برنامه یاد بعضی نفرات
 
شنبه 13 دی 1393 - 15:37

به نظر من این آلبوم جای فکر زیادی داره. توی سی دی اول که کارهای اندیشه فولادونده، قطعات "پله برقی، سمت هیچ و پل نیومن" زیبا و شنیدنی هستند. مخصوصاً پله برقی عالیه. برعکس سایر قطعات طوری هستند که نمیشه نه با شعر و نه با صدای یزدانی ارتباط برقرار کرد. زیبایی کار توش دیده نمیشه و تکرارهای گاه و بی گاه شنونده رو خسته می کنه.

سی دی دوم به مراتب بهتره و شروعش با قطعه کاشف عالیه. قطعه خاطرات پینه بسته، شعر خوبی داره و تنظیمش من رو یاد کارهای یانی انداخت و البته فیلم از کرخه تا راین که تو متن ترانه هم بهش اشاره شده. قطعه "ما" تمثیل های جالی داره و شاید هیچکس نتونه مثل شاعر این قطعه آقای خسرو کیان راد از این تمثیل ها بیاره. اما خب میشه گفت در کل بد نیست اما از رضا یزدانی انتظار بیشتری می رفت. نمی دونم شاید این بهترین اجرا برای قطعه ای این چنینی باشه. اما بهترین قطعه این سی دی( و به نظر من کل آلبوم) که وزن زیادی داره و به کل آلبوم می ارزه، قطعه "مثل یه تصادف ناجور" که هم تنظیم، هم صدای رضا یزدانی و نحوه اجرا و تحریر های خاصش و هم فضای ترانه دیوانه کننده ست. در یک کلام: محشر و عروس آلبوم. مرسی علیرضا باران، مرسی میلاد عدل و مرسی رضا یزدانی.
قطعه زئوس هم که تنظیم محشری داره و پس از شنیدنش میگی: آخییییییییش. یه کم راک ناب! یه کم شلوغی گیتار برقی. چیزی که دقیقاً تو آلبوم به شدت خلعش احساس میشه و دوست داشتی ای کاش بیشتر بود :( اما متاسفانه کمه. ترانه زئوس هم زیباست و استفاده از کلمه سزارین برای خلق ترانه کاملاً هوشمندانه ست. قطعه آخر هم که تیتراژ فیلم خودزنی و کاری از ستار اورکیه که آهنگساز قابلیه. اما شاید به این آلبوم نمیومد. همون تک آهنگ بهتر بود. اما کار زیبا و دوست داشتنی است و شبیه کارهای کلاسیک و زیبا.

در کل این آلبوم از بعضی لحاظ پیشرفت خوبی داشته مخصوصاً نحوه اجرای رضا یزدانی. اما از نظر ترانه پسرفت داشته و همین طور از نظر راک دیگه خیلی لایت شده و به نظرم رضا یزدانی می تونست کمی دوز هارد راک رو بالا ببره و همین طور از ترانه های مهدی ایوبی بیشتر استفاده کنه. اتفاقاً منم یکی از فانتزیام اینه که یه آلبوم بده بیرون با آهنگسازی میلاد عدل و بهروز پایگان و ترانه های مهدی ایوبی! ولی در کل دست رضا یزدانی درد نکنه. بدجوری تشنه صداش بودم!

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما