برنامه یاد بعضی نفرات
 
مختاباد: نظر پیرنیاكان شخصی است و به اساسنامه ربطی ندارد
مختاباد گفته‌های داریوش پیرنیاكان را درباره صحت انتخاب بازرس خانه موسیقی رد كرد
مختاباد: نظر پیرنیاكان شخصی است و به اساسنامه ربطی ندارد
موسيقی ما- محسن ظهوری: «ای كاش آقای پیرنیاكان منتظر نشست هیئت مدیره می‌ماندند و تصمیم هیئت مدیره را به عنوان سخنگوی این نهاد اعلام می‌كردند و نه نظر شخصی خودشان را.» سیدابوالحسن مختاباد،‌ روزنامه‌نگار و بازرس خانه موسیقی، این نكته را در جواب داریوش پیرنیاكان به سایت موسیقی ما گفت.
در پی انتخاب آذر هاشمی – كاندیدای غایب مجمع عمومی – به سمت بازرس خانه موسیقی در تاریخ 7 مردادماه سال‌جاری، سیدابوالحسن مختاباد این انتخاب را مغایر با ماده 25 اساسنامه دانست و خواستار پی‌گیری این موضوع شد. ماده 25 اساسنامه خانه موسیقی تاكید می‌كند كه «مجمع عمومی از میان نامزدهای «حاضر» در جلسه مجمع یك نفر را به عنوان بازرس اصلی و یك نفر را به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت یك سال انتخاب می‌نماید.» این در حالی است كه آذر هاشمی كه به عنوان بازرس انتخاب شده، در جلسه «حاضر» نبوده و خانه موسیقی هم علت این غیبت را رفتن او به مسافرت اعلام می‌كند.
در همین زمینه سایت موسیقی ما با داریوش پیرنیاكان گفت‌وگو كرد. پیرنیاكان صحت انتخابات را تایید كرد و گفت: «مجمع عمومی عالی‌ترین مجمع خانه است و اگر تصمیمی در مجمع با موافقت دو سوم اعضا اتخاذ شود طبق قانون اساسنامه قابل اجرا است.»
سیدابوالحسن مختاباد در این‌باره به سایت موسیقی ما توضیح داد: «درست است كه مجمع عمومی بالاترین ركن تصمیم‌گیری در نهاد خانه موسیقی است، اما از قرار آقای پیرنیاكان توجه ندارند كه تصمیمات این مجمع، ‌بخصوص زمانی كه در زمینه تغییر اساسنامه انجام می‌شود، هنگامی درست است كه 2 اتفاق رخ دهد:
اول این كه در دستور كار مجمع تغییر اساسنامه نبود، ‌بلكه مجمع مورخه 7 مرداد تنها 3 دستور كار داشت و آن هم گزارش هئیت مدیره و گزارش بازرس و انتخاب بازرس بود. بنابراین مجمع نمی‌تواند در همان جلسه دستور جدید بگذارد، بلكه اگر هم بخواهد دستور جدیدی را اضافه كند، در نهایت در جلسه بعدی باید درباره آن تصمیم بگیرد. به همین دلیل است كه دعوت‌نامه اعضای مجمع باید 15 روز قبل از برگزاری مجمع به نشانی آنها ارسال شده باشد تا آن‌ها از متن دستور جلسات اطلاع داشته باشند.
نكته مهم‌تر اما این است كه هر گونه تغییری در متن اساسنامه،‌ بعد از تصویب مجمع عمومی، باید به تایید دبیرخانه هیئت نظارت بر موسسات فرهنگی برسد كه چنین اتقاقی هم نیفتاده است.»
او در تایید سخنان خود گفت: «اگر سخن آقای پیرنیاكان را بپذیریم، باید از ایشان بپرسیم كه چرا مجمع عمومی خانه موسیقی كه اردیبهشت ماه سال 86 (بیش از دو سال قبل) مصوب كرد ماده 16 اساسنامه تغییر كند، یعنی اعضای هر كانون در مجمع به جای سه نفر به 5 نفر و تعداد كل اعضای مجمع از 27 نفر به 45 نفر افزایش یابد، ‌تا كنون چنین اتقاقی نیفتاده است؟»
مختاباد دلیل عدم تغییر فوق را به عدم پی‌گیری هیئت مدیره و نیز عدم تایید این ماده توسط دبیرخانه هیئت نظارت بر موسسات فرهنگی راجع دانست و گفت: «به همین دلیل است كه به رغم گذشت بیش از 2 سال از تاریخ تصویب مصوبه مجمع و نامه‌نگاری به مركز یاد شده، ‌هنوز این ماده اجرایی نشده و 3 نفر از هر كانون در مجمع عمومی حاضر می‌شوند، نه 5 نفر.»
مختاباد در ادامه گفت:‌ «علاوه بر این ماده كل اساسنامه را هم تغییر دادیم و در جلسه یك و نیم سال قبل مجمع عمومی مورد تصویب قرار گرفت، اما هنوز اساسنامه قبلی اولیه اجرا می‌شود، ‌چرا كه دبیرخانه هیئت نظارت تغییرات اساسنامه را تایید نكرده است.»
از طرفی پیرنیاكان تاكید كرده بود كه؛ «غایب بودن خانم آذر هاشمی در جلسه را با آقای مختاباد که بازرس خانه بودند در میان گذاشتیم و ایشان گفتند که منع قانونی ندارد؟» در همین زمینه مختاباد، رئیس كانون نویسندگان و پژوهشگران خانه موسیقی، توضیح داد: «من سخن آقای پیرنیاكان را تایید می‌كنم، اما مشكل اینجاست كه خود نظر من هم خلاف اساسنامه بود و این هیئت‌مدیره و از جمله آقای پیرنیاكان‌اند كه باید اساسنامه را جلوی خود می‌گذاشتند و به آن مراجعه می‌كردند و آن‌ها مسئول و پاسخگوی برگزاری انتخابات‌اند نه بازرسی كه خود نامزد انتخابات بود.»
مختاباد تاكید كرد: «طبیعی است اساسنامه ظرایفی دارد كه تا مسئله‌ای ایجاد نشود،‌ قطعا ارجاعی به آن صورت نمی‌گیرد و نكته مهم‌تر این است كه اگر هر فرد یا نهادی دریافت كه اشتباه كرده است، ‌اشتباه خود را بپذیرد و من هم بر این اساس و با توجه به اینكه پایبندی به اساسنامه میثاق همه اعضای خانه موسیقی است،‌ چنین نامه‌‌ای را نوشتم و ای كاش آقای پیرنیاكان در پاسخ دادن تعجیل نمی‌كردند و اجازه می‌دادند این مسئله در هیئت مدیره بررسی شود و سپس نظر هیئت مدیره را انعكاس می‌دادند.»
سیدابوالحسن مختاباد در پایان تاكید كرد كه 2 سال قبل ماده 16 اساسنامه توسط مجمع عمومی اصلاح شده بود، ولی هنوز اجرایی نشده چرا كه توسط دبیرخانه هئیت نظارت تایید نشده است.
ماده 16: مجمـع عمومی عادی خانه موسیقـی كه متشكل از «3 نفر از اعضای پیوستــه هیئت مدیره هر یك از کانون‌های تخصصی و حرفه‌ای مختلف فعال در خانه موسیقی» است، حداقل یک‌بار در سال بنا بر دعوت هیئت مدیره خانه موسیقی یا بازرسان و یا یك سوم اعضای مجمع و حداكثر 15 روز پس از ارسال دعوت نامه تشكیل می‌گردد.
منبع: 
موسيقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

عالي بود فقط يادت نره به وبلاگ منم بياي .مطمئن باش پشيمون نمي شي.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

اگر آقاي آرش ( با كامنت قانون 2) و ديگر دوستاني كه فكر مي‌كنند دست اندركاران سايت موسيقي ما چون دوست مختاباد هستند به وي رحم مي كنند ، اندكي دقت داشتند و لينكي را كه پاي همين خبر درباره پاسخ آقاي مختاباد به دو نوشته آقاي تنكابني و خانم گلستان را مي خواندند و به خصوص كامنت هايي كه پاي آن مطلب آمده است را مرور مي‌كردند . در مي‌يافتند كه سايت موسيقي ماو دست اندركاران آن سعي كرده اند رعايت بي طرفي را بكنند. در هر حال الان توپ توي زمين آقاي آرش است و به گمان من ايشان بيايند و حرفشان را محترمانه و بدون توهين بزنند تا منتشر شود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

آخر اين آقاي پيرنياكان تا كي مي‌خواهد به تكروي هاي خود ادامه دهد و مدام حرف‌هاي خود را بدون هماهنگي با هيئت مديره و به نام خانه موسيقي به خورد اهالي موسيقي بدهد. ايشان پيش از اين هم درباره آقاي نامجو نظر شخصي دادند و گفتند كه ايشان موزيسن نيست و واقعا جاي تعجب دارد كه بگويم كه آقاي نامجو دانشجوي موسيقي دانشگاه تهران بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

اي كاش سايت موسيقي ما و يا خود آ‌قاي مختاباد متن تصحيح شده تغييراتي كه در اين مصاحبه اشاره كرده كه در اساسنامه داده شده را براي آگاهي عموم مي‌گذاشتند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

آقاي گودرز گرامي متن اصلاح شده بند 16 كه البته حدود 9 ماهي زودتر از كل اساسنامه و به دليل تاكيد مجمع عمومي انجام شد را در اينجا قرار مي دهم كه متاسفانه هيئت مديره خانه موسيقي در يك ونيم سال گذشته هيچ دليل قانع كننده‌اي براي عدم پي گيري و اجراي آن نياورد. اگر دقت كنيد و با متن اصلاح نشده ماده 16 كه زير پاسخ من آمده است، تعداد اعضاي هر كانون از سه نفر به 5 نفر افزايش پيدا كرده اند.

