برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسيقي پاپ هم قسمتي از موسيقي يك ملت است
جلال ذوالفنون:
موسيقي پاپ هم قسمتي از موسيقي يك ملت است
موسیقی ما - جلال ذوالفنون نوازنده سه تار معتقد است محصول كار جوانان را نبايد با پيشكسوتان مقايسه كرد بلكه بايد به جوانترها فرصت داد.
به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومي بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر اين پيشكسوت موسيقي سنتي ايراني گفت: در مورد سهيم شدن جوانان در جشنواره بيست و چهارم بسيار خوش بين هستم و معتقدم اين قدم موثري است اما بايد اين نكته را فراموش نكينم كه توقعي كه از هنرمندان پيشكسوت داريم نبايد از جوانها داشته باشيم و مقايسه اين دو گروه با هم اصلا صحيح نيست بلكه بايد به جوانترها فرصت و ميدان داد .
وي ادامه داد : جشنواره موسيقي فرصتي است براي تشويق نسل تازه و بايد صبورانه به آنها بها دهيم تا اگر چيزي براي ارائه دارند بسترش را فراهم كنيم. اين روال تا كنون نبوده و اين حركت ستودني است .
ذوالفنون افزود : با توقع كمتر و فرصت بيشتر بايد به جوانها ميدان داد و حضور جوانها در جشنواره موسيقي فجر بسيار قدم خوبي است و نتيجه آن نيازمند زمان بيشتر است .
اين نوازنده چيره دست با اعتقاد به اينكه موسيقي ما هدفمند نيست گفت : راهي كه در موسيقي رفته ايم فراز و نشيب زيادي داشته تحريم هاي تاريخي و اتفاقات مهمي در عرصه موسيقي افتاده كه ما را از هدفمند بودن دور كرده است و حالا كه به يك مسير مشخص رسيده ايم توصيه من به نسل جديد مشخص كردن افق ديد و هدف شان براي تجلي موسيقي اصيل ايراني است .
ذوالفنون تاكيد كرد : دو عامل مهم در موسيقي وجود دارد كه مي تواند آن را تاثير گذار كند ابتدا پلي فوني (چند صدايي يا اركستراسيون ) كه بهترين نمونه آن را در قرن 18 و 19 در اروپا داريم و دوم بداهه پردازي كه بهترين شكل آن در موسيقي هند به چشم مي خورد ، انتظار پلي فوني از موسيقي سنتي ايراني انتظار بجايي نيست و ما به خاطر خلاهاي تاريخي در اين زمينه مشكل داريم ، ما بايد بداهه پردازي را تقويت كنيم اما تاكنون آنچه انجام داده ايم بر اساس آزمون و خطا صورت گرفته و هدفمند نبوده است .
وي تاكيد كرد : يك موسيقي دان كه مي خواهد كار بداهه انجام دهد بايد يك دانشمند موسيقي باشد و دانشكده هاي موسيقي بهترين مكان براي تربيت موسيقيدانان حرفه ايي و هدفمند است .
ذوالفنون در پاسخ به اين پرسش كه آيا حضور موسيقي پاپ در جشنواره موسيقي كار درستي بوده گفت : قطعا موسيقي پاپ هم قسمتي از موسيقي يك ملت است و نمي شود آن را ناديده گرفت و با عدم توجه به اين شاخه ما به طور يقين در زمينه فرهنگي دچار اختلال خواهيم شد و علاقمندان به موسيقي پاپ به سمت موسيقي غير استاندارد و كارشناسي نشده حركت مي كنند و كل ساختار موسيقيايي ما آسيب مي بيند
ذوالفنون از جوانها خواست هدفمند حركت كنند و به اساتيد و پيشكسوتان توصيه كرد انتظارات خود را مطابق حقيقت جلو ببرند و به جوانترها فرصت بيشتري براي تلاش بدهند .
استاد ذوالفنون 24 آذر ماه در بخشي كه با عنوان ضيافت اساتيد در بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر نام نهاده شد در تالار وحدت تكنوازي مي كند .
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

استاد ذوالفنون از وقتی قدرت کار در موسیقی ایرانی را از دست داده به اجرای مشترک با خواجه نوری پرداخته بهتر بود کناره گیری می کرد به من سر بزنید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسيقي پاپ هم قسمتي از موسيقي يك ملت است | موسیقی ما