برنامه یاد بعضی نفرات
 
آوازهای بهشت
اجرای گروه بزرگ سازهای ایرانی بعد از 3 ماه وقفه دراسفند ماه برگزار می شود
آوازهای بهشت
موسیقی ما- دومين روز از اجراي گروه موسيقي «شاهو» با سه ماه وقفه از نخستين روز اجراي آن در آبان ماه سال جاري، قرار است با اجراي برنامه‌اي مشابه ، روز 22 اسفند ماه در تالار وحدت برگزار شود.

كنسرت گروه بزرگ سازهاي ايراني (شاهو) در دو بخش اجرا مي‌شود. بخش نخست اين اجرا در دستگاه نوا (بدون ربع پرده) و براساس فواصل موسيقي تنبور تنظيم شده است و در آن قطعاتي همچون «رهايي»، «شهان آسماني» ، «بي‌قرار» و «آوازهاي بهشت» اجرا مي‌شود.

در بخش دوم نيز كه تلفيقي از موسيقي مقامي و دستگاهي است، بخشي از اجرا در مايه دشتي با قطعاتي همچون «شور»، «توبه خراباتيان»، «طربستان»، «قلندروار» و در يك بخش نيز تك‌نوازي «قانون» اجرا مي‌شود.

به گفته‌ي حامد صغيري كه آهنگسازي و تنظيم‌كنندگي قطعات گروه را برعهده دارد: موسيقي و شعر هيچ گاه از هم جدا نيست و شعر همواره در موسيقي ايراني جايگاه مهمي دارد و از آن‌جا كه ادبيات كلاسيك ما هيچ‌گاه از معنويت و عرفان به دور نبوده، اين گروه سعي دارد تا معناگرايي اشعار را در توازن با موسيقي رعايت كند.

به همين دليل كليه اشعار اين اجرا به غير از قطعه «بي‌قرار» كه از سروده‌هاي سيد خليل عالي‌نژاد است، از اشعار «مولانا» انتخاب شده است.

اين گروه نخستين اجراي خود را 15 آبان ماه پشت سر گذاشت و از آنجا كه برنامه‌ي تالار وحدت در آن تاريخ پر بود ، گروه ترجيح داد دومين روز از اين اجرا را در تاريخي ديگر برگزار كند.

گروه شاهو در سال 1379 توسط حامد صغيري و حامد ابراهيمي تأسيس شد و تاكنون آلبوم‌هايي چون «يادگار يار»، «داغ و سوداي محمد»، «زنان سرزمين من» و «برمدار» از آن‌ها منتشر شده است و به زودي آلبوم «سخن‌هاي نهان» از اين گروه منتشر مي‌شود.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آوازهای بهشت | موسیقی ما