برنامه یاد بعضی نفرات
 
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 21:47

آقای امیر خان داداش گلم ، حرفای بنده شامل شخص خاصی و یا شما تنها نبود . کلا گفتم
و بهتره دیگران نگاه کنند به بحث و تبادل نظر بین ما که بفهمن میشه منطقی ، با ادب و با علم بحث کرد ، نه تعصبی و بی خبر . بازم دمت گرم .
اما بعضی از حرفام فکر کنم سوء تفاهم بوجود آورده ، اولا من نخواستم شادمهر را با موزیسین خارجی مقایسه کنم ، هدفم این بود که یجور بشه منظورمو بگم واضح . وگرنه همونطور که شماهم گفتید و خودمم اذعان داشتم کلا اونا کلاس کاری و سیستمشون با ما متفاوته .
ولی یه بحثی کردم راجع نبوغ و استعداد ، به نظر من هرکس میخواد آهنگ خوبی بسازه حتما نباید استاد یا پروفسور موسیقی باشه ! من به جرأت میگم اصلا چنین فردی نیست ، یا صرفا مجال واسه ساخت و انتشار آهنگ ندارند چنین آدمایی که تعدادشون هم کمه مسلما . و من به یاد ندارم کسی با این خصوصیت خودش تا بحال کاری ارئه داده باشه .
نمونش استاد بابک بیات که واقعا معرکه بودند اما خب ایشون استاد و سازنده بودند نه خواننده و کلا اصلا جنبه کاری ایشون چیز دیگه بود .
قطعا شما اطلاعاتت کامل تره ، اما خب من به شخصه شاهد و ناظر بودم که حتی افرادی که واقعا دارن خوب و عالی کار میکنند یا میسازن بیشتر چه علومی براشون اهمیت داره .
استعداد حرف اوله . بعد از اون نوازندگی حداقل یه ساز ، آشنایی نسبتا خوب با تئوری و هارمونی و کنترپوآن و بازم استعداد و استعداد و استعداد .
سر صحبت من به این منظور بود که حتما نباید هنرمند استاد باشه . اما خب صد درصد باید به اندازه کافی علم و آگاهی داشته باشه .
حتما شما هم قبول دارید که قرار نیست هربار یه موزیسین قراره کار جدید ارائه بده ازش توقع شاهکار داشت . همینکه چیز جدید و خوبی باشه که اون زیبایی و لطافت و بازی با احساس را داشته باشه و نو آوری داشته باشه فکر میکنم کفایت کنه . البته خب بیشتر باید واسه موسیقی خودمون این توقع را داشت !
در مورد آلتراسیون و مدولاسیون هم صرفا منظورم روشن تر و واضح تر شدن همین موضوع بود .
یه آهنگ از بهنام صفوی بود که یه قسمتش مدوله شده بود اما خب به نظر من بیشتر جنبه به رخ کشیدن داشت وگرنه اصلا دلنشین نبود !
در کل با افکار و نظراتت موافقم و اعتقاد دارم که نباید کارهای نه چندان خاص را بزرگ جلوه داد چون گوش ضعیفتر و توقع کمتر و به تبع اون موسیقی ما ضعیفتر میشه .

دوستان ببخشید اگه جاهایی سبک حرف زدم ، بیشتر باب شوخی و شیطنت بود نه کینه .

موفق باشید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما