برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه «شمس» در وودستاک امسال اجرا می‌کند
برای اولين‌بار گروه موسيقی‌ای از ايران در جشنواره‌ی وودستاک
گروه «شمس» در وودستاک امسال اجرا می‌کند
گروه «شمس» برای اولین‌بار در عمر 40 ساله‌ی وودستاک به‌عنوان یک گروه ایرانی برای اجرای برنامه دعوت شده است.

گروه «شمس» دركناربیش از 100 گروه موسیقی جهان برای بزرگ‌داشت «صلح، عشق و معنویت» در تاریخ 25 اكتبر - سوم آبان ماه - در وودستاك آمریكا برنامه اجرا می‌كند.

كی‌خسرو پورناظری؛ سرپرست گروه شمس با اعلام این خبر گفت:«آثاری هم‌چون «در حصار شب»، «ساربان»، «آی وی یو» و «مستان سلامت می‌كنند» با اشعاری از مولانا و محمدرضا شفیعی‌كدكنی به آهنگ‌سازی تهمورث پورناظری و خوانندگی سهراب پورناظری توسط گروه شمس در این کنسرت اجرا خواهد شد.»

پورناظری در ادامه افزود:«آثار و اندیشه‌های مولانا سرشار از مفاهیمی همچون معنویت، عشق و صلح و دوستی است ، بنابراین باهدف وودستاك كه مخالفت باسیاست‌های آمریكا و بزرگداشت صلح و عشق و معنویت است، هماهنگی دارد و از سوی دیگر می‌تواند معرف شایسته‌ای برای فرهنگ و هنر ایرانی باشد.»

گفتنی است: وودستاك شهری نزدیكی نیویورك است كه 40 سال قبل دراین شهر گروهی از هنرمندان موسیقی متشکل از جیمی هنریکس و جون بائز در اعتراض به سیاست آمریکا و جنگ ویتنام کنسرتی را برپا کردند. آنان پیش‌بینی می‌كردند که 40 هزار تماشاگر برای دیدن این برنامه بلیت تهیه کنند، ولی بیش از 500 هزار نفربه صورت رایگان از این برنامه دیدن کردند که از این اتفاق به‌عنوان برزگ‌ترین اتفاق موسیقیایی مردمی یاد می‌شود.

از آن پس هر سال در بزرگداشت «صلح و معنویت»، كنسرت وودستاك برگزار می‌شود و امسال برای اولین‌بار گروهی از ایران در این كنسرت حضور دارد.

كنسرت بزرگ وودستاك 25 اكتبر - سوم آبان - درسانفرانسیکو برای 100 هزار بینننده اجرا خواهد شد. گروه شمس به همراه بیش از یكصد گروه در گلدن گیت پارك سن فرانسیسكو به اجرای برنامه می‌پردازند.

در این كنسرت هنرمندانی همچون نجمه تجدد (هم‌خوان)، حمیدرضا تقوی (سنتور)، روبین واسی (پرکاشن)، حسین ذهاوی (پرکاشن)، شهاب پارنج (پرکاشن)، ندا خاکی (تنبور و هم‌خوان) همراه با كی‌خسرو، تهمورث و سهراب پورناظری در چهلمین وودستاک شرکت می‌کنند.

این در حالی است كه گروه «شمس» این روزها در حال برگزاری تور كنسرت آمریكای خود با عنوان «برای ایران» به دعوت میستیك ورد موزیك است كه این كنسرت (Mystic World Music) تا 17 آبان ماه در شهرهای نیویورک، واشنگتن، لوس‌آنجلس، سن فراسیسکو و سندیگو ادامه خواهد داشت.
منبع: 
ايسنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مهر 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چقدر افتخار آمیز .امیدوارم باز هم شاهد این گونه اتفاقات باشیم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «شمس» در وودستاک امسال اجرا می‌کند | موسیقی ما