برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 22:10

دوستان ما همه بیشتر جوانان دهه شصتی هستیم که با خوانندگانی چون شجریان دهه 60،شهرام ناظری،علیرضا افتخاری،ایرج بسطامی،ملک مسعودی،سراج و تعریف. چند خواننده کمتر معروف بزرگ شدیم و وقتی خواننده ای در اوج می خواند می دونیم چه متر و چه حنجره چه توانایی دارد من خودم کل آلبوم رو گوش نکردم ولی در مورد همین تصنیف،در نسخه من دارم مدتش 5.22 دقیقه است.
ابتدا با یک سلو پیانو با یک ملودی ساده که مشخص نیست چه هویتی داره،ایرانی، غربی وهیچ حسی رو در آدم ایجاد نمی کنه در ثانیه 12 کم کم ارکستر شروع می کنه به نواختن،باز هم ملودی خاصی پیگیری نمی کنه،یک دفعه خواننده شروع به خوندن می کنه بدون فضا سازی یعنی اگر خواننده 10 ثانیه بعدتر هم شروع به خواندن می کرد اتفاقی نمی افتاد از این به بعد اگر شما ارکستر و پیانو از کار حذف کنیم اتفاق خاصی نمی افته و خواننده مشغول خوندن خودشه تا در دقیقه1:01 که ارکستر داره برای جواب با سه تار فرود می کنه و اینجاست که سه تار برای بگه کار سنتی وارد کار میشه که بازم بی ربط و تکراریه حتی نوازنده سه تار هم یک ملودی تاثیر گذار نمی زنه و دوباره خواننده باز هم خط شعر خود را ادامه میده از اینجا وضعیت ارکستر بهتر میشه و زیر صدا خواننده جفت میشه واینجاست از دقیقه 2.30 گروه کر هم چاشنی میشه، در دقیقه 3.00 خواننده ادامه کار رو به ارکستر واگذار می کنه ولی یک خط ساده ارکستری پیگیری می کنه به نظرم تهمورث ناظری می خواسته کار بین المللی در گام های غربی درست کنه،غافل از اینکه ملودی اثر و تاثیر گذاری کارو از دست داده از دقیقه3.22 خواننده با استفاده خود صدای بم خود شروع به خواند میکنه که با گروه کر دلپذیر میشه وباز هم خواننده خط قبلی خود را ادامه میدهد تا اینکه کم کم رحل اوج می کند واز دقیقه 04.22 صدای اوج میگیره،ابتدا دراوجش بد نیست و قابل قبوله ولی اصرار داره در همون اوج بمونه و دقیقا در دقیقه 04.33 صدای خواننده تبدیل به جیغ و از فرم خارج می شه و خیلی زور میزنه که کار تمیز در بیاد ولی دیگه نمی شه.
در مجوع کار متوسطیه ،من نمیدونم دوستان چطور میگن شاهکاره،مگه ارکستربندی،استادان یوسف زمانی،عباس خوشدل،هوشنگ کامکار،کامبیز روشن روان و ..... رو نشنیدن!!!!!!!!!
در مورد همایون متاسفانه صداشون خیلی افت کرده،نمی دونم تمرینش کمه و یا جنس صداش تغییر کرده،البته این مورد در مورد قربانی و عقیلی بهتره چون حجم صدای بهتری دارن اما وقتی دراوج هستند صداشون خفه می شه و باز نیست می خوان تبدیل به جیغ نشه در نتیجه خفه می شه،خواننده با تجربه میدون باید چقدر و چگونه در اوج بمونن.
امیدوارم همایون عزیز بیشتر دقت کنه واگر در اوج مشکل داره ازون صرف نظر کنه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 11 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما