برنامه یاد بعضی نفرات
 
سیروان بیش‌تر یک موزیسین است تا خواننده
یادداشت بابک ریاحی پور درباره آلبوم جدید سیروان؛
سیروان بیش‌تر یک موزیسین است تا خواننده
موسیقی ما- بابک ریاحی پور: قبل از هر چیز بگویم که آلبوم جدید سیروان خسروی با وجود سبک کاملا متفاوت الکترونیک اش، به این خاطر که همزمان با آلبوم «88» بنیامین به بازار آمده، خواه ناخواه با آن مقایسه می شود.
سیروان خسروی نه به عنوان یک خواننده که به عنوان یک تنظیم کننده در عرصه موسیقی مان مشهور شده است، خب این قضیه اش خیلی فرق می کند، این باعث افتخار است که یک نفر به خاطر نوع تنظیم و میکس و مسترینگ (صدابرداری نهایی کارها) ای که انجام می دهد معروف بشود تا مثلا خوانندگی. سیروان اعتبارش را به عنوان یک موزیسین به دست آورده نه به عنوان یک خواننده. و این نکته سیروان را در یک درجه بالاتری نسبت به بقیه خواننده های فعلی قرار می دهد. اما این که حالا آلبوم «ساعت 9» موفق بوده یا نه، باید بگویم که آلبوم جدید سیروان بسیار سلیقه ای است، یعنی فکر می کنم که جزو آن آلبوم هایی است که رویش دعوا زیاد بشود، یک عده ای خوش شان می آید و عده ای دیگر نه، البته این هم اصلا تعجبی ندارد، وقتی یک نفر خیلی تخصصی به قضیه نگاه می کند و توی کار می رود، این مورد برای اثرش بوجود می آید. به نظر من اسم سیروان به عنوان تنظیم کننده هنوز خیلی می چربد به سیروان خواننده و اگر می خواهد به کار خوانندگی ادامه بدهد باید تلاش کند که خودش را به لول و مرتبه تنظیم اش برساند. اشتباه نشود، نمی گویم که مثلا سیروان فالش و خارج می خواند، اما صدایی زیبا داشتن یک چیز ذاتی است که به نظرم سیروان این مؤلفه را در صدایش ندارد، ما این جا داریم درباره موسیقی «پاپ» و شاخصه هایش حرف می زنیم، نه هیچ سبک دیگری. برای سبک پاپ یک سری خصیصه ها را داشتن، مثل صدا و ظاهر زیبا، ذاتی است و نمی شود زیاد هم آن ها را تغییر داد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 خرداد 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

واقعاً جالبه که اینجا فقط شده جای نظرای مزخرف!! اگه موسیقی روز دنیا رو گوش بدین میفهمین که آلبوم سیروان در حد خودش (یعنی تو ایران!) و امکاناتی که داره ، در حد تیمبرلیک و شاید حتی دوران اوج بک استریت بویز در دهه 90 که هنوز هم اونور طرفدار داره هستش و تنظیم فوق العاده قوی اون در حد کارای خوب دنیاس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

ممنون از مطلب عالی تون

منم با شما موافقم

هرکس باید کاری رو که بلده انجام بده

سیروان درسته توی تنظیم به کسانی چون بهروز صفاریان نمیرسه

ولی خیلی تنظیم کننده خوبی هست و باید به جای اینکه خودش رو توی راه خوانندگی خراب کنه

بره سراغ بهتر کردن خودش توی تنظیم

آلبومش اصلا خوب نبود و خیلی از شنیدنش ناراحت شدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

دوست عزیز میشه لطفا کمی از سوابق موزیکتون برای من و امثال من که با شما زیاد آشنایی نداریم صحبت کنید.
از نوع ادبیاتتون بر میاد که باید خیلی کارکشته باشین.امیدوارم که همینطور باشه .
خیلی راحت نظرات شخصیتون رو بعنوان نظر کارشناسی عمومیت میدین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

البته اینکه با آلبوم 88 منتشر شده

اشتباه محض شرکت منتشر کننده بوده

اونا برای اینکه فروششون رو بیشتر کنند با بنیامین منتشر کردند

ولی دلشون به حال خوانننده نمی سوزه که کــمــرش تــوی ایــن رقــابــت مــی شــکــنــه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

با شما موافقم. سیروان خسروی هرچقدر موزیسین موفقی بود خواننده ی ناموفقیه . امیدوارم خودش تا دیر نشده این موضوع رو درک کنه...

آقای کاوه! شما چطور آقای ریاحی پور رو نمی شناسید؟ هر کسی که اندکی پیگیر موسیقی باشه می دونه که آقای بابک ریاحی پور بهترین بیسیست ایران و از نوادر نوازندگی و موسیقی هستند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

از آقای ریاحی پور بعید است از این حرف ها بزنند. اون دوره که می گفتند صدای طرف ذاتا قشنگه گذشت، الان هر صدایی طرفدارهای خاص خودش رو داره. این یه امر سلیقه ایه، من خودم اصلا از صدای بنیامین خوشم نمیاد اما کلی با صدای سیروان حال می کنم. اینکه بخوایم خط بطلان رو صدای کسی بکشیم یعنی تحجر !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

امیدوارم سیروان هیچوقت خوانندگی رو نذاره کنار چون به نظر من صداش تکه و عالیه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

صدای سیروان هم طرافداران خودش رو داره، مثل ِ موزیکش که خاص و متفاوت ِ ؛ به نظرم همه ی این ها بر میگرده به سلیقه، من که صدای سیروان رو دوست دارم و خیلی ها هم میشناسم که از صدای سیروان لذت می برند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سلام آقای ریاحی پور:

واقعا از شما به عنوان یک موزیسین بعیده،باز نظرمو میگم شما بهتره در قسمتی‌ که تخصص دارین صحبت کنین، با نقدی که به آلبوم بنیامین و سیروان زدین باید بگم که نظرم کاملا نسبت به شما عوض شد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من کاملا موافقم سیروام بهتره تنظیمش رو بکنه.اصلا صدایی جذابی واسه خوانندگی نداره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

جالبه دوستانی که تا دیروز می گفتن کارشناسان و موسیقیدانان کار سیروان رو بهتر از بنیامین می دونن حالا که دارن نظر یک کارشناس رو برخلاف پیش بینی شون می بینن این طور نظر می دن و حتی اون کارشناس رو زیر سوال می برن...
آقای ریاحی پور در مطلبی که درباره ی بنیامین نوشته بودن هم بنیامین رو نقد کرده بودن ولی شکر خدا ما طرفدارای بنیامین شعور این رو داریم که به نظر کارشناس ها احترام بگذاریم و سال ها تجربه و سواد موسیقی شونو به خاطر تعصباتمون نادیده نگیریم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

بابک ریاحی پور با این 2 نقد (اگه بشه اسمشو نقد گذاشت) واقعا نشون داد که طرز فکرش با مردم عادی هیچ فرقی نمیکنه.

کاش به همون امر نوازندگی بسنده بکنید آقای ریاحی پور.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

اگه قراره هر کی تو تخصص خودش کار کنه و سیروان هم دیگه نخونه پس آقای ریاحی پور هم نقد رو کنار بزاره و همون بیسشو بزنه. بابا خب هر کی یه چیزی دوست داره، واسه من خیلی جالبه که این آقا از ساسی تعریف میکنه اما به سیروان گیر میده. شما فقط یه نگاه به DJ Pack بنیامین و سیروان بندازید ببینید کدوم کارش درست تره. هر خواننده ای طرفدارای خودش رو داره، سیروان تنها خواننده ی فارسی زبانیه که من گوش میدم، نه آرش گوش میدم، نه کامرون کارشیو، نه لس آنجلس و نه زیر زمین و مجاز. سیروان چه در آهنگ، چه در خوندن و چه در پوسترهاش به روز عمل میکنه. حالا ما هیچی به این بنیامین با اون آهنگای چیپش و غرور الکیش نمی گیم خوشتون نیاد. هنوز خیلی مونده موسیقی ایران بتونه موسیقی سیروان رو هضم کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

اتفاقا سیروان توی سبک خودش خوب می خونه حتی توی یک مطلبی خوندم که بعضی ها صداش رو مثل یکی از خواننده های راک معرف دهه 90 می دونند ( یادم نیست کی بود) منتها اینجا بحث سبک خیلی مهمه مثلا شما فکر کنید مایکل جکسون با اون جنس صداش بیاد فارسی بخونه فکر کنم همه بهش لنگه کفش پرت کنند البته منظورم این نیست که سیروان رو با مایکل جکسون مقایسه کنم اشتباه نشه منظورم اینه که جنس صدا رو با توجه به سبک موسیقی باید ارزیابی کرد.سیروان به نظر من توی سبکی که پیش گرفته خوب می خونه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

یه نکته جالب در مورد نقدهای آقای ریاحی پور. من چون اکثر مقالات ایشونو تو این سایت خوندم.
آقای ریاحی پور از محسن چاووشی، ساسی مانکن و بنیامین تعریف کرده و از تنها کسی که ایراد گرفته سیروانه!
جالب نیست؟!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

نمی دونم چرا از چاوشی تعریف کرده چون اصلا تعریفی نبود درمورد بنیامین کاملا حق با ایشونه. سیروان هم تعریفی نیست که بشه ازش تعریف کرد. با اون صداش... اییییییییییییی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

مهم اینه که هیچکس به خودش اجازه نمیده ایراد تکنیکی بگیره. سلیقه هم که یه چیز شخصیه.

سیروان استاااااااااااااااااااااااااااااده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

آلبوم افتضاحی بود. برای سیروان واقعا متاسفم. بد! بد! بد!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من یکی از طرف دارای سیروانم و از همون اول دنباله کاراش بودم.فکر میکنم تو این آلبوم خواست هم به نعل بزنه هم به میخ و این نکته ی مثبتش بود.بد بختانه تو ایران منتقد نداریم چون کاملا سلیقه ای با موسیقی رفتار میکنن حتی بزرگان ما!واقعا نمیشه ازین آلبوم ایرادای تکنیکیه خاصی گرفت.قرار نیس که یه موزیسینو همه دوس داشته باشن تو ایران اینجوریه که برای موفق تلقی کردن یه موزیسین به همه پسندیش نگاه میکنن.همین آلبوم آزمونو خطای آقای ریاحی پورو کی شنیده؟هیچ کی!حتی منم بظور گیرش اوردم!ولی خب سیروان نمیخواد که وظعیتش اینجوری شه و سعی میکنه به مردمم تو کاراش اهمیت بده ولی نه اینکه همرنگه جماعت شه.همه چیو با آمار می سنجیم و اینجوری میشه که بنیامین میشه تاریخ ساز!اخراجیها میشه قیصره ما! ....!کی میتونه به james lybrie ایراد بگیره؟شاید خیلیا از صداش خوششون نیاد ولی مهم اینه که تو اوون نو ع موزیک بهترین کارایی رو داره قصه ی سیروانم اینجوریه تو موزیکه خودش داره خوب جواب میده و این اهمیت داره .بهر حال زیبایی شناسی هرکسی متفاوته و نظر (نه نقد)آقای ریاحی پورم کاملا محترمه باید به هم احترام بزاریم .در کل معتقدم این آلبوم کاره خیلی خوبی بود و به شعور مخاطب توهین نمیکرد اگه شک دارین ترک 2و4و6و7و8و9 رو خوب گوش کنین بقیشم میتونین خوب گوش نکنین البته اونام خوب بودن.مطمئنم این آلبومو بزارین 5 سال دیگهم گوش کنین حالتون بهم نمیخوره همونطور که واسه آلبومه قبلیه سیروان این اتفاق نیفتاد .این طور نیس؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

به نظر من تو این وضع موسیقی ایران بایدم این انتقاد ها از طرف مردم باشه چون ما آلبوم خوب کم دیدیم نه اینکه آلبوم خوب نباشه ها چرا هست ولی کمه و این باعث میشه مردم بیشتر به موسیقی سطحی رو بیارن . آلبوم سیروانم یه سبک خاص بود با یه صدای خاص که چون عادت به شنیدن چنین سبکی نداریم نمی تونیم تحملش کنیم ولی به نظر من یه آلبوم فوق العاده بود که ما رو به موسیقی ایران امید وار کرد و از آلبوم های جدید بیشتر حرف برای گفتن داره

a
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سیروان سیروان سیروان .. یه روز میرسه که همه دوسش دارن و باصداش و موسیقیاش زندگی میکنن و خاطرا تشون و تو ذهن شون با اهنگهای سیروان ورق میزنن و اون روز دیر نیست. بی انصافیه نه به خدا بی انصافیه اخه سلیقه ای رفتار کردن و گفتن این که صدای کسی قشنگ نیست اون از کاری که داره میکنه دور تر و دور تر میکنه من نمیگم به کسی که واقعا صدای خوبی نداره ازش الکی تعریف کنیم. ولی انصافا سیروان تو این البوم زحمتایی که کشیده با شنیدن اهنگاش واسه ادم مسجل میشه اخه چرا این جوری یه خوره حرفه ای تر خواهشا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

به بابک ریاحی پور واقعا باید گفت : حسود نباشیم.

* برگرفته از عنوان یکی از یادداشتهای آقای ریاحی پور

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

از اون اولم معلوم بود سيروان فذق مي كنه اون موقعي كه همه آهنگهاي دامبولي مي خوندن سيروان واقعا حرفه اي و متفاوت آهنگ مي‌ساخت. دادششم عالي مي خونه. خداروشكر يه اهنگ ساز و خواننده با كلاس رو دسته اين خز و خيل ها اومد!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

in roza to music faghat az rahe khondan mishe pol darovord. khob sirvanam mikhad poldar beshe . chiye mage?

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

ریاحی پور چی میگه بابا . مهم اینه که ادم خودش از یه خواننده خوشش بیاد . امیدوارم سیروان همیشه بخونه . من شخصا صداشو خیلی دوست دارم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

در اينكه سطح تنظيم هاي سيروان از خوانندگيش بالاتره ، شكّي نيست...شايد تنظيم هاي قوي ايشون باعث شده كه انتظارها انقدر ازشون بالا باشه (حتّي در زمينه ي خوانندگي)...
بابك رياحي پور از نوابغ موسيقي ايرانه...آلبوم "آزمون و خطا"ي ايشون رو بارها و بارها گوش كردم ولي آلبوم سيروان رو فقط 2 بار تونستم گوش كنم ( قابل توجّه اون آقاي بي اسم كه گفتن آلبوم "آزمون و خطا" رو كي شنيده )...
استاد رياحي پور در آلبوم ما هم نوازندگي بيس رو انجام دادن كه هنوز ارشاد بهمون مجوّز نداده...
شايد به زودي...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

خیلی متاسفم که نظر کسی که تو نزدیکه 100 تا آلبوم و 1000 تا کنسرت نوازندگی کرده برای مردم عادی ایران کارشناسی نیست . ضمنا در جواب اون دوستی که میگه آزمون و خطا روکسی نشنیده باید عرض کنم که من بارها و بارها این آلبوم و گوش کردم . جالب اینه که بیشتر کسانی که مخالف این نقد هستن اصلا بابک ریاحی پور رو نمیشناسن . یعنی احتمالا هیچ آلبومی که ساز هاش زنده باشن رو نشنیدن .
سایت رسمی استاد بابک ریاحی پور: www.babakrp.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

be nazare man sirvan sedash vagheaaaaaaan take.kheily kam peyda mishan ke sedashun mese sirvan bashe.vaghti ke sedasho mikeshe nemishe goft chejuriye asan sedash.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

aslan bahaton moafegh nisam aghaye riahi POOR!!!!!!

m.g
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

بی منطق...سیروان درسبک خودش صدای روبه رشدی دارد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

کاملا موافقم. کاش خودش هم دوستانه بپذیره این مطلب رو.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیروان بیش‌تر یک موزیسین است تا خواننده | موسیقی ما