برنامه یاد بعضی نفرات
 
ايران گران‌ترين كشور دنيا در بخش موسيقي است
پور‌ناظري در آستانه‌‌ كنسرت «ديار مهر»:
ايران گران‌ترين كشور دنيا در بخش موسيقي است
موسیقی ما - «تهمورس پور‌ناظري» كنسرت «ديارمهر» را با پنج اجرا در روزهاي 2 تا 4 ارديبهشت‌ماه، با خوانندگي «فرشاد جمالي» در مركز همايش‌هاي برج ميلاد به صحنه مي‌برد.

تهمورس پور‌ناظري، صبح امروز ـ 23فروردين ماه ـ در نشست خبري كه در خانه‌ي «تنبور شمس» برگزار شد، توضيح داد: اين كنسرت‌ها شامل دو بخش است و در آن قطعاتي از آلبوم «ديار مهر» و آلبوم در انتظار مجوز مانده‌ي «سرزمين خورشيد» اجرا خواهد شد. در بخش اول كنسرت قطعات «ز تو سير نمي‌شوم»، «بگذار و بگذر»، «حيران» و «ايران» و در بخش دوم قطعات «خورشيد»، «اميد»، «حيرت» و «نمي‌دانم» اجرا خواهد شد؛ اشعار اين قطعات نيز از مولانا، حميد مصدق، حسين منزوي، اقبال لاهوري و مهدي اخوان ثالث است.

اين آهنگساز و نوازنده‌ي موسيقي سنتي درباره‌ي تركيب سازهاي كنسرت «ديار مهر» گفت: در اين كنسرت از سازهاي ايراني، سازهاي كوبه‌اي و اركستر زهي بهره گرفته خواهد شد و حال‌وهواي كارهاي قبلي را دنبال مي‌كنيم. گرچه اجراي قطعات با يك سري تغييرات به‌دليل اجراي صحنه‌اي، همراه خواهد بود.

او توضيح داد: مثلا در CD «ديار مهر» قطعه‌ي «ايران» فقط با سازهاي سنتي اجرا شده است، اما در كنسرت به‌دليل حضور اركستر زهي، اين قطعه با حضور سازهاي بيشتر به‌همراهي اركستر زهي تنظيم جديدي مي‌شود.

اين هنرمند عضو گروه «شمس» در بخش ديگري از اين نشست اذعان داشت: در اين كنسرت هيچ يك از اعضاي گروه «شمس» نمي‌نوازند و هم‌نوازان اين كار، جديد هستند و من نيز تاكنون تجربه‌ي اجرايي با اين مجموعه‌ي همنوازان نداشته‌ام.

فرزند استاد كيخسرو پورناظري درباره‌ي ساز‌بندي اين كنسرت نيز گفت: در اين پنج اجرا، سازهاي ايراني، سازهاي كوبه‌اي و اركستر زهي وجود دارند و در آن ويولون، ويولون آلتو، كنترباس، بربط، سنتور، تار، تنبك، دف، كوزه و سازهاي كوبه‌اي مي‌نوازند.

پورناظري در پاسخ به سوالي كه چرا آواز اين كنسرت با «فرشاد جمالي» است و سهراب پورناظري در اين اجرا نمي‌خواند، بيان كرد: آلبوم «ديار مهر» را «فرشاد جمالي» خوانده است و هر خواننده‌اي كه اثري را مي‌خواند، اجراي زنده‌ي آن را خود برعهده مي‌گيرد و اين باعث مي‌شود تا ارتباط با مخاطب نزديك‌تر و صميمي‌تر شود.

اين هنرمند مقيم آمريكا از قيمت بالاي بليت كنسرت در ايران ابراز ناراحتي كرد و گفت: ايران گران‌ترين كشور دنيا در بخش موسيقي است و نرخ سالن‌ها و بليت‌ها به هاليوود نزديك شده است. اگر اين كنسرت بدون اسپانسر در لندن برگزار مي‌شد، قيمت بليت آن بسيار پايين‌تر بود و اجراي يك كنسرت در سالني در لندن بسيار ارزان‌تر از چمن‌هاي كاخ سعد‌آباد است.

تهمورس پورنظري درباره‌ي قيمت بليت كنسرت «ديار مهر» توضيح داد: نرخ بليت اين كنسرت از 25 هزار تومان تا 40 هزار تومان است و اگر سالن قيمتش را به اندازه‌ي امكانات‌اش مي‌گرفت و هزينه‌ي صدا و نور... به آن اضافه نمي‌شد و دربان و پاركينگ جداگانه پول نمي‌خواستند، نرخ بليت اين كنسرت 15 هزار تومان مي‌شد.

وي درباره‌ي سانس‌هاي اين كنسرت نيزگفت: در روز پنج‌شنبه ـ 2 ارديبهشت‌ماه‌ ـ يك سانس از 22 تا 24 و در روزهاي 3 و 4 ارديبهشت‌ماه، هر روز دو سانس 18 تا 20 و 21 تا 23 اجرا خواهد شد.

تهمورس پورناظري، در پاسخ به سوالي كه چرا اين كنسرت جدا از گروه پدرش (گروه شمس) اجرا مي‌شود، گفت: گروه شمس پرمخاطب است و من هم از اين موهبت برخوردار هستم، به‌علاوه من پيش‌تر از گروه شمس با گروه هنرمندان مختلف كار كرده‌ام و از «مستان سلام‌ات مي‌كنند» به گروه شمس پيوستم.

به‌علاوه آلبوم «ديار مهر» در ايران 5/1 ميليون نسخه‌ي قانوني به فروش رفته است؛ بنابراين كاري كه چنين فروشي داشته و در بي‌.بي‌.سي هم جزء آثار پرفروش اعلام شده است، مخاطبان قابل توجهي را خواهد داشت.

اين هنرمند در بخش ديگري از اين نشست درباره‌ي مراحل اخذ مجوز براي اين كنسرت نيز گفت: مجوز كنسرت ديروز صادر شده است و آلبوم «سرزمين خورشيد» هم كه قرار است قطعاتي از آن دراين كنسرت اجرا شود، هنوز بعد از 20 ماه مجوز نگرفته است، اين درحالي است كه قطعات اين آلبوم مجوز نگرفته بارها از راديو پخش مي‌شود و عجيب است كه چطور ايرادي ندارد 30 ميليون نفر از راديو يك آهنگ را بشنوند. 30 هزار نفر اجازه ندارند آن را از روي آلبوم گوش دهند يا بخرند.

او افزود: به‌علاوه من آلبومي را سال 1379 براي اخذ مجوز به وزارت ارشاد سپرده‌ام كه هنوز مجوز آن صادر نشده است.

تهمورس پورناظري درپاسخ به سوال خبرنگاري كه شايعه‌هايي مبني ‌بر جدايي او و فرشاد جمالي شنيده شد، گفت: هر رابطه‌اي بالا و پايين دارد، اما اين‌گونه نيست كه لطمه‌اي به كار بزند و در موسيقي ايران خيلي شاهد بالا و پايين‌هاي روابط يا جدايي هنرمندان از يكديگر بوده‌ايم اما اين لطمه‌اي به‌كار نمي‌زند.

«فرشاد جمالي» خواننده اين كنسرت نيز كه دراين نشست خبري حضور داشت، درباره‌ي انتخاب سالن‌ همايش‌هاي برج ميلاد براي برگزاري كنسرت گفت: از ميان سالن‌هاي موجود اجراي موسيقي در برج ميلاد براي ما بهترين بود. تالار وحدت از نظر فرم و تجهيزات خوب است، اما به‌دليل آنكه تعداد كمي به آنجا مراجعه مي‌كنند، با توجه به هزينه‌ها‌ي كنسرت منتفي بود. تالار وزارت كشور هم تجهيزات مناسب اجراي كنسرت موسيقي را ندارد و چون تهمورس در ايران نبود، با دوستان تصميم گرفتيم كه اين مكان را براي اجراي كنسرت انتخاب كنيم.

وي از ضبط تصويري كنسرت «ديار مهر» خبر داد و گفت: ضبط تصويري اين كنسرت توسط آقاي بهبهاني كارگرداني مي‌شود كه تجربيات متعددي در كشور‌هاي مختلف دارد.

در اين جلسه تهمورس پورناظري اعلام كرد: هنوز اسپانسر اين كنسرت مشخص نيست اما اسپانسر خواهد شد.

اين هنرمند مقيم آمريكا در اين نشست گفت: اگر وزارت ارشاد و سالن‌هاي اجرايي كنسرت،شرايط اجراي برنامه را بدون هزينه فراهم كنند،من حاضرم هر سه ماه يك‌بار به ايران بيايم و كنسرت رايگان برگزار كنم.

فروش بليت‌هاي اينترنتي اين كنسرت از سايت iranconcert.com و كيشه‌هاي معتبر ققنوس، سياه و سفيد، دارينوش، خانه‌ي تنبور شمس و فروشگاه حصار آغاز شده است.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

جالب بود. خسته نباشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

بله پس چی؟!!

مگه ایران چیش از هالیوود کمتره؟!!!:D

با همین هزینه ی بالا ماشالله همیشه سالن ها پره!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

و این هست امکانات !!!!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ايران گران‌ترين كشور دنيا در بخش موسيقي است | موسیقی ما