برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر ارشاد: با ارشادات مقام معظم رهبری، ابهامات در حوزه موسيقی روشن می‌شود
نشست اعضای شورای شعر و موسيقی با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر ارشاد: با ارشادات مقام معظم رهبری، ابهامات در حوزه موسيقی روشن می‌شود
موسیقی‌ما - محمد حسین صفارهرندی روز یکشنبه در جمع اعضای شورای شعر و موسیقی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نباید از ترس زیرزمینی شدن تولیدات فرهنگی هنری، سطح نظام فرهنگی کشور را در حد سخیف ترین تقاضاها پایین آورد بلکه باید ذائقه جامعه را به بالاترین سطوح ارتقا داد.

او یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد از اعتلای سطح فرهنگ و تولیدات فرهنگ هنری حمایت می‌کند و هرجا لازم باشد با پرداخت یارانه خواهد پرداخت و به الگوسازی از کارهای فاخر و ارزشمند کمک خواهد کرد.

صفارهرندی افزود:اگر چه تسامح در قبال فرهنگ، غیرقابل قبول است اما این بدان معنا نیست که راه را بر روی افراد مستعد ببندیم.

او داشتن علاقه، تخصص، تجربه و تعهد را از لوازم فعالیت هنری در شاخه‌های مختلف برشمرد و گفت: در شرایطی که برای انجام ابتدایی ترین کارها مانند رانندگی، داشتن مدرک و ، مجوز لازم است جای تعجب دارد هنگامی که پای هنر و مخصوصا موسیقی به میان می‌آید ، کسانی قائل به هیچ آموزش، تخصص و زمینه علمی نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز نگرانی از کم‌رنگ شدن اشعار بزرگان شعر و ادب ایران زمین در تولیدات موسیقی کشور گفت: متاسفانه به تدریج شاهد کنار رفتن اشعار بزرگانی همچون حافظ، سعدی، مولوی، عطار و جامی از حوزه موسیقی کشور و جایگزینی شبه شعر و ترانه های بی معنا، بدون عمق و محتوا هستیم.

صفارهرندی ، مشخص نبودن مرز حلال و حرام و خط قرمزها در حوزه موسیقی را از جمله نگرانی‌ها و دغدغه‌های دست اندرکاران و علاقه مندان به هنر موسیقی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مدتی است رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبحث موسیقی و غنا را عنوان درس خارج قرار داده اند که امید است با ارشادات فقهی ایشان، از این پس بسیاری از ابهامات در حوزه موسیقی جای خود را به روشنی و شفافیت دهد.

او مشرب فقهی رهبر معظم انقلاب در باب فرهنگ و هنر را بسیار باز، اصولی و عمیق و مایه دل‌گرمی فعالان این عرصه توصیف کرد.

فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که پاسداشت هویت ملی با خوشه چینی از خرمن دانش و تجربه دیگران هیچ منافاتی ندارد گفت: می‌توانیم یافته‌های ارزشمند و مثبت دیگران را بگیریم و پس از بومی سازی در کشور، حتی دوباره به خود آن‌ها بازگردانیم.
منبع: 
روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 تیر 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

"نباید از ترس زیرزمینی شدن تولیدات فرهنگی هنری، سطح نظام فرهنگی کشور را در حد سخیف ترین تقاضاها پایین آورد بلکه باید ذائقه جامعه را به بالاترین سطوح ارتقا داد."

آقای صفار هرندی جملات زیبایی میفرمایند که نظیر آنها را قبلاً ایشان و یا همکارانشان هم گفته اند اما عملاً گفته ها و کرده هایشان سازگار نیستند که اگر بودند شاهد مجوز گرفتن قطعاتی چون برو حالشو ببر و آلبوم تب عشق سعید آسایش (ملکی) و امثالهم نبودیم و حال و روز موسیقی ما اینچنین زار نبود.

آقای وزیر! حرف بس است، شما سهم عمده ای در به ناکجا بردن موسیقی پاپ ما داشته اید. شما را به خدا در صدد جبران برآیید. به لطف خدا چهار سال دیگر برای شما و همکارانتان فرصت هست...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وزیر ارشاد: با ارشادات مقام معظم رهبری، ابهامات در حوزه موسيقی روشن می‌شود | موسیقی ما