برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

دوستان!وقتی دو یا چند آهنگ در یک ژانر یا سبک خاص ساخته و تنظیم شده کسی که شناخت درستی از موسیقی روز داشته باشه هیچ ربطی بین این موضوع و کپی برداری یا تقلید نمیبینه.
_________________________________________
این سبک که شاخه ای از سبک Progressive House هستش به تازگی (حدودا سه تا چهار سالی میشه که) توی دنیای موزیک رواج پیدا کرده که پیشروترین موزیسین هم توی این سبک David Guetta هست.اما موزیسین های مشهور دیگه ای هم تو این سبک فعالیت دارن.از جمله Avicii.
بجز آهنگ Without You آهنگای دیگه ای مثل Titanium یا Laserlight یا یکی از جدیدترین کارهای David یعنی She Wolf (Falling To Pieces) هم از آهنگای این دست هستن.
_____________________________________________
ویژگی های بارز این سبک :

آهنگ توی فضایی ملایم و به دور از هیجان شروع میشه.هنگامیکه وکالیست شروع به خوندن میکنه هنوز Beat (یا ضرب ریتم) شروع نشده و یک یا مجموعه ای از صداهای رشته ای (مثلا بوسیله ی پیانو یا صداهای الکترونیک) پشت صدای وکالیست بطور متوالی در حال نواخته شدن هستن.رفته رفته با اضافه شدن اجزای مختلف Beat از قبیل Drum kicks و Bass و صداهای مختلف دیگه Beat سنگین و سنگین تر میشه و بالاخره به نقطه ی اوج آهنگ میرسیم که ریتم سنگین ترین و پربارترین حالت خودش رو داره و اون قسمت مهیج ترین قسمت آهنگه.بعد مجددا فضای آهنگ از این قسمت مهیج به همون فضای ملایم تر اولیه برمیگرده و دوباره روند بالا طی میشه.(البته معمولا با یه سری تفاوت های جزئی با دفعه ی قبل برای جلوگیری از یکنواختی)
______________________________________________
آهنگای این سبک (البته از نوع بهترینش) دارای روح و قدرت عجیبی هستن که تاثیر گذاری فوق العاده ای هم دارن.
______________________________________________
پس این یه سبک مستقله و سیروان توی "اینم میگذره" گریزی هم به این سبک زده که از قضا عالی هم کار کرده و من یکی رو که خیلی سورپرایز کرد.
قسمت مهیج "اینم میگذره" واقعا با هوشمندی و دقت بالایی کار شده.(همون قسمتی که سیروان با بازی با صدای خودش یه ملودی خاص رو مینوازه)
توی نمونه های ایرانی زیاد شاهد این کار از سوی تنظیم کننده های مختلف بودم اما واقعیت اینه که نتیجه ی هیچکدوم به ظرافت و بی نقصی شاهکارای سیروان نبودن.
مثلا آهنگ " حباب ".اول بگم که به شخصه کارای مهران عباسی رو دنبال میکنم و بسیار هم هنرش رو قبول دارم.اما توی این آهنگ همون قسمتی که روی صدای یگانه این تکنیک اجرا شده برای من یکی که خیلی تو ذوق زننده ست.صدا به اندازه ی کافی فشرده و بریده بریده نشده و اینطور حس میشه که خواننده داره سعی میکنه خودش به تنهایی و بدون دخالت تنظیم و میکس و مستر این تکنیک رو اجرا کنه که اصلا خوشایند نیست!
اما همین قسمتی که سیروان ساخته واقعا استادانه و باظرافت کار شده و جای کوچکترین ایراد و حرفی باقی نذاشته.مخصوصا اینکه توی پس زمینه ی کار فوق العاده کار کرده که همون قسمت کار هرکسی نیس!

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
5 + 15 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما