برنامه یاد بعضی نفرات
 
تلفیق موسیقی قرون وسطایی با آوازهای کُردی
اجرای گروه « نور » در هلند و بلژیک
تلفیق موسیقی قرون وسطایی با آوازهای کُردی
موسیقی ما- كريستف رضاعي سرپرست گروه « نور» از اجراي اين گروه در هلند و بلژيك خبر داد.

كريستف رضاعي سرپرست گروه « نور»، گفت: در اين كنسرتها به همراه گروه نور 19 بهمن در رتردام هلند و 20 بهمن در بلژيك به روي صحنه خواهيم رفت و قطعاتي از آلبوم «آلبا» را به همراه قطعاتي از مجموعه «كانتي گاسهاي سانتاماريا» را با تركيب موسيقي ايراني و آوازهاي كردي اجرا خواهيم كرد.
وي در خصوص رپرتوار «كانتي گاسهاي سانتاماريا» افزود: كانتي گاسهاي سانتاماريا به معني آوازهاست كه يك مجموعه 400 آوازي است كه تم اصلي‌شان حضرت مريم است. اين مجموعه كه متعلق به قرن 13 ميلادي است در اسپانيا جمع‌آوري شده است و دليل انتخاب ما نيز براي اين رپرتوار ايجاد پل ارتباطي كه در گذشته هم وجود داشته، است.
اين آهنگساز ادامه داد: اين كانتي‌گاسها براي موسيقي قرون وسطي است كه شباهتهايي نيز با موسيقي ايراني امروزي و قديمي دارد چرا كه موسيقي قرون وسطي همانند موسيقي ايراني شفاها و بدون نت منتقل شده و هم اينكه مدال هستند و بر اساس يكسري مدل‌ها و دستگاههاي مختلف اروپايي نوشته شده‌اند.
رضاعي با بيان اينكه رپرتوار «كانتي گاسهاي سانتاماريا» را منتشر خواهيم كرد، بيان داشت: بعد از اتمام پروژه «كانتي گاسهاي سانتاماريا» آن را در قالب يك آلبوم موسيقي منتشر خواهيم كرد.
سرپرست گروه « نور » در خاتمه خاطر نشان كرد: ما قصد داريم در آينده و با تمام شدن مجموعه كانتي گاسها ، بر روي موسيقي رنسانس كار كنيم.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 بهمن 1387 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تلفیق موسیقی قرون وسطایی با آوازهای کُردی | موسیقی ما