیه که خیلی ها توی وبلاگ هاشون گذاشتن و لایق صفحه اول سایت نیس.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با سلام خدمت شما... به نظر من مطلب بالا بیشتر نظر شخصی آقای بهاری بود تا نقد ! قبلا هم گفتم تویه کشور ما موسیقی سلیقه ای هست ما طرفداران محسن با این نوع موسیقی حال میکنیم شاید خیلی ها هم حال نکن البته با یکی از حرفاتون موافقم ولی بهتر نیس از ادبیات بهتری استفاده کنیم به نظر خود آقای بهاری این حرف درسته (آن هم با ضایع‌ترین و خالتورترین حس و فیلینگ ممکن)... درضمن شاید آلبوم ژاکت نسبت به کارهای قبلی خود چاووشی کمی ضعیف باشه به نظر بعضی ها ولی نسبت به تمام آلبوم های امسال یه سرو گردن بالاتر بود بهتر اقا سامان کمی واقع بین باشین امسال ژاکت بهترین آلبوم بود در آخر هم آقای بهاری محسن چاووشی کاری رو شروع کرده که ما باید حمایتش کنیم یواش یواش خواهید دید که محسن چاووشی راک رو تو ایران چقدر بالا میبره...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

خیلی خیلی خیلی موافقم . من از طرفدارای محسن عزیزم از همون اولین کاراش عاشق آهنگاش بودم . اما نمی دونم چش شده . دلم لک زده برا یه ترانه مثل متاسفم . اصلا از اون صدای محکم خبری نیست واقعا اگر روی موزیک( خنده )مثل (متاسفم )خونده بود بی نظیر میشد . اصلا بعد از مجوز گرفتن لحنش عوض شده . اما باز هم خیلی بهتر از البوم قبلیشه . امیدوارم چاووشی یه روز برگرده به همون حال و هوا . از نگارنده نقد بسیار متشکرم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام
آقای محمد از کرمان مشکل شما مشکل برخی از هوادارای دیگه هم هست . شما بهتره از یه کارت اینترنت دیگه و خدمات دیگه ای استفاده کنی تا سایت برات باز بشه .

در مورد نقد این آقا هم هیچ نظری ندارم چون ارزش نظر دادن و نداره .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

نقد خوبی بود ولی این نقد یه نقد سلیقه ای بود از این سایت..30 درصد با حرفات موافقم ما بقیش نظر شخصیه خودتو گفتی....بهت قول میدم اطلاعاتت از محسن چاوشی و آثارش خیلی زیاد نیست....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

الان این همه حرف یا ... زدی منظورت چی بود؟؟؟
این روزا هرکی میخواد خودشو معروف کنه از نرده بون چاوشی استفاده میکنه
اون از بنیامین
بهمن بابازاده
بهروز صفاریان
اینم از این
بابا شاید چاوشی خوشش نیاد شما در موردش حرف بزنین
اون واسه ما هوادارا میخونه و ما هم همه جوره قبولش داریم
حتی اگه یه دکلمه هم بخونه ما عاشقش میشیم
اگه نقد رو یه هوادار بکنه مشکلی نیست اگه یه موزیسین هم
این کارو بکنه اشکال نداره
ولی نه هرکی از راه میرسه میشه منتقد
این این همه حرف که زدین کلا بحثتون در مورد لحن محسن رو قبول دارم
به قول دوستمون اهنگی که بدون خشونت اینقدر فوق العاده میشه
با خشونت محسن خونده بشه چی میشه
ولی هنوزم محسن نشون داده که اگه بخواد واسش کاری نداره
مثل متاسفم بخونه(تراک بخون امشب) ولی این لحنشم اگه تا
5 تراک ادامه میداشت عالی میشد
هرچند تنظیم های عالی و ملودی های عالی تر این ضعف رو کاملا پوشوندن و اصلا لحن محسن خسته کننده نیست
-------------------------------------
موسیقی ما:
چرا نظر قبلیمو تایید نکردین فکر کردین بی کارم 1 ساعت تایپ کنم
اخر سرم به راحتی تاییدش نکنید عجبا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

او باید بنشیند یک دور کارهای سالهای 83 تا 85 اش را گوش کند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

ولین اصل در نقد کردن رعایت ادب است که تو این نقد همچین مسئله ای رو اصلا شاهد نیستیم و این اقای به اصطلاح منتقد در سراسر نقدی که کردن مشغول به توهین کردن و مسخره کردن و کنایه زدن هستند !
من همیشه حرفامو با رعایت ادب میزنم ولی با هر کس باید مثه خودش رفتار کرد . منم جواب این نقد با لحن خودتون جواب میدم
نقدی که در اون ادب و احترام به فردی که مورد نقد قرار گرفته رعایت نشده حتی ارزش وقت گذاشتن و خواندن هم ندارد چه برسد به جواب دادن !
فکر میکنم ایشان اولین نقدی بود که نوشتند و دیدند چه کسی بهتر از محسن چاوشی ؟ هم طرفداراش بسیار هستند و هم البوم هایش به شدت مورد توجه مردم هست اینطوری میتونند یه اسم و رسمی هم برای خودشون دست و پا کنند .
خیلی جالب هست برای این همه البوم که در طول سال وارد بازار میشند بیشتر مواقع یک نقد هم نمی نویسند ولی به محض ورود البومی از چاوشی تعداد کثیری نقد از افراد مختلف که حتی ذره ای توانایی و استعداد در این حرفه رو ندارند انجام میگیره .بزرگی محسن چاوشی در همه جا قابل لمس و مشاهده است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

ما طرفدارای چاووشی واقعا ازین جور صحبت کردن ها متنفریم.
اگه بتونین اینهارو اروم تر و بدون حرس بگید واقعا هم واسه خودتون خوب می شه و هم مایی که داریم با ایشون زندگی می کنیم رو عذاب نمیدین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

موافقم .
متاسفانه الان کسی با حسش کار نمی سازه .

آخه شما که صدات خش داره . چرا زور میزنی که این خش زیاد بشه ؟ یکمم فکر کنی خوبه .

بازم میگم آنچه از دل بر آید خوش آید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

نقد خوبی بود.من هم چاوشی سنتوری رو خیلی بیشتر می پسندم.
کاش در مورد همه ی خواننده ها از این نقدها بکنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام

تا حدودی با حرفای ایشون موافقم ولی آقا چی شده که اینقدر داری تند میری . آلبوم نقطه ضعفی هایی هم داره ولی نمی دونم چرا شما با حرص خیلی زیاد محسن چاووشی رو مثلا به نقد کشیدید. اتفاقا به نظره من راک هم به صدای محسن میاد ولی نه به اندازه دفو سنتور. ژاکت آلبوم خوبیه ولی به نظر من قویترین آلبوم محسن همون متاسفمه.شخصا خیلی ناراحت شدم وقتی متوجه شذم که چاووشی هم از روی آهنگ های دیگه تقلید کرده و حتی نامی هم ازونا نبرده چاووشی خودشو تو متاسفم خوب نشون داده بود.

در ضمن بهتون بگم من از طرفدارای محسن یگانه هستم اینو گفتم که فکر نکنید دارم از روی تعصبو این جور چیزا حرف می زنم.

به امید خدا تاچند وقته دیگه آلبوم محسن ما هم میادو یه انفجار دوباره تو پاپ به پا می کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

این هم لینک مطلبی که اتفاقا یکی از همکارای خودتون روزنامه نگارا واسه این ماجرای مقایسه های بی خودی نوشته و انصافا عالی نوشته جواد رهبر:

http://barrylyndon.blogfa.com/post-133.aspx

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با سلام، به نطر من جنس محسن چاوشی و آهنگهاش مثل تفلن هستش یعنی تو این سبک انصافا" زحمت کشیده و خوب کار کرده و انتقاد الکی بهش نمی چسبه واسه همینه که یک عده سعی میکنن که اول بهش خدشه بندازن تا بالاخره بتونن یه چیزی بهش بچسبونن دیگه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام به همه

این نظر ها کاری کرد که من نتونم چیزی نگم...

یه چندتا نکته رو باید بگم:

اولا میگین توو نظر سنجی اوله و من و خیلی هایه دیگه قبول می کنیم که اول شده و لی بیرون از دنیای نت از هرکس می پرسم میگه آلبوم ضعیف بود و از چاووشی بیشتر انتظار می رفت(البته نمی خوام بگم تقلب شده ها آخه بعضی ها آی پی سازی رو خوب بلدن)

دوما میگین تحلیل سطحیه. شما که یه طرفدار ساده اید اینو می فهمید؟

سوما میگین همه جوره دوسش داریم حتی با سرفه کردنش حال می کنیم واقعا در جوابه این حرف چی میشه گفت این فکر سطحیه یا اون نظر؟

چهارما میگین مگه بده از تکرار در اومده؟این که آدم تکراری نشه خوبه ولی این حرف شما مثله این می مونه که استاد شجریان برای اینکه تکراری نشه پاپ یا راک بخونه(لطفا کمی فکر کنید بدون تعصب)

پنجما ببنده از آلبوم کما 2 خوشم میومد نه به خاطر حرفه ای بودنش بلکه یه حس جالبی داشت و من جز مردم بودم ولی با نظر منتقدان موافق بودم که آلبوم کما 2 ضعیف بود پس از نظر مردوم ممکنه یه آلبوم (به دلیل تعصب بیجا) قشنگ به نظر بیاد و این منتقدان هستند که باید آن را نقد کنند

ششما میایید میگین صفاریان از نردبون چاووشی رفته بالا چطوره بگیم مایکل جکسون رو هم چاووشی معروف کرد(کمی فکر کنید)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اقای یاسر:
کسی نگفته بی نقصه حتی متاسفم هم نقص داشت
این البوم هم تنها نقصش لولای شکسته بود اونم فقط به خاطر
2 تا تحریر نا به جا بقیه ی البوم رو هرکی یکیشو دوست داشته
یکی خنده یکی بازار خرمشهر یکی دور اخر یکی اسیری یکی
دلشوره یکی بخون امشب یکی دریاچه ی مرده و...
عزیز من کسی هم نخواسته چاوشی بشه اونی که توی
لنگه کفش میخوند یا خودکشی ممنوع
ما همین چاوشی که داره راک میخونه البوم تکراری نمیده
خودشو تکرار نمیکنه به فکر هواداراشه رو میخوایم
حاظرم مرج ببندم تو بعد از سنتوری چاوشی رو شناختی
ما که از اول باهاش بودیم از این البوم لذت میبریم
حتی اگه این البوم بدترین البومش هم باشه
ماشالله اینقدر طرفدار داره که پرفروش ترین البوم
بشه پس اگه یه البوم بده که به نظر شما از این بهتر باشه
میشه پرفروش ترین البوم قرن
عزیزم به نظر خودت چاوشی باید به حرف یه عده
منتقد که هیچ سر رشته ای توی موسیقی ندارن گوش بده
یا به حرف مایی که حاظریم براش بمیریم
اگه جوابتو گرفتی دیگه هیچی نگو

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

بلاخره اینم یه نقد بود...البنه از نوع یه طرفه و شخصیش!!!!!
خیلی بزرگ و دست بالا گرفتید آقای چاووشی رو...یه واقع بین باشید..
سلطان چاووشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!رو انقدر دست بالا نگیرید لطفا...!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اقا یا خانوم محمد ش:
شما فعلا برو به همون قرزین بچسب تو کار بزرگ ترا هم دخالت نکن
خوبه همونجا هم گفتی که میام به چاوشی هرچی بخوام میگم
مطمئن باش اگه مایکل جکسون هم توی ایران میبود به نحوی
میخواست از طریق چاوشی خودشو معروف کنه
همونطور که قرزین این کارو کرد و الان 2 3 تا طرفدارش اومدن
حرف ... میزنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با سلامی دوباره...
داشتم به یک موضوعی فکر می کردم اونم اینکه چرا همه از مردم عادی گرفته تا موسیقی دان و منتقد به چاووشی انواع پیشنهاد و انتقاد رو می دن که برای هیچ خواننده ی دیگه ای چنین اتفاقی نمی افته...
یکی میگه با خشم بخون...یکی می گه داد بزن بخون...یکی می گه با ناله و گریه نخون و همیشه عصبانی بخون...یکی می خواد که محسن خیلی غم ناک بخون با ناله و گریه و...
محسن چاووشی با کدوم سازه ما برقصه هان؟؟؟
اینجوری که می شه نتیجه گرفت اینه که محسن چاووشی رو همه و اکثریت دوست دارن و اونو همدم خودشون می دونن و دلیل این همه پیشنهاد اینه که همه می خوان چاووشی با سلیقه ی خود اون طرف بخونه مثلا من دوست دارم محسن غمناک بخونه و شخص دیگه دوست داره با خشم بخونه بعد چاووشی می یاد با خشم می خونه وبعد من که دوست داشتم چاووشی غم ناک بخونه می یام می گم بابا این چه وضعشه چرا چاووشی مثل قبل نمی خونه و کلی انتقاد و پیشنهاد و ازین حرفها...
کل منظور بحثه من این بود که که هر کسی دوست داره محسن چاووشی اونجور که یک نفر و خود شخص دوست داره و سلیقش هست بخونه تا به دلش بشینه که چنین چیزی نمی شه...با تشکر... محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

نقد عالیی بود!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

باز اینم مهرانه خانوم پیداش شد.
من توی کا این سایت آدم به ... این ندیدم.واقعا ندیدما.
خدا رو هم کرده بازیچه خودش.خجالت بکش یه بار حداقل.
هی میگه والله تا الله ....
از خدا خجالت بکش.بترس یکم از اون حداقل.
حوصله همه رو سر بردی با این دروغ هات.
خواننده ای رو که هنوز فرق چپ و راستشو نمیدونه با چاوشی مقایسه کردی ،تهمت زدی ، محسن چاوشی رو باعث نابود پاپ هم معرفی کردی.
دست بردار از این همه دروغ.
چپ و راست اسم خدا رو هم میاره تا الله والله
یا عقل درست حسابی نداری یا نمیفهمی خدا کیه که اینجوری دروغاتو به اون هم وصل میکنی.
شرط میبندم ذره ای بلد نیستی نقد کنی.
هر جا حرف زدی فقط نوشتی والله تا الله.
یه جمله اصلا نه یه کلمه نقد بنویس.تا ما نه از نوجوانی بلکه از توی نطفه تورو موسیقیدان حساب کنیم.
نمیتونی بابا نمیتونی/
تو دیگه چه مدلیش بودی.اینهمه ضایع میشی بازم...؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

بحث من خوبی و بدی آلبوم اصلا نیست حرف من چیزه دیگه است

ما یه خواننده داریم که طرفداراش ادعا دارن بهترین خواننده پاپ داخل ایرانه

کسی که طرفداراش ادعای سلطانی پاپ رو براش دارن سوالم اینه ایا کسی که انتظار داره آلبومش کپی نشه چرا تراک miley cyrus ,و mattew bellamy(چاردیواری و خنده) رو کاور می کنه و تو آلبومش هیچ حرفی از این مساله نمیزنه

اگه آلبوم بد باشه اصلا مهم نیست با آلبوم بعد جبران میشه کرد اما(ببخشین این کلمه رو به کار می برم) دزدی کردن و کاور کردن کار دیگرون و اسمی هم از طرف نبردن غیر قابل بخششه حتی اگه طرف خارجی باشه کسی که ادعای اخلاق مداری داره نباید از این کارا کنه

یگانه هم این کارو کرد اما تو آلبومش نوشت این کار از یه کار یونانی کاور شده اما ...

صداقت خیلی چیز خوبیه که متاسفانه بعضی ها ندارن و تو عصر ارتباطات سرشونو می کنن تو برف مثه کپک.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

ایران یه سلطان داره اونم سلطان محسن چاوشیه و بس

به قول دوستمون اگه خدا نبود میپرستیدمش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

مسئولین محترم چرا این نظر تایید نشد؟توی این نظر به کی توهین شد؟من وقت گذاشتم برای این مطلب،اون وقت شما به راحتی اون رو رد میکنید؟لطفا اگه مشکلی داره خودتون اصلاحش کنید.ولی بدونید که کاربراتون برای نظر نوشتن وقت میذارن. چقدر قشنگ گفت یکی از دوستان : ((نمی دونم هدف مدیران موزیک ما چیه؟آیا ایجاد اختلاف ودعوا ومهیا کردن بستری برای توهین به خوانندگان یه کاری فرهنگیه؟)).من واقعا متحیرم که این سیاست از کجا نشات میگیره؟ دقیقا سیاست شما شده یکی به نعل ویکی به میخ.من روی صحبتم با این اقای مثلا امیر بهاری و مسئولای این سایته.در اینکه این البوم ضعف داشت کسی شکی نداره و کسی منکرش نیست.اصلا زاده ی دسته بشر بی نقص نمیشه.اما ایا این نحوه ینقد صحیح است؟ایا واقعا اهنگ خنده اهنگ بی روح وتقلیدی بود؟! ایا به کار بردن اصطلاحات ضایع و خالتور (( که واژه ای iست که قبل از این هم عده ای به کار بردنش و من مطمئنم که از یک جا نشات میگیره)) نسبت به کسی که این همه هوادار داره صحیح است؟شما بدون و اگاه باش تا لحظه ای که امثال من و سجاد ومحمد از کرمان اشکان و... دیگه وجود داریم توهین به محسن بی جواب نمیمونه.از سایته موسیقی ما میخوام که پاسخ این نظر رو بده.پاسخ ندادن شما نشون دهنده ی چیزای خاصیه.[..] .شما با این نقدت چی رو میخوای ثابت کنی؟ قسم میخورم که اگه محسن همون رویه ی قدیم رو ادامه میداد شما الان میومدی و تیتر میزدی : تا کی تکرار؟هشدار میدم که بدون و اگاه باش که در مورد کی حرف میزنی.من خودم جزو کسانی بودم که به این البوم نقد نوشتم و برای محسن هم ایمیل کردم این رو گفتم تا بدونی که الکی متعصب نیستم.از محسنه عزیز ((که همه ی ارزوم اینه که فقط یک بار از نزدیک ببینمش)) میخوام که به حرف های این ((منتقد نما)) کوچک ترین ارزشی نده.این ها ناراحتند که تو پیشرفت کنی.این ها ناراحتند تو همه جا اولی و بهترینی.م صدایی که از دل میاد به دل هم میشینه. صدایی که برای دله به دل هم میشینه. محسن عزیزم خیلی خوشحالم که اینقدر بزرگ شدی که بعضی ها اجیر میشن تا تورو خراب کنن ولی همونطوری که به لطف خدا تا حالا هر کاری کردن ، هر مکر و نیرنگی که کردن به خودشون برگشت از این به بعد هم به لطف اون بالایی، رویه به همین منوال پیش میره. .این ها پیروی میکنن از همون مثلا خواننده ای که ادعا می کرد ظرف 10 روز رکورد یه شاخه نیلوفره تورو میزنه اما بعد از انتشاره البومش چیزی به غیر از اشعار و الفاظ سخیف و مضحک ندیدیم.ما صبوری رو از تو یاد میگیریم. وقتی توی یکی از مصاحبه هایی که ازت شد خبرنگار ازت پرسید که نظرت در مورد ب.ب و حرفش چیه، دیدیم که چقدر متین جوابش رو دادی و گفتی من به همه احترام میزارم.به خدا این سنگین ترین جواب براش بود.. محسنه عزیز 2تا از خدا بی خبر گفتن معتادی گفتن بی هویتی گفتن رابطه ی پنهانی داشتی با یه دختر.. . بهت گفتن خالتور بهت گفتن عامل سقوط موسیقی... . به تو توهین کردن تهمت زدن ، تصویر متن یک چت قلابی رو برات درست کردن، ضد شخصیت تو ( نه موسیقی تو ) وبلاگ درست کردن .. اما چه شد؟ مگر این که البومت پرفروش ترین شد؟ مگر این که تمام مجلات تورو به عنوان بهترین انتخاب کردند؟ مگر این که توی تمام نظر سنجی های معتبر و غیر معتبر اولی؟ اره درسته محسنه عزیزم. می دونیم که هیچ کدوم این عنوان ها مهم نیست برات.می دونیم که هیچ کدوم این ها برات هدف نیست. به همون حضرت عباس که اینقدر برات عزیزه، ما میفهمیم که زندگیت رو وقف ما کردی.به خدا قسم وقتی به ما نامه میدی یا وقتی عید رو تبریک میگی یا وقتی با تمام وجودت به ما میگی(( سینه ام سپر غم هایتان))یا به هر وسیله ی دیگه ای با ما صحبت میکنی ، توی تک تک کلماتت عشق و علاقت رو نسبت به ما میبینیم. در اخر کاری رو که توسط یه عده که عاشق تو هستن تهیه شده متنش رو می نویسم برات چون خیلی به دلم نشت: تقدیم به محسن چاوشی خواننده : پرهام ابراهیمی ترانه سرا : سعیده پور احمد با تو ام صدای خسته ، گوش بده به این ترانه باز می خوام از تو بخونم ، حس ناب عاشقانه باز می خوام از تو بخونم ، عشقه زیبای دو حرفی گوش بده به این ترانه ، خسته ی روزای برفی می خوام حرفای دلم رو ، این دفعه به پات بریزم تا بدونی شده عشقت ، همه عمر و همه چیزم دله این نفس بریده ، فقط اروم میشه با تو زندگیش بهم میریزه ، اگه نشنوه صداتو دوست دارم بگم چجوری ، با ترانه هات میبارم بی تو ((پادشاه اواز)) ، صبر و طاقتی ندارم توی شبای سرد و تارم ، تو شدی سنگ صبورم تو شدی دلیله بود م ، تنگ زیبای بلورم تو رفیق خوب شب هام ، تو رفیق لحظه هامی تو دلیل بغض و گریه ، تو دلیل خنده هامی تا تو باشی و بخونی ، دیگه غصه ای ندارم عشق زیباتو همیشه ، رو دو تا چشام میذارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

کمی خودم سانسورش کردم خواهشن بزاریدش...
مهران دوباره پیدات شد ..
اینجارو بخون...
(محسن چاووشی، خواننده با استعدادی است. این را با یک‌بار گوش دادن ترانه‌های فیلم «سنتوری» می‌توان فهمید و پیش از آن هم با آثاری که غیررسمی از او منتشر شده بود می‌توان حدس زد که از همه کسانی که همزمان و همشکل با او شروع به‌کار کرد با استعدادتر است و بهتر آواز می‌خواند.)
مثل اینکه این قسمت رو نخوننده بودی یا نخواستی که بخونی...محسن بهترینه کوچولو این رو بکن تو گوشت...با این همه انتقاد بازم کسی به پای چاووشی نمی رسه خواهشن بفهم اینو البته اگه عاقلی.
تو نمی تونی چاووشیو تو کشور خراب کنی چون عددی نیستی بچه جون ... همینقدر که تا حالا تونستی چاووشی رو خراب کنی از این به بعدشم می تونی...چاووشی رو اکثریت مردم دوست دارن ... نظر قبلی من رو نخوندی؟؟؟

تو به این البوم می گی سخیف...البومی که از نظر اکثریت بهترین البومه 88 بود...تو خجالت نمی کشی به نظر اکثریت توهین میکنی و ارزشی برای نظراتشون قائل نمیشی؟تو ادب نداری؟در دیزی بازه حیایه گربه کجا رفته...خب بنده ی خدا بابا تو چرا نمی فهمی ما چی می گیم؟؟؟از صدا و اهنگای چاوشی خوشت نمی یاد بیزاری خوب گوش نکن ...
چرا می یای اینقدر حرح بیهوده می زنی؟؟؟از چاووشی بدت می یاد تا اسمش رو می بینی فرار کن و دمبالش نگرد چرا می یای تو بخشی که از چاووشی نوشته؟؟؟دلیلی نداره که به این همه سلیقه توهین کنی...

تو توی موسیقی این کشور چه نقشی داری که بخوای نجاتش بدی؟؟؟ توهم زدی فکر کردی که وزیر ارشادی؟؟؟
مفتشی؟؟؟
چه پستی داری؟؟؟
چرا بزرگان موسیقی اگه شماها راست می گید باها تون هم صدا نشدن؟؟؟
بس کن این مسخره بازی رو ... دیگه شورش رو در اوردید ...
از عوامل محترم موسیقی ما خواهش می کنم نظر این بنده را بدون هیچ کم و کاستی تایید کنند چون حرف حق رو زدم MER30 باتشکر...محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

(جالبه که این نظر تائید نمیشه اگه بناست فقط به به و چه چه کنیم بگید در جریان باشیم)
کاش کسی پیدا میشد واژه ی نقد رو برای منتقدین معنا میکرد که ظاهرا تمامی منقدین با معنایش بی گانه اند!
اگر بناست هر نظر شخصی که صرفا قلمی خوب دارد نقد محسوب شود پس خیلی ها نقادند!
اگر ژاکت برای هواداران چاوشی رضایت صد در صد به همراه نداشته فقط و فقط به این دلیل است که همه کارهای سابق او را شنیده اند و می دانند جنس صدا، سواد موسیقیایی و خلاقیت هنری اش توانایی بیشتر از این ها را دارد و میخواهند او را روی قله ببینند، فقط همین!
اما نکته ی جالب در این متن نظر شما در مورد یکی از بهترین قطعات آلبوم بود!
که قطعا آنانی که با دقت می خوانند متوجه خواهند شد که آن تعریف و تمجید هایی ابتدای متن مقدمه ای بود برای این که بگویید چاوشی افول کرده! رویایی که هرگز به حقیقت نخواهد پیوست!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

ما در آلبوم «ژاکت» نگین درخشان این طنازی‌های بی‌دلیل قطعه «خنده» است که آکوردهای آن تقلید مستقیم و بدون خلاقیت از قطعه بسیار موفق «Uprising» از گروه میوز است. ترانه‌ای بسیار اعتراضی که اشارت مستقیم به دولتمردان غربی دارد و متیو بلامی خیلی خوب و محکم آن را خوانده است.

این موضوع رو پیگیری کردم و نتیجه خیلی جالب بود

لینک پی گیری:
http://music360.us/downloads/49-1388-05-13-08-20-30/220--uprising-muse.html
-----------------------------------
برید ببینید ،خیلی جالب این آهنگ در تاریخ : 7 سپتامبر 2009 یا شهریور ماه خودمون وارد بازار شده در حالی که ژاکت میخواست سه هفته بعدش پخش بشه و این جالب بود که انگ تقلید رو به این راحتی به محمد رضا آهاری میزنه
آهنگ رو دانلود کنین هرچند هجمش زیاده ولی ارزششو داره(از همون آدرس میتونین دان کنین) ،این آقا نمیدونه که توی این سبک ها مثل همین راک ومتال خیلی از آهنگ ها شبیه همه ولی شبهاهتی در سولوی گیتار برقی ندیدیم و ریتم درام فقط شباهت داشت

ما باید از این تهمت ها جلوگیری کنیم وگرنه از فردا میان میگن که این آهنگ هم تقلید ولی هیچ ربطی به هم ندارن تازه تاریخش همه چیز رو مشخص میکنه
---------------------------------------
واقعا متاسفم واسه ی این به اصطلاح منتقد
با وجود چنین ادمایی باید در موسیقی رو گل گرفت
---------------------------------------
این کامنت رو تایید کنید تا حقیقت بر عوام معلوم بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام
من تا حدودی با این نقد موافقم ولی شما یک جور نقد کردی انگار محسن چاوشی آهنگ داش مشتی خونده یا مثلا اومده آهنگ های الویس خونده.یکم اغراق در متن وجود داره ولی با بطن کار که میگه این سبک به صدای چاوشی نمیاد موافقم امیدوارم که حل بشه که صد در صد حل میشه.
در مورد یک چیزی باید بگم که صد دفعه من و کاربران دیگه گفتن تو رو خدا به خواننده های دیگه در تاپیک خودشون نظر بدین.اینجا در مورد چاوشی بگین نه در مورد فرزاد فرزین و محسن یگانه و احسان خواجه امیری.در ضمن کسی حق توهین به خواننده دیگر رو نداره.به طور مثال جناب آقای سجاد که از بچه های همیشگی سایت و خیلی وقته که میبینم میاد و نظر خودش رو میده که البته گاهی اوقات نظراتش احساسی است.جناب آقای سجاد تو رو خدا یکم لحن نوشتنت رو بهتر کن به طور مثال استفاده از قرزین به جای فرزین یک اشتباهی است که نقطه ضعف شما رو میرسونه و اصلا برای وجهه شما خوب نیست.ما باید از همه خواننده های داخل ایران حمایت کنیم مخصوصا از خواننده های خوبمون نه اینکه اونها رو خراب کنیم.اینم باید بگم که من خودم از طرفدارای پر و پا قرص چاوشیم و باید بگم این کارتون شما رو به یک آماتور تبدیل کرده یک چیزه بدی هم که نوشتین در مورد مایکل جکسون بود که اون به ضرر خودت شد چون این حرفا شان والای چاوشی رو کمرنگ میکنه و ما طرفدارای چاوشی رو به عنوان تخریب کننده خواننده مون میشناسن.

امیدوارم از دستم ناراحت نشی چون من میخواستم بهت بگم یکم جلوی خودت رو بگیری و طرز صحبت کردنت رو درست کنی و یادتم نره که چاوشی یگانه و فرزین همکاران جدانشدنی هستند و اونهارو همیشه با هم میبینیم و در واقع همه مردم اونها رو یک گروه میدونن و توهین به یکی از اینها توهین به بقیشونه تو رو خدا اگر قبول نداری بگو خداییش چه چیزی آلبوم متاسفم رو زیبا کرد :
همکاری چاوشی با فرزاد فرزین برای آهنگسازی و همچنین همکاریش با یگانه برای تعدادی از قطعات.
همخوانی با فرزاد فرزین و استفاده از یگانه به عنوان صدای دوم
تنظیم خوب کارها به خاطر استفاده از شهاب اکبری و دی جی عابد و فرزین و خودش
استفاده از شعرهای یگانه و ...
استفاده از فرزاد فرزین برای میکس و مسترینگ
و صد البته توانایی فوق العاده خودش در همه امور
شاید اگر محسن چاوشی از تیم قبلیش استفاده کنه یک آلبومی درست کنه که فروشش تا 30 سال دیگه کسی قوای رکورد شکنی نداشته باشه

امیدوارم که در مورد آلبوم های دیگه هم این تحلیل ها رو ببینیم مخصوصا برای آلبوم خوب فرزاد فرزین و بنیامین و.....

----------------------------
موسیقی ما تو رو خدا تایید کلی زحمت کشیدم که نوشتم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آقا سجاد گل با اون همه تعصب مواظب باش نخوری زمین اینقدر حولی که
حاضر رو نوشتی حاظر
شرط می بندن رو نوشتی مرج می بیندم
عزیزم کنترل خودتو حفظ کن آروم باش
شما نمی تونید نقد قبول کنید یعنی نقد پذیر نیستی برادرم
چاوشی کسی نمیگه باید همون قبل باشه میگن با اون احساس قبل نمی خونه شما هوادارای تعصب داری حق داری نمی تونی درک کنی ولی شاید مردم عام بتونن.بفهمن
شما کنترل خودتوحفظ کن.
اینقدر با عجله کامن ننویس!!
با صدای پراز افکت راحت باشین حداقل تو این آلبوم نشون داد چقدر افکت روی صداش گنجونده بود متاسفم شدم ازگوش کردنش
خوش باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

چندی هست که از رلیز شدن یکی دیگر از کارهای محسن چاووشی عزیز گذشته...

من فقط یه چیز رو واسه شما دوستان چه منتقد و چه طرفدار محسن جان بگم :

باید این نکته مهم رو برای خیلی از شنوندگان و طرفداران بخصوص در ایران که از اون اگاهی ندارند و نوعی ضعف براشون تلقی میشه مورد توجه قرار بدم و اون این هست که

زمانی که خواننده یا ارتیست یا dj های بزرگ دنیا اثار جدید خود رو با تنوع و شکل جدید و متفاوتی از گذشته ارائه میدن و اون اثر شکل و جذابیتی که مردم از اثار قدیمی ارائه شده از اون ارتیست بیاد دارن رو نداره بدین معنا نیست که ارتیست اثر جدیدش فاقد زیبایی و جذابیت و هنر هست .

این همون نکته ایی هست که همیشه هنرمندان بزرگ ازش استفاده میکنند و اون هم ایجاد تغییرات و تنوع و نوعی تفاوت بین اثار قدیمی و جدید خود در کنار خلاقیت و هنر جدیدی هست که بدون در نظر گرفتن زمان هر اثر شکل و بوی خودش رو داشته باشه و این جور نیست که اگر مثلا شما 5 سال پیش اثری رو از چاووشی یا یگانه یا ...مورد علاقتون شنیدین که واقعلا مجذوبش شدین الان و به بعد هم اون خواننده باید اثار خود رو در هر البوم یا ارائه خودش با همان سبک و شکل و بوی کاری بیرون بده که در این صورت این امر یک امتیاز منفی برای اون تلقی میشه .چون اثر هیچ تنوع و تفاوت و خلاقیتی رو در خود نداره
.
پس هر اثر مختص وقت و زمان خودش هست و شباهت و تکرار اون استایل در زمان های جلو تر ضعف و نقص در هنر اون ارتیست بحساب میاد.

متاسفانه بعضی از طرفداران که ترک های جدید رو گوش میدن و دوست دارن همشون مثل ترک هایی که 4 . یا 5 سال پیش از اون هنرمند شنیدن باشه در اشتباه هستن و باید اثر جدید رو با زمان و خلاقیت هنری و تنوع و مهم تر از همه تفاوت زیاد جدا از خارج رفتن از استایل اختصاصی بشنوند و قبول کنند.

اگر قرار باشه همه البوم ها مثل هم باشن پس کسی نباید بره و اثری که مثلا در سال 85 ارائه شده رو بگیره و گوش کنه و همه متاسفانه مثل 99 درصد اثار ایرانی فکر گوش کردن اهنگ جدید از یک هنرمند هستن نه رفتن سراغ کارنامه هنری و این یک سیاست هنری هست که ارتیست های بزرگ همیشه اون رو رعایت میکنن.

جدا از این حرف ها چاووشی بعد از البوم یع شاخه نیلوفر که نقطه متمایز شدن هرچه بیشتر از رقبای خودش بود و با قدرت زیاد خود در اهنگ سازی و پرداختن به ژانر جدیدی در کنار استایل خودش از راک و...استفاده کرده

و توانسته خیلی ها رو در اون سبک مجذوب خودش کنه که البته بدلیل همون مسایلی که در بالا مطرح کردم چندان برای طرفدارانی که تا اون موقع بیشتر اهنگ های مثل سنتوری و متاسفم و احساسی ازش میشنیدن قابل قبول نبود ولی بمرور زمان بخوبی جا افتاد و استقبال زیادی رو بخود خواهد گرفت.

یکم این ذهنیت اشتباه رو از خودمون دور کنیم اجازه پیشرفت به هنرمندانمون بدهیم...

اثر چاووشی گرچه ضعف داشت ولی بخاطر همون مسائل که گفتم خیلی طول میبره که جا بیوفته..شک ندارم چند سال دیگه از این البوم ها بسیار صحبت میشه...

همین!

یا علی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

مهران عزیز من جوابت رو دادم ولی اقایان مسئولان سایت تاییدش نکردن.خدا شاهده که هیچ توهینی توش نکردم.اصلا کاملا مشخصه که این مطلب چرا گذاشته شده.مهران جان دوسته با سوادم،شما زیاد به این مطلب دلخوش نکن چون فقط نظره شخصیه یکی از مسئولای سایته.ضمنا شما چرا نظراته اقایان حمید عسگری یاس رسول ترابی علی بحرینی جمشید سیاوش قمیشی و ... رو نگاه نمیکنی. دوسته با سوادم ،این اقا رو کسی نمیشناسه ولی اینایی که من گفتم رو همه میشناسن.ضمنا ما خیلی مشتاق بودیم تبریک شما رو تو صفحه ی مربوط به اعلام نتایج نظر سنجی بخونیم که... . به قول چاوشی : بگذریم.در ضمن دوسته عزیز ما کماکان منتظریم پاسخ سوالای مارو که تو نظرات قبلی خدمت شما عرض کردیم رو بدی.حالا ببینم بازم مسئولای سایت این رو هم تایید نمیکنن!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آقا سجاد جوابتو دادم

ولی موزیک ما مثله اینکه خیلی دووست داره

فقط همین نکته ای که درباره مایکل جکسون گفتی واسه همه روشن شد کی هستی

در ضمن در مورده آقا یا خانم بودن کسی از توو نت نمیشه اثبات کرد...قرار بزار تا با هم بیشتر آشنا بشیم...

لطفا دیگه اینو تایید کنین.من چیزه خاصی نگفتم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

همین که نظرم رو گذاشتین بازم ممنونم ولی اصله نظرم همونجایی بود که شما با علامت {...} سانسورش کردین!چه میشه کرد!شما صاحب سایتین و هر پیزی هم که بابه میلتون نیست رو نمیذارین دیگه!فقط این رو بگم که به اقای امیر بهاری که نظره شخصیش رو به عنوان نقد اینجا گذاشته بگین که بفهمه که در مورد کی حرف میزنه و مواظب واژه هاش باشه.میتونین این سایت رو بدونه عاشق های چاوشی اینجوری بگردونین؟سانسور چرا؟من واژه ای رو به کار بردم که خود این اقا تو نقدش به کار برده.این رو هم میتونین تایید نکنین.سایت مال شماست دیگه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

حمید زضا جون منم کلی با بدبختی نظرم رو گذاشتن...
با اینکه چیزی نگفته بودم بعضی جاهاش رو مجبور شدم حذف کنم...اینا فقط چیزایی که به نفعشون باشرو تایید می کنن...بد حرف زدن و بی ادبی کردن منتقد خودشون رو تایی می کنن اما حرفای ما رو که توشون چیزیم نیست رو خیر...متاسفم.....
حالا باید ببینیم این رو تایید می کنن یا نه...محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

بچه ها به قران تا حالا 4 باز یه نظر رو که جواب بعضی ها رو توش دادم براشون فرستادم ولی تاییدش نمیکنن
اقایان محترم وقتی نظرات توهین امیز بعضی ها رو تایید میکنید
جواب اون توهین ها رو هم باید تایید کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

واقعا متاسفم
اره متاسفم که به راحتی نظرات خیلی از هوادارهای چاوشی رو در جواب این نقد که کاملا مشخصه به چه هدفی نگاشته شده و در این سایت قرار گرفته رو تایید نمیکنید .
محسن چاوشی هم مانند هر ادم محبوب و بزرگ دیگه دشمن داره که میخوان تخریبش کنن .
ولی اینو مطمئن باشید همون خدایی که محسن چاوشی رو به این درجه محبوبیت رسونده همون هم حامی و حافظشه اینو مطمئن باشید .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

الکی انتقاد نکنید البوم ژاکت بهترین بود وچاووشی همیشه اول است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آقایون ، خانوما ....
توجه :
دیدید راست گفتم ؟
خداوکیلی این چند تا طرفدار حرفی برای گفتن دارند ؟
حاضرم قسم بخورم اگه دکتر روشن روان هم وقت شریفشون رو هدر بدن و این آلبوم رو نقد کنن ، اینا قبول نمی کنن !
آقای حمیدرضا ، محمد از کرمان و مخصوصا سجاد (خیلی با حاله ،میگه اگه خدا نبود میپرستیدمش ) تموم شد !
شما مثل کسی هستین که یه آدمو پس از چند روز از آب گرفته هی بهش تنفس مصنوعی میده !
همه میگن تموم شده ، میفهمین یا خودتون رو به ............. !
آقای حمیدرضا مثلا شما میخوای با حرفات احساسات مدیران به حق با تجربه و تلاشگر موزیک ما رو جریحه دار کنی ؟!
خجالت بکش
به ولله تا حالا تعدادی از نظرات من هم تایید نشده (حتما بد نوشته بودم)
توبه کنید.
واقع بین باشید.
به آثار مخرب غنا بیاندیشید .
از عواقب تعصب بهراسید .
امیدوارم سال جدید با فندک آلبوم جدید خواجه امیری برای موسیقی پاپ تولدی دوباره بگیریم .
با تشکر از موسیقی ما و مدیرانش (خدا به شما صبر بدهد با مخاطبانی چون ما !)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

من موندم این یاسر که اینهمه تهمت میزنه اصلا میفهمه موسیقی یعنی چی
ببین پسر خوب هزار بار همه جا گفتم البته در مورد چاردیواری با اون آهنگ که اصلا هیچ ربطی نداره با هاش واگه داشت مطمئن باش یه کارشناس ینو میگفت اما تهمت جدید این سایت و مدیر با ادبش که آهنگ خنده رو مورد حمله قرار دادن،آخه یکی نیست به اینا بگه که به تاریخ انتشار اون آهنگ نگاه کنن،همون آهنگ شهریور ماه اومده و ژاکت قرار بود دو هفته بعدش بیاد ظفآخه چطور میشه از اون آهنگ که اونم هیچ ربطی به خنده نداره تقلید کرد
این سومین بار نظر میدم و قرار نمیدن ،امیدوارم ایندفه بذارن ما حرفمونو بزنیم
قبلا در مورد توهینی که به محسن چاوشی تو همین تاپیک شد نوشتم ولی نذاشتن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

جا داره همین جا از مسئلین انتقاد پذیر موزیک ما تشکر کنم!
توی این صفحه به چندین نفر توهین شده بدون اینکه سانسور بشه ثبت شده اما یک انتقاد از شما کردم اما تائید نشد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

یادم رفت بگم. وقتی کسایی که برای موسیقی تو روزنامه ها و رسانه ها دارن مینویسن همه آدمایی شفاهی و غیر مطلع باشن ماجرا میشه همین که میبینین، موسیقی چاوشی امروز با کارای میوز مقایسه میشه (حتی بصورت منفی و بخاطر لابد دیده شدن نقد!!) پس فردا با کارای کویین یا مثلا پینک فلوید!! تورو خدا فکر آدمایی مثه ما هم کنین که تو این وضعیت بد موسیقی پاپ داخلیمون، چسبیدیم به همون اسطوره های قبلیمون و دوستم نداریم هیشکی خرابشون کنه و زرت و زرت با اینا هم ردیفشون کنه. ممنون که به حرفم گوش دادین!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

بازم من! مثلا پیش از عید بود گمونم که مجله موسیقی قرن 21 اومده بود و روجلد رو جیم موریسون کارکرده بود و تیتر زده بود: از موریسون اونا تا چاوشی ما!! آخه چرا این کارا رو میکنین؟! بهتون میخندن به خدا روزنامه نگارا! بعد تو گزارش یا یه مصاحبه دیگه که فکر کنم تو همشهری جوان کارشده بود از همین چاوشی پرسیده بودن که ترانه هات کافکایه؟!! فکر کنین؟! چاوشی گفته بود اصلا نمی دونم این که میگین کی هست. آخه درسته شعرهایی مثه پدرم کارگره و می خوام باهات ازدواج کنم! پای کافکای بیچاره رو بکشونه وسط!! تورو خدا نکنید این کارها رو. من قصد توهین به محسن چاوشی رو ندارم. اون بنده خدا داره کار خودش رو میکنه و گاهی موزیکشم اریجینال خودشه و خیلی خوبه. من دوست ندارم مثلا اما خوبه. مثه همین آهنگ بندری که اول آلبومش گذاشته یا کارایی مثه سنتوری. اما مقایسه اون با اسطوره های راک اصلا درست نیست. تو همه چی که پای آدمای شفاهی میاد وسط همین جور فرهنگمون نابود و قهقرایی میشه متاسفانه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

خوب عزیز دلم توی ایران چند نفر کار راک انجام میدن؟؟؟
نه خداییش چند نفر؟؟؟
چند درصد مردم توی کل ایران راک گوش میدن؟؟؟
بیشتر مردم ایران حتی اصلا نمیدونن راک چیه و فکر میکنن توی کل ایران
2 تا سبک سنتی و پاپ وجود داره
حالا به نظر تو چاوشی اگه بخواد سبکشو عوض کنه باید از کجا
شروع کنه؟؟؟
یهو یه راک کامل بده بیرون؟؟؟
یا همین روندش خوبه؟؟؟
توی یه شاخه نیلوفر اسلو راک
توی ژاکت سافت راک
و توی البوم بعدی شاید هارد راک
پس شمایی که میگی چاوشی نباید با اسطوره های راک جهان
مقایسه بشه میشه بگی اون اسطوره ها از کجا شروع کردن؟؟
اومدن دنیا اسطوره بودن؟؟؟
اونا هم از یه جایی شروع کردن بعد اسطوره شدن
مثلا الان شجریان توی سبک سنتی یه اسطوره تو جهانه
یکی از یه کشور دیگه بخواد سنتی کار کنه الگوش رو شجریانی
قرار میده که اسطورست اما تا خودش بشه اسطوره
خیلی راهش مونده شاید اونجا هم کار سنتی غیر اشنا باشه واسشون وخیلی ها بهش انتقاد کنن
این قضیه دقیقا مثل قضیه ی چاوشیه
چاوشی داره الگوش رو اسطوره های راک قرار میده
تا بهشون برسه وقتی تجربه ی کافی رو توی ایرانی که
کلا 3 یا 4 نفر راک انجام میدن کامل کرد
اونوقته که میتونه نو اوری های جهانی داشته باشه
تا حدی که با کسایی مثل حتی جیپسی کینگ هم رقابت کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

شما طرفدارهای آقای چاووشی سلطان که کردینش...تعارف نکنید خدا هم بکنیدش...
فقط بلدید الکی و بیخودی دفاع کنید و یه طرفه نظر بدید......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آخیششششششش. با این کامنتای صوفی دلم خنک شد. انگار آب سردی ریختن روم...حرف دل من هم بود. اون از سینمامون اینم از موسیقی. روزنامه نگار جماعت فقط می خوان گرمش کنن همین. کم پیدا میشه بینشون که بلد باشن تحلیل کنن. همینه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

بله مشکل داره شما باید بدونید که مداو ارشاد گیر میده و کلی تغییر باید بدن توی آهنگ یا بعضی چیزها استفاده نشه اصلا
با این حال محسن داره دوران جدیدی رو شروع میکنه نقاط مثبت زیادی هم داشت آلبوم ژاکت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

محمد جون منم بعضی وقتا مشکل داره
مشکل از سایته مثلا دیشب باز نمیشد ولی الان باز میشه
بعضی وقتا اینجوریه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام داش محمد گل خوبی داش؟ محمد جان مشکلت درست متوجه نشدم کلا نمی تونی بری سایت فنز یا صفحه اصلی رو میاره و نمی تونی واردش بشی اگه اولیه احتمالا مرورگرت مشکل داره عوضش کن خود منم این مشکل رو داشتم که مرورگرمو عوض کردم حل شد البته نمیدونم مشکل تو حتما از این جاس یا نه ولی حالا یه امتحان کن شاید حل شه...
در ضمن نمی خواستم تو این بحث شرکت کنم ولی نمیشه باید جواب چند نفرو داد خانومه سپیده نکنه شما انتظار داری بیایم به بنیامین جونه شما بگیم سلطان ! اگه شما بنیامین رو خواننده حساب میکنی پس چاووشی هم میشه سلطان. سپیده خانوم شما به کسی که ملودی نمیفهمه میگین بهترین خواننده ایران حالا شما بیا تعارف نکن به خوانندتون بگو سلطان تنها تویه ایران یه نفر شایسته لقب سلطانه اونم سلطان چاووشی هست حالا شما ناراحتی میتونی سرتو بکوفی به دیوار میشه بگین تا قبل از این به اصطلاح نقد شما کجا بودی وقتی چاووشی بهترین خواننده سال شد وقتی بهترین آهنگساز سال شد وقتی آلبوم ژاکت بهترین شد پس بهتر الکی جو سازی نکنی خانوم سپیده ... و در آخرم همین جا میگم با این به اصطلاح نقدها که بیشتر نظر شخصی هست یه ذره هم محبوبیت چاووشی کم نمیشه چاووشی سلطان پاپ ایرانه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام دوستان ...اشکانجان اصلا سایت رو باز نمی کنه حتی صفحه ی اولش رو هم باز نمی کنه ..دیگه دارم کالافه می شم.سجادحون فکر نکنم مشکل از سایت باشه چون هر وقت رفتم کافینت بازش کرده اما از خونه تو این چند روز حتی یه بارم بازش نکرده همش این می نویسه...
Notice: Undefined index: 1 in /home/mchavosh/public_html/main/maincore.php on line 247
محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام اقا سعید گل...ممنونم از راهنماییتون...این کارو که شما می گی انجام دادم اما بازم درست نشد...در هر حال از همه ی شما دوستان عزیز ممنونم اما هر کار می کنم و هر کار کردم درست نشد که نشد...محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

محمد عزیز این مشکل فکر کنم برای همه باشه.اره توی کافی نت میاد بالا ولی سیستم خانگی نمیا.اگه با فیلتر شکن بری درست میشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آقا یا خانم حمیدرضا محبوب ترین خواننده ایران کیه ؟!
منو ول کن اصلا به قول تو من بی ادب !
ببین عقلت چی میگه ؟
درسته که هیچ چیز از موسیقی نمی فهمی ولی چند تا آهنگ که گوش دادی ؟(نخوردی نون گندم ولی ... ) !
باید به عرضتون برسونم من تا حالا توی چند آموزشگاه و فرهنگسرا کنسرت زنده بوده که ساز زدم به ولله به هرچی که می پرستی راست میگم سواد موسیقاییم هم از خواننده محبوبت بیشتره شک نکن .
ولی حیف که رشته تحصیلیم یه چیز دیگس وگرنه تا گرید(جلد) 10 مستر کلاس گیتار هم ادامه میدادم .
اینارو نگفتم ذوق کنی از فردا زنگ بزنی 118 به همه سالن ها زنگ بزنی ! گفتم که بدونی شما برو همون حقوقتو بخون که البته بعید میدونم در اون رشته هم چیزی بشی .
بنیامین داره اروپا و آمریکا رو دوره می کنه شما دلت به حال خودت و خوانندت بسوزه که پلی بک هم نخونده تا حالا .
بری بالا بیای پایین چاووشی با این آلبوم همون یه ذره معروفیت قبل رو هم از دست داد مگه بعدا یه فرجی بشه که بعیده !
تا کی میخوای بحث کنی ؟
دیگه تموم شد تا چند ماه دیگه اسم ژاکت هم نمیارن .
توبه کن .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

دوسته عزیزم مهران جان فکر کنم همه بدونن که حمید رضا اسمه پسره.واقعا برات متاسفم با این سطح ادبت.
مهران نوشته است: (آقا یا خانم حمیدرضا محبوب ترین خواننده ایران کیه ؟) عزیزم توی همین سایت اگه بگردی جوابت رو میگیری.مهم نظره مردم هست نه نظره شخصی تو یا من.و مردم توی این سایت به عنوان نمونه ای از جامعه ی اماری نظرشون رو گذاشتن.دیگه اینجا ادمای متقلب هم دستشون تقریبا کوتاه بود چون باید اسم و ایمیل میذاشتن.
مهران نوشته است : (باید به عرضتون برسونم من تا حالا توی چند آموزشگاه و فرهنگسرا کنسرت زنده بوده که ساز زدم به ولله به هرچی که می پرستی راست میگم سواد موسیقاییم هم از خواننده محبوبت بیشتره شک نکن .)دوسته خوبم به خداوندیه خدا من یک پسر دایی دارم 8سالشه،2سال هست که تار میزنه،اونم بردن توی کنسرت!کاملا توی فرهنگسرا عادیه که کسی که اونجا کلاس میره بعد یه مدتی توی یه کنسرتی به صورت ازمایشی شرکتش میدن .توهم زدی عزیزم هرکسی که کلاس موسیقی میره ناجیه؟!ضمنا از اونجایی که تو سابقه ی قسمه دروغ داری من حرفت رو در همین حد هم باور نمیکنم.
مهران نوشته است: (اینارو نگفتم ذوق کنی از فردا زنگ بزنی 118 به همه سالن ها زنگ بزنی ! گفتم که بدونی شما برو همون حقوقتو بخون که البته بعید میدونم در اون رشته هم چیزی بشی .)رشته ی تحصیلیم و زندگیه خصوصیم به شما مربوط نیست گلم.در ضمن شما و دروغ هات برای همه معلوم الحال هستین توهم زدی که اینقدر مهمی که من راه بیافتم دنبال اینکه هویته تورو که به قران قسم نه خودت نه حرفات سر سوزن هم ارزش ندارن برام پیدا کنم.
مهران نوشته است : (بنیامین داره اروپا و آمریکا رو دوره می کنه شما دلت به حال خودت و خوانندت بسوزه که پلی بک هم نخونده تا حالا) مهران جان از اولین کنسرت ب.ب هنوز 2ماه هم نگذشته پس طوری حرف نزن که انگار 10ساله که.. . ضمنا خوده محسن چاوشی گفته که امسال ساله کنسرتشه. برای تو که کاری نداره وقتی چاوشی کنسرت گذاشت و ما اون موقع حالت رو پرسیدیم تو جواب نمیدی و فرار میکنی همونطوری که الان از جواب دادن در مورده موسیقیه غنا و افترا های مضحکی که به چاوشی زدی فرار میکنی!
عزیزم ژاکت فراموش نمیشه همونطوری که نفرین سنگ صبور زخم زبون رفیق خوب متاسفم بغض تو که نیستی فراموش نشد.اما تو بگو کی الان اهنگه جلفه تنگه غروب رو گوش میکنه؟کی الان اهنگ لکنت رو گوش میکنه؟اصلا این اقا به تعداد 20%از کار های چاوشی اهنگ داره؟خیلی دوست داشتم جراتش رو داشتی تا در مورد موسیقی غنا حرف بزنی!؟خیلی دوست داشتم جراتش رو داشتی در مورد افتراهایی که بستی حرف بزنی.عزیزم شاید توی وبلاگت خیلی راحت بنویسی که جریانه رابطه ی پنهانی محسن چاوشی با یه دختر لو رفته،و خیلی راحت بگذری از این موضوع،اما خدایی که اون بالا هست ناظر و شاهده به همه چیز هست و مطمئن باش بابت این جرمت(نشر اکاذیب) یه سختی مجازات میشی.جالبه که این جور ادم،قسمه خدا نقل و نباتش هست.جالبه که این ادم از نداشتن حرف به رشته ی تحصیلی و اینده ی ادم توی رشته ی تحصیلیش گیر میده!!!من الله الشفا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

نتایج فعلی نظرسنجی موسیقی ما...

بهترین آلبوم موسیقی پاپ سال 1388:

14 (علی لهراسبی) 1.54 % (34)

88 (بنیامین بهادری) 6.74 % (149)

جای تو خالی (مهرداد توکلی) 7.42 % (164)

زیر بارون (سهراب پاکزاد، امیر طبری) 0.50 % (11)

ژاکت (محسن چاوشی) 53.35 % (1179)

ساعت 9 (سیروان خسروی) 4.62 % (102)

شانس (فرزاد فرزین) 12.31 % (272)

کما 2 (حمید عسکری) 0.95 % (21)

یک (مهیار کاووسی) 9.50 % (210)

یکی بود یکی نبود (رضا صادقی) 3.08 % (68)

:مجموع آراء 2210

لطفا مخالفان حسود ساکت شن...اختلافها رو داشته باشید... محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آقا یا خانم حمیدرضا خوب شد گفتی حمیدرضا اسم پسره بابا کارشناسی ارشد !
جناب کارشناسی فوقش ارشد ! شاید دختر باشی از کجا معلوم ؟
من قصد مقایسه بنیامین با چاووشی رو ندارم طرفدار بنیامین هم نیستم ولی عقلم خوب چیزیه !
اگه مجید خراطها هم تو فیلم استاد مهرجویی می خوند آهنگاش موندگار می شد .
مثل اینکه اصلا این پست رو نخوندی . دیدی گفتم متعصبی ؟
تا دیدی ضد چاووشی حرف زدن اومدی کامنت گذاشتی .
آثاری که محسن چاووشی به قول نامجو با یک کیبورد ارزان‌قیمت در خانه‌ای کوچک در محله‌ای مهجور ساخته بسیار دلنشین‌تر از این ملودی‌های بی‌دلیل شلوغ و پرساز است.
این بنده خدا دو تا آلبوم مجاز داد که کاش هیچ وقت نمی داد !
متاسفم واسه اون دانشگاه که امثالی مثل شما توش مدرک بگیرن .
من هیچ وقت به چاووشی سلطان بی بدیل پاپ! افترا نزدم
اون حرفا هم نقل قول کردم اگه بری توی قسمت کامنتها میبینی که آدرس هم دادم .
ببین عزیز نمی تونی از من مدرک بگیری زور نزن .
ببخشید که تو زندگی خصوصیتون دخالت کردم شما وکیل خوبی میشی خوبه ؟! حقیقت تلخه تو اون رشته هم چیزی نمیشی !
منم ادعا نکردم رهبر ارکسترم ولی سواد موسیقاییم از سلطان بیشتره شک نکن .
یکی از دلایل پسرفت م.چاووشی طرفدارهای بی منطقه که با ابراز احساسات عمیقشون به سلطان ، باعث خلق آثاری چون ترک 1 ژاکت و دور شدن خواننده از سبک اصلیش شده !
توبه کن
از عواقب تعصب بهراس .
موزیک ما خسته نباشید !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

پسره خوب،باز هم که جواب ندادی؟موسیقی غنا چی شد؟چرا جواب نمیدی؟خالتور و بی هویت و معتاد گفتن هم نقل قول بود؟!عذر بدتر از گناه میاری؟در اون موردی هم که گفتی نقل قول کردی،میخوام ساده حرف بزنم تا برات قابل درک باشه.ببین عزیزه من،ابروی مسلمان (یا حتی هر ادمه دیگه) بسیار عزیز و با ارزشه.شما رو نمیدونم ولی من مسلمانم و توی کتابه اسمانیم خوندم که چقدر از تهمت زدن و افترا بستن نهی کرده.نقل قول؟ادرس منبع رو دادی؟نه عزیزم حتی اگه منبع رو هم اورده باشی حق چنین کاری رو نداشتی.میدونی چرا؟چون که شاید ادمی بود که این کذبه محض رو نخونده بود و توی سایته تو ازش مطلع شد.نمیدونم قذرت درکه این حرفارو داری یا نه اما سعی کردم خیلی ساده بگم.جدا از بحث شرعی و گناه، این کار (حتی در حد نقل قول) هم جرمه و هم مجازات داره،حتی اگه بتونی صحت این تهمتی که زدی رو ثابت کنی باز هم جرمه.(ماده 697 قانون مجازات اسلامی).باز هم تو مسخره کن ،باز هم تو به رشته ی من گیر بده، باز هم بگو حمیدرضا خانوم!!میگه از کجا معلوم دختر نباشی؟!!اخه چی بگم به تو؟حتما باید تو هم دختر باشی؟اقای ناجی ،برات متاسفم با این ادب و طرز تفکرت.اینارو نگی چی بگی؟به خداوندی خدا کسی که البومش پرفروشترین و خودش محبوب ترین شده با حرفای ادمایی مثله تو کوچک نمیشن.ناجیه خنده داره موسیقی تو اگه این چیزا رو نگی چی داری بگی؟اگه توقع نداشته باشیم اینا رو نگی ،پس توقع داشته باشیم بیای بابت نتایج نظر سنجی موسیقی ما تبریک بگی به ما؟!!
مهران نوشته است: (اگه مجید خراطها هم تو فیلم استاد مهرجویی می خوند آهنگاش موندگار می شد).خودت داری جوتبه خودت رو میدی.وقتی که کسی که خودت بهش میگی استاد(مهرجویی) چاوشی رو انتخاب کرد واسه فیلمش و وقتی دلیل کارش رو پرسیدن گفت این اقا بدون هیچ گونه حمایتی شناخته شد و محبوب شد و خانواده ای نیست که حداقل یک سی دی از چاوشی رو نداشته باشه،یعنی این اقا (به قول خودت استاد مهرجویی) نفهمید چی میگه؟یک ادمه بی لیاقت رو انتخاب کرد؟وقتی برای کار جدیدش اقای رضا یزدانی رو انتخاب کرد لابد شایستگی رو توش دید.
مهران (مسس) نوشته است : ( مثل اینکه اصلا این پست رو نخوندی . دیدی گفتم متعصبی ؟
تا دیدی ضد چاووشی حرف زدن اومدی کامنت گذاشتی .)بازم خودت جوابه خودت رو دادی! خودت داری میگی دیدی ضد چاووشی حرف زدن اومدی کامنت گذاشتی،عزیزه من ایا ضد کسی حرف زدن،نقد محسوب میشه؟!خودت داری میگی ضد چاوشی حرف زدن!در ضمن من الکی متعصب نیستم.من جزو کسانی بودم که به این البوم نقد نوشتم و اون رو به محسن ایمیل کردم و توی فنز هم گذاشتم میتونی بری بخونی.من مثله تو نیستم که کلاس موسیقی رفتنم رو عامل با سوادیه خودم بدونم.من شاید زمانی از عمرم رو صرف یاد گرفتن موسیقی کرده باشم اما ناجی موسیقی نمیدونم خودم رو!!!
مهران نوشته است: (این بنده خدا دو تا آلبوم مجاز داد که کاش هیچ وقت نمی داد !) چرا؟ چون تو خوشت نیومد؟! اگه به ارشیو همین سایت (که تو قبولش داری و من هم تقریبا قبولش دارم) هم در مورد یه شاخه نیلوفر جوابت رو میگیری و هم در مورد ژاکت.
مهران نوشته است: ( متاسفم واسه اون دانشگاه که امثالی مثل شما توش مدرک بگیرن) . چرا؟ ضمنا بسیار بسیار خوشحالم از این قضیه. در ضمن به قوله یکی از دوستان، کلمه ی ((امثالی مثل)) غلطه!!
باز هم تورو دعوت میکنم که در مورد موسیقی غنا با هم بحث کنیم.توبه کن پسره خوب.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اقای مهران من نمیخوام جوابت رو بدم ولی یکم ادب هم چیز خوبیه.این چه حر ف زدنیه؟من به وبلاگت سر زدم خیلی ناراحتم که اون حرف رو در مورد چاوشی نقل قول (!!!) کردی.حتما.... .تا هنرمندی زنده باشه ادمایی مثله شما میخوان خرابش کنن.وقتی که فوت کرد همین شما ها بت میسازینش.همون کاری که با ناصریا شد.تاسف میخورم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

در ابتدا تشکر ویژه ای از دوست عزیزم حمید رضا میکنم که گفت بیا اینجا بیشتر بخند ... واقعا ممنون ...
سواد موسیقیایی... مهران خانوم از این جوک ها نگو مردیم از خنده هزار بار به خودت و دوستانت گفتم بازم میگم تو اصلا هفت تا نت موسیقی رو نمیدونی حالا واسه من از سواد موسیقیایی حرف میزنی انقد مارو نخندون...
مهران خانوم نوشته:
(یکی از دلایل پسرفت م.چاووشی طرفدارهای بی منطقه که با ابراز احساسات عمیقشون به سلطان ، باعث خلق آثاری چون ترک 1 ژاکت و دور شدن خواننده از سبک اصلیش شده !)

مهران خانوم چرا انقد متواضع چرا نگفتی یکی از دلایل پیشرفت بنیامین هم تو هستی واقعا خنده داری تو که تا دیروز میگفتی چاووشی سبک نداره و فقط بنیامین جونت دارای سبک هس هان... واقعا خنده داری....
داش حمیدرضا نوکرتم به مولا کلی خندیدیم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام خدمت حسین اقای گل...

تا حسین جانم که تو این بحثها شرکت نمی کنه به شخصیت شوم و شیطانی تو پی برد...دیگه داری رسوای عالم می شی ...امیدوارم خدا از سرت نگذره ـ اینو بدون که خدا جای حقی نشسته..محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

میدانید چرا داریوش و محسن چاووشی همیشه پر طرفدار هستند بخاطر اینکه همیشه ازغم میخوانند مردم ایران اکثرا غمگین هستند شادی لحظه ای است ولی غم واندوه ماندگار است در قرآن کریم نوشته ما انسانها را در رنج وعذاب آفریدیدم یعنی انسانها در طول زندگی غم وانده شان بیشتر است تا شادی وچون محسن چاووشی بیشتر شعرهایش از غم واندوه میخواند برای همین در ایرا ن پر طرفدارترین خواننده است و آلبومهایش همیشه پر فروش است خدا همیشه محسن چاووشی را زنده نگهدارد تا فقط بخواند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اون یکی و دومین مطلب کردین این یکیو سومین مطلب بتون میگم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

آقایون طرفدار!
من هم طرفدار چاوشی هستم. وبا نظر نگارنده موافق
من دوس دارم چاوشی لایت بخونه مثل سنگ صبور ابرای پاییزی پرنده تنگ بلوری عشق دو حرفی و........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

مهران نوشته است : ((آقای کارشناسی ارشد بنده وقتمو هدر دادم و جوابتو دادم ولی چون اسم یکی از بهترین حقوقدان های ایران رو نوشته بودم و گفته بودم که از آشنایان نزدیکمه و شما دانشجوی در شرف مدرک نمیخواد از جرم و کیفر به من چیزی بگی ، تایید نشد .
دونه دونه جوابتو داده بودم )). مهران جان، ما حدود 4 ماه هست که با هم در حال بحث هستیم من تا حالا ندیدم شما جوابی به سوالات من بدی،حالا یه بار جواب حرفارو دادی نظرت تایید نشد؟ این نظره خیالی که میگی توش جوابه تک تکه حرفامو دادی رو دوباره بذار.اگه تایید نشد اصلاحش کن دوباره بذار.به قوله خودت حتما چیزی داشت که تایید نشد!! البته با توجه به شناختی که من از شما دارم بعید میدونم که اصلا جوابی داده باشی که بخواد تایید بشه یا نشه! اقای مهران ( یا به قوله خودت مهران خانوم ) من اصلا اصرار ندارم که شما ((وقتتو هدر بدی)) و جوابه من رو بدی ، چون خیلی وقته که فهمیدم حرفات ذره ای منطق توش نیست. من همیشه میگم که شما از خودت اختیاری نداری.یعنی چی که چون اسمه یکی از حقوقدانان بزرگ رو اوردی نظرت تایید نشد؟ این دیگه خیلی مسخره ست. برو به همون حقوق دانی که مطمئنم جرات نداری اسمشو بگی، بگو که ایا حرفایی که من بهت زدم درست هست یا نه؟! اگه این اقای حقوق دان بزرگ فقط یه بار توی زندگیش قانون رو خونده باشه جوابت رو میگه.
خیلی حرفات خنده داره.تو تا منو قانع نمیکنی کم نمیاری؟! دوسته عزیز حتما یه جستجویی تو صفحات این سایت بکن.من حاضرم اگه بازم نظره خیالیت تایید نشد ایمیلمو بذارم تا این که جوابتو بهم ایمیل کنی.اما مطمئنم که جوابی نداشتی.چهره ی واقعیت رو شده برای همه. چقدر قشنگ نوشت اقای حسین در مورده تو. به قران کم گفت ولی گزیده گفت.به قران باید حرفاش رو باید با جواهر نوشت.اخه کسی که بدون هیچ دلیل و بدون کوچیک ترین استدلال میاد میگه البوم ژاکت ضعیف ترین البوم چندین ساله اخیر هست مگر این که خلافش ثابت شه!!!. اخه این ادم میتونه جوابی داشته باشه؟ اخه این ادم میتونه بویی از منطق برده باشه؟ دوسته عزیز برو از همون اقای حقوق دان بزرگ در مورد اصل صحت و زیبا دیدن دنیا بهت توضیح بده.
واقعا تاسف میخورم.از مسئولای این سایت هم معذرت میخوام بابت مزخرف گویی های بی دلیل و منطقه بعضی ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

به قول محسن نامجو معیار اندازه گیری که کی بهتر از دیگر ی میخواند علم و دانش نیست احساس ودل است ممکن است یک نفر دل واحساسش این باشد که بنیامین قشنگ تر میخواند ویکی دیگر دل واحساسش این باشد که محسن چاووشی بهتر میخواند پس این همه دعوا ودرگیری برای چیست چرا این همه گناهانمان را زیاد کنیم وبه هم توهین کنیم فقط باید سی دی خواننده مورد علاقه را گوش کینم وزیاد یاد خداکنیم چون خدا گفته جنس وانس را نیافریدم مگر انکه مرا عبادت کنند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

مهران جان کجایی؟ نمیبینمت؟ بازم فرار ( برگشته ماست )

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

محسن نامجو اعتقاد داره که محسن چاووشی ازتمام خوانندگان ایرانی داخل وخوانندگان ایرانی که درخارج هستند بهتر است منظور من این بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

من و این شرم شیرین!!!!

شبی سرد و بی تفاوت از میان شب های بی دلیل غمگین زندگی، حدود ساعت 1 بود و من در منزل دوستم،مهمان بودم که تصمیم گرفتم که به خانه خود بروم. تلفن زدیم. تاکسی آمد.راننده اش جوان.با صورتی آراسته. اما تا حدودی حاوی خطوط غم. کنجکاو تر شدم. چیزی نگذشت که سکوت عجیب بین ما 2 نفر را صدایی عجیب تر شکست. برای بار نخست، بر خلاف عادت همیشگی(عادت به اینکه قبل از شنیدن هر قطعه جدید، حتماً ملزم بر اینکه نام اجرا کننده آن قطعه را بپرسی تابلو باشی) نام خواننده را از راننده نپرسیدم و اصلاً هیچ نگفتم. او هم کلامی نگفت. تنها یکه تاز سکوت موقر بین ما دونفر صدای عجیب همان خواننده شد.

قطعه موسیقی با صدادهی ارکستر پاپ و خواننده ای با صدای...باصدای... چه بگویم؟ در توصیف صدایش چه بگویم؟ تقریباً همه می دانیم جنس صدایی که خواننده، یعنی همان مفهوم موسیقیایی که نام های«طنین»، «رنگ صوت»، «شکل موجد صوتی» و... می شناسیم،امری بی معیار است. یعنی مطلقا سلیقه ای است. به عبارت دیگر هیچ معیاری وجود ندارد که بر اساس آن بتوان گزاره ای این چنینی صادر کرد که:

صدای «کریس دی برگ» از«مارک نافلر» بهتر است. یا صدای «داریوش» از صدای «ستار» قشنگ تر است. به دیگر سخن،قشنگ بودن و بهتر بودن،هیچ کدام،کمیت های علمی و قابل اندازه گیری نیستند. تنها اموری احساسی اند که جز با دل آدمی، با هیچ چیز دیگر ارتباط ندارند.

آن صفتی که برای من توصیف کننده صدای عجیب آن خواننده است، ممکن است آنقدر خاص و درونی باشد که حتی به واژه درنیاید. البته در اینجا سعی می کنم، بعضی ویژگی های خواننده محبوبم را با بیانی الکن توضیح دهم، اما قبل از آن،باید ماجرای تاکسی را به سرانجام برسانم.

من و راننده در ان نیمه شب، در تمام مسیر«سعادت آباد» تا «دهکده المپیک» را، در خلوت وسوسه انگیز اتوبان همت با شنیدن صدای نازنین آن خواننده گریستیم. هردومان. گریستیم و صدای او هنگام گریه نازنین تر شد. باور کنید برای خود من هم، یادآوری آن تعجب آور است. دو آدم که هیچ از هم نمی دانند. دو آدمی که در تاریکی فضای داخی ماشین حتی چهره یکدیگر را درست ندیده اند. دو آدم که حضور دائم موسیقی، فرصت گفت و گو را نیز از آنان گرفته و به همان دلیل، طبعا به چهره هم نمی نگرند. باور کنید به همین اعجابی بود که گفتم. جز داشتن این آگاهی که یکی مان مسافر و دیگری راننده، حتی یک کلمه از هم نمی دانستیم. تنها رابط ما شده بود، صدای یک خواننده که اتفاقاً برای هر دوی ما، موجب یک تاثیر عاطفی مشترک، در لحظه ای واحد شده بود. نه من دلیل گریه او را می دانستم و نه او. دو مرد غریبه که برای نخستین بار،یکدیگر را دیده اند، در حضور هم راحت و بی پرده گریه کنند و دلیل این گریه، البته که فقط موسیقی است. آری من، می دانستم که صدای آن خواننده، بغض وی را ترکانده است و نیز این را دلیل شکستن بغض من هم، همان است. تنها دیالوگ ما، غیر از لحظه خداحافظی و پرسیدن مقدار کرایه توسط من، پرسشی بود که در همان لحظات میانی گریه از او کردم:

-آقا ببخشید، اسم این خواننده چیه؟

و جواب شنیدم:

- محسن چاوشی

حالا می توانم ان چند واژه را بگویم:

صدای محسن چاوشی از نظر من(طبق سلیقه من) پخته و عمیق است. صدای محسن چاوشی، قطعاً و بی تردید از سن و سال او بالاتر نشان می دهد. او متولد 1358 است و صدای او(به عنوان خواننده محبوب من)، بر عکس آنچه در برخورد اول به گوش می رسد، اصلاً شباهتی با صدای سیاوش قمیشی ندارد.

یادم هست چندی قبل از انکه CD محسن عزیز، سرنوشتی مانند آنچه بعدها، برای CDهای من پیش آمد پیدا کند، یک CD مجاز توسط شرکت « پیغام سحر» از خواننده ای با نام مجتبی کبیری با بازار آمد که صدای خواننده اش به طرز خیره کننده ای شبیه صدای قمیشی بود. انتشاز این CD ماجرای چند کنسرت توسط کبیری و همچنین پخش(درست نمی دانم مجاز یا غیر مجاز) CDهای چند خواننده دیگر با همین ویژگی(شباهت با صدای قمیشی) باعث آن شد که در ادامه مدهای زمانند و گذرای رایج در همه عرصه های فرهنگی مان(در اینجا موسیقی) مدتی هم سونوریته(صدادهی) سیاوش قمیشی مد باشد. CD محسن عزیز هم، دقیقاً در همین مقطع دست به دست چرخید و به صورت غیر مجاز کپی شد. این شاید دلیلی بود برای آنکه مخاطب چاوشی(به ویژه توده عوام) راجع به شباهت صدای او با قمیشی، قضاوت ایجابی بکنند. در هر صورت من هم در این یادداشت، نه بر اساس داده های تخصصی(موسیقیایی ام) بلکه بر اساس سلیقه شخصی ام صراحتاً بیان می کنم که کارکتر صوتی حنجره چاوشی،کاراکتری کاملا مشکل است که این استقلال با کمی دقت در رنگ خاص صدای او برای هر کس قابل فهم است. محسن چاوشی به عنوان یه موزیسین از ان شب خاصی که با راننده آژانس داشتم در ذهنم به عنوان یه پروسه افتتاح شد و کلید خورد. پروسه ای که از آن زمان(زمستان 83) تاکنون مدام در حال بزرگتر شدن و اهمیت بیشتر یافتن بوده است. موسیقی محسن چاوشی در این مدت به طرزی جاه طلبانه جای خود را در ذهن و سیلقه من باز کرده است. این جا باز کردن طبعاً بر علاقه من نسبت به او نیز افزوده است و علاقه من نیز با به دست آوردن چند خبر شخصی راجع به سابقه و فعالیت موسیقیایی او روز به روز بیشتر شده است. من و محسن دوست مشترکی داریم که گمنامی اش را حفظ می کنم. اما شاید دانستن آن برایتان جالب باشد که او تا چندی پیش(تا روزی که من کس دیگری را برای مدیریت کارهایم انتخاب کنم) مدیر برنامه مشترک چاوشی و من بود. تاکنون تنها دیداری که من با محسن داشته ام توسط همان دوست مشترک در بهمن ماه سال گذشته و در منزل من پیش آمد. در ان دیدار مختصر دریافتم کاراکتر محسن به آن چه که من در ذهن از او ساخته ام بسیار نزدیک است. جوانی ماخوذ به حیا، متین، باوقار و کم حرف. از آن آدم ها که تا ازشان چیزی نپرسی لب از لب نمی گشایند. همچنین در این مدت دانستم که کل سرمایه موسیقیایی این نابغه پاپ رایج در ایران(در مقطع فعلی) ملودی هایی است که در ذهن دارد. تا آنجا که من از دوست مشترکمان شنیده ام گویا محسن در تمام سال هایی که این ترانه ها را ساخته وابسته به سلفژ و تئوری موسیقی نبوده است. همچنین شعر قطعاتش سروده خودش نیست و اساساً ادعایی در زمینه ادبیات و ترانه سرایی ندارد. وی حتی به ذوق کم نظیرش در خوانندگی از حدوداً 1381 پی برده است. مجموعه این دانسته ها باعث می شود که هنرمندی مثل او در سلیقه موسیقیایی من جایگاه رفیعی بیابد. من از بابت داشتن چنین سلیقه ای و به ویزه اعلام کردن آن بسیار مورد مذمت واقع شده ام. دقیقاً مثل اینکه آشنایان و دوستداران شما بر اساس تصویری که از شما در ذهن خودشان ساخته اند انتظار دارند که شما مثلاً در میان آثار سینمایی «فانی و الکساندر» ساخته «اینگمار برگمان» را بپسندید. حالا بدیهی است که اگر شما از «غریبانه» ساخته «احمد امینی» به عنوان فیلمی که تاثیر عاطفی واقعی برایتان داشته صحبت کنید و در نتیجه آن را در لیست فیلم های دوست داشتنی تان قرار دهید، تصویر آن دوستان را(به صورتی خاص در مورد نگارنده مخاطبان) از خودتان خدشه دار کرده اید و از بین برده اید. بدین خاطر است که بنده حقیر در این ماهها همیشه بابت انتخاب محسن چاوشی ها در موسیقی، احمد امینی ها و غریبانه ها در سینما و احیانا ر.اعتمادی ها در ادبیات به دفعات مورد ذم واقع شده ام.

طبیعی است که من هم در اینجا طبق آنچه تا کنون پیش آمده از انتخابم دفاع می کنم. پس بار دیگر گزاره ام را صادر می کنم: موسیقی محسن چاوشی در بستر موسیقی های پاپ در حال حاضر رایج در ایران بهترین است. چرا که هم حنجره محسن( که نعمتی خدادادی است) تولید کننده صدای مردانه ای کملاً خاص و کم نظیر است و هم ذهن این جوان خلاق حاوی ملودی هایی است که به زیبایی آنها حداقل در سال های اخیر کمتر نمونه داشته ایم. فراموش نشود که هر اثر یا پدیدآورنده آن به عنوان یک متن(تسکت) باید در بستر و زمینه(کانتکست) مربوط به خودش بررسی و قیاس شود. بدیهی است که وقتی بیان می شود محسن چاوشی بهترین است وی را با«یان اندرسن»(خواننده گروه جتروتال) یا «پل سایمون» قیاس نکرده ایم. بلکه همانطور که ذکر شد وی را در بستر و طیف مربوط به خودش می سنجیم. محسن چاوشی را با دیگر خوانندگان و آهنگسازان موسیقی پاپ ایرانی(حال چه خارج و چه داخل کشور) مقایسه کرده ایم و این زمینه همراه با دلایل محکمه پسند(تخصصی و موسیقیایی) می تواند گزاره نخست من را در مدح این هنرمند جوان به اثبات برساند. کما اینکه به دلیل در نظرگیری بعضی ملاحظات هیچ کدام از آن دلایل موسیقیایی را در اینجا ذکر نکرده باشم. ملودی های چاوشی در موسیقی پاپ امروز ایران تاثیر گذارترین است.
منبع: ماهنامه نسیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

یکی از وبسایت هایی که انصافا نقش بسیار برجسته ای در موسیقی کشور به خصوص موسیقی پاپ دارد سایت موسیقی ما هست که به روزترین و معتبرترین اخبار را درباره موسیقی به سمع و نظر علاقمندان می رساند .
((نقد کامل آلبوم جدید م.یگانه به زودی در وبلاگ موسیقایی))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

سلام

من فکر می کنم که موسیقی اسپانیایی از نوع لالا (فلامنکو) بسیار زیاد به صدای محسن چاووشی می خوره. شما می تونید با یکی از آثار قدیمی چاووشی که بصورت غیررسمی و زیرزمینی منتشر شده بود به این نکته پی ببرید.
صدای محسن چاووشی مختص موسیقی ایرانی نیست جناب آقای نویسنده. حتما قطعه ای که نام بردم را گوش کنید (که به زبان اسپانیایی خونده شده) و یک کاری تو مایه های کارهای Gypsy King هست....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

جناب صوفی که این نظرو دادی :

این هم لینک مطلبی که اتفاقا یکی از همکارای خودتون روزنامه نگارا واسه این ماجرای مقایسه های بی خودی نوشته و انصافا عالی نوشته جواد رهبر:

http://barrylyndon.blogfa.com/post-133.aspx

اقای جواد رهبر نویسنده بخش خارجی سایت موزیک ما هستند. حالا برید تو نظرات همین مطلب ببینید طرفدارای چاوشی با ایشون چه کار کردند که در اخر گفتند که دیگر این بار اخر بود که از چاوشی چیزی مینویسم
این است قدرت طرفدارای بی شمار چاوشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

زنده باد محسن چاوشی.ما با صدای محن چاوشی زنده ایم.
این نقد نبود کوبیدن یک خواننده محبوب هست ای نقد روان نبود این نقد از روی غرض بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

صدای چاووشی یک فضای سنتی رو می طلبه-یه شاخه نیلوفر تا حدی تونست این فضا رو حفظ کنه ولی ژاکت خواست ساختار شکنی کنه ولی زد حال همه رو گرفت
دوره آخر و لولای شکسته و بخون امشب فقط نظرمنو جلب کرد باقی در حد محسن نبود قبول کنید
این یک نظر شخصی بود فقط همییییییییییین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

من نمی دونم این کسی که این تحلیل رو نوشته چی میگه، اما اینو میدونم، با اینکه من تمام آلبومای محسن رو گوش دادم ولی لذتی که از گوش دادن به دو آلبوم آخرش بردم، از هیچ کدوم از آلبومای قبلیش نبرده بودم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

به نظرمن هیچکس به محسن چاوشی نمی رسه همه خوانندها باید از محسن یادبگیرن چه ازنظر کار موسیقی و کار هنری چه ازنظر رفتار وکردار
عشق فقط محسن چاوشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

نقد همه بی فایدست محسن اسطوره است و نیار به نقد و بر رسی نداره
دباره بی فایدست خودت که میدونی
چاوشی شناسنامه ی موسیقی ایران ........ محسن و دیگر هیچ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

موسیقی سلیقه اس !

چرا الکی جر و بحث کنیم ، هر کس هر چی دوس داره گوش میده ، می مونه خود محسن چاوشی (یا هر خواننده دیگه ای ) که از کدوم سبک خوشش میاد و با کدوم بیشتر حال می کنه ... مطمئناً به هر سبکی که کار کنه طرفدارای خاص خودش رو داره و همچنین منتقد هاشو ...

مشکل اینه که طرفدار از هنرمند انتظار داره اونجوری که اون میخواد واسش بخونه و بسازه، در حالی که باید اول گوش کنه و اگه خوشش اومد طرفدار بشه !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

کارش از بقیه خواننده های پاپ خیلی بهتره و با دل ارتباط برقرار میکنه. اما میتونه بهتر از این باشه.

جمعه 10 آبان 1392 - 01:00

من با ترک دوم آلبوم ژاکت چند سال زندگی کردم
یاد تو شعرامو... می سوزونه....
امروز و فردامو.... می سوزوونههههههههه.....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ضرورت بازگشت به خويشتن | موسیقی ما