ماده 16) مجمـع عمومي عادي خانه موسيقـي كه متشكل از پنج نفر اعضاء هیئت مدیره‌های هر يك از کانون‌های تخصصي و حرفه‌اي مختلف فعال در خانه موسيقي است، حداقل یک بار در سال بنا به دعوت هيئت مديره خانه موسيقي يا بازرسان و يا يك سوم اعضاي مجمع و حداكثر 15 روز پس از ارسال دعوت‌نامه تشكيل مي‌شود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

اي كاش سايت موسيقي ما دوباره با آقاي پيرنياكان صحبت مي كرد و از ايشان مي پرسيدند با اين توضيحاتي كه آقاي مختاباد دادند نظر ايشان چيست و اين تناقض ها را چگونه مي خواهند حل كنند.
در ضمن مختاباد بد پيشنهادي نداده بود و اصولا در نامه اش ره خيلي آرام و منطقي برخورد كرد و خواسته بود هيئت مديره بررسي كنند. نمي دانم دليل تعجيل آقاي پيرنياكان چه بود كه چنين گافي دادند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

در نظر قبلیم با تیتر قانون از استدلال های آقای مختاباد یه سری سوال به ذهنم رسید که نوشتم و خب متاسفانه منتشر نکردید.متاسفم از این که نظرات مخالف و علیه دوستانتون رو منتشر نمی کنید...احتمالن این نظر رو اضافه می کنید درست مثل تلویزیون و یه سری از روزنامه ها برای اینکه نشون بدن نظرات مخالف رو لحاظ می کنن و با اینکار حالت تهوع رو در آدم تقویت می کنن!و یا اینکه این یکی رو هم نادیده می گیرین که خب دمتون گرم! همه چیمون باید به همه چیمون بیاد دیگه! این دفعه توجه شما دوست عزیز و فرهنگی (!)رو جلب می کنم به شباهت برخورد سیاسیون محترم مون و رسانه های عزیزشون با مخالفان و برخورد شما با مخالفان نظرات دوستانتون! متوجهی دوست عزیز وفرهنگی؟! :))موسیقی ما: دوست عزیز و گرامی، قبل از این کامنت شما با عنوان جالب قانون2 (که بند دل آدم را یکهو پاره می‌کند، مخصوصا اگر فیلم‌هندی باز باشی!) هیچ کامنت دیگری با نام شما و عنوان قانون در آرشیو کامنت‌های سانسور شده ما وجود ندارد. بله، گفتیم سانسور شده، البته بهتر است بگوییم ویرایش شده، که ما مجبوریم همه کامنت‌های کاربران عزیز را مرور کنیم تا یک‌وقت احتمالا ناسزا یا بی‌حرمتی به شخصی خاص تویش نباشد، اما کار سانسور ما فقط در همین حد و اندازه است، یک و نکته دوم این‌که فقط زیر نظر دبیران سایت موسیقی ما انجام خواهد گرفت و نه هیچ شخص دیگری. در مورد شخص آقای مختاباد گفته‌اید که ایشان دوست ما هستند. خب، بله، درست می‌فرمایید، ایشان نه تنها دوست ما که دوست و استاد تمام بروبچه‌های روزنامه‌نگار و بخصوص فعال در بخش موسیقی هستند، اما این دلیل نمی‌شود که نظرات منفی علیه نظرات ایشان (و نه توهین به شخص‌شان) منتشر نشود، که بارها شده کامنت‌های علیه نظرات ایشان نگاشته شده و ما هم برحسب وظیفه منتشرشان کرده‌ایم. اما در مورد کامنت احتمالی شما، این‌طور که می‌گویید با تیتر قانون؛ ما که گشتیم نبود! اتفاقا به درخواست خود آقای مختاباد هم گشتیم، احتمال می‌دهیم کامنت شما موقع بروزرسانی مطلب اصطلاحا پریده باشد، بلایی که معمولا بر سر خیلی از کامنت‌های طولانی که توسط نگارنده بسیار طول می‌کشد تا نگاشته شود می‌آید...به هرحال ما منتظر نظرات و عقاید شما هستیم و اگر توی آن‌ها توهین و بی‌حرمتی‌ای به شخص حقیقی یا حقوقی خاصی نشود، یقین داشته باشید که بی‌کم و کاست منتشرشان خواهیم کرد، حتی برای شما دوست عزیز.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مختاباد: نظر پیرنیاكان شخصی است و به اساسنامه ربطی ندارد | موسیقی ما