برنامه یاد بعضی نفرات
 
شيث، عابدزاده، ميناوند و ... خواننده‌های سرود تیم پرسپولیس
داریوش خواجه‌نوری: سرود ورزشی می‌سازیم نه يک ترانه حماسی
شيث، عابدزاده، ميناوند و ... خواننده‌های سرود تیم پرسپولیس
موسیقی ما - پرسپولیسی‌ها برای اینکه ثابت کنند به دنبال تبدیل شدن به یک باشگاه کاملاً حرفه‌یی‌اند، به دنبال تهیه سرود رسمی این باشگاه پرطرفدارند. نزدیک به دو ماه است داریوش خواجه نوری ساخت این سرود را شروع کرده و قصد دارد یک اثر ارزشمند برای قرمزها بسازد.

تا به امروز ترانه های متعددی برای استقلال، پرسپولیس و تیم ملی خوانده شده اما هیچ گاه خبری از سرود رسمی نبوده است، شاید ترانه «پرسپولیس خسته» که در اوایل دهه 60 برای پرسپولیس خوانده شد، یکی از معروف‌ترین آهنگ‌ها در این زمینه به‌شمار رود، اما از آنجا که آن ترانه بر محور بازیکنان آن سال های پرسپولیس ساخته شده بود پس از چند سال رنگ کهنگی به خود گرفت.

این بار خواجه نوری قصد دارد بدون اینکه نامی از بازیکنان تیم کنونی ببرد، اثری ماندگار از خود به جا بگذارد. یکی از ویژگی‌های این سرود استفاده از بازیکنان پرسپولیس در تهیه آن است. طبق قرارداد سازندگان این سرود با باشگاه پرسپولیس، بازیکنان این تیم موظف اند در تهیه آهنگ با خواجه‌نوری همکاری کنند. تا به امروز و پس از آزمایش از چند بازیکن شیث رضایی برای خواندن در این سرود انتخاب شده البته خواجه‌نوری به دنبال این است که از چند پرسپولیسی قدیمی در کنار شیث رضایی برای خواندن این سرود بهره ببرد که احمدرضا عابدزاده و مهرداد میناوند گزینه‌های اصلی او به شمار می‌روند. آزمایش گرفتن از بازیکنان همچنان ادامه دارد و احتمالاً چند پرسپولیسی دیگر هم به جمع خواننده های این سرود جالب اضافه خواهند شد.

قرار است این سرود به صورت صوتی و تصویری تهیه شود و تنها یک اثر صوتی نخواهد بود. خواجه نوری درباره وجه تمایز ساخته اش با دیگر ترانه‌هایی که درباره فوتبال تهیه شده، می‌گوید؛ «تا به امروز اکثر آهنگ‌هایی که درباره فوتبال خوانده شده ترانه هایی حماسی بوده که معمولاً هنگام بازی های تیم ملی پخش می شود اما ما قصد داریم یک سرود ورزشی بسازیم نه یک ترانه حماسی و هنگامی که علاقه‌مندان آن را بشنوند تفاوت‌ها را احساس خواهند کرد.» سازندگان این سرود داریوش و محمدعلی خواجه نوری‌اند ضمن اینکه شعر آن هم توسط عبدالجبار کاکایی سروده شده است.
منبع: 
اعتماد
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مرداد 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شيث، عابدزاده، ميناوند و ... خواننده‌های سرود تیم پرسپولیس | موسیقی ما