برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:00

آخرین نقد من راجب شخصی به نام کیوان و اطلاعات کسایی که مقایسه میکنند شجریان را با خیلی خواننده ها بگم هیچ خواننده اصیل ایرانی رو کسی نمیشناسه تو دنیا و آبروی موسیقی اصیل ما در دنیا استاد شجریان هست. البوم فریاد بالای 100 کارشناس بزرگ دنیا بهترین البوم سال جهان و بهترین خواننده جهان معرفی کردند. البته آمار و ارقام داخلی دادن کجا تو دنیا بزرگ ترین موسیقی دانها تایید کردن کجا. مرد اول موسیقی اوازی ایران شجریان هست و بس. البته باید تو این حرفه باشیم تا بدونیم شجریان کیه من همونی هستم از صدای شجریان قبل کلاس آواز رفتن بدم میومد و استادم میگفت صبر کن بعدش خودت متوجه میشی چی رو انتخاب کنی که یادم نمیره هیچ وقت گفت خودت متوجه میشی بنز خوبه یا موتور گازی. این شوخی استادم واسم جالب بود تا اینکه الان شجریان رو بی غرض و بدون علاقه قبول دارم. اما افتخارات استاد شجریان در دنیا یک قسمتشو میگم تا بعد
جوایز:
در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت جایزه پیکاسو و دیپلم افتخار از طرف سازمان یونسکو در پاریس شد. این جایزه هر پنج سال به هنرمندی که برای شناساندن فرهنگ و هنر کشورش می‌کوشد اهدا می‌شود. پیش از وی، این جایزه را نصرت فاتح‌علی‌خان خواننده قوالی از پاکستان دریافت کرده بود. استاد در سال ۲۰۰۶ نشان موتزارت را از سازمان یونسکودریافت کردند. استاد شجریان ۲ سال به خاطر آلبوم‌های فریاد و بی تو به سر نمی‌شود، نامزد جایزه گرمی و اسکار موسیقی شد. جایزه گرمی معتبرترین جایزه موسیقی در آمریکا می‌باشد. او تنها خواننده ایران است که نامزد جایزه گرمی شده‌است. هرساله ۵ کاست از بخش موسیقی کلاسیک برای نامزدی این جایزه معرفی می‌گردند.

تجلیل:
از محمدرضا شجریان به عنوان استاد آواز ایرانی در مراسم متعددی تجلیل شده‌است از جمله در جمعه ۲۸ آبان ماه ۱۳۸۹ مراسمی با نام «سومین سال بزرگداشت ادب و هنر پارسی» در دانشگاه استنفورد آمریکا برگزار شد که طی آن جایزه این بزرگداشت توسط بنیان‌گذار آن بیتا دریاباری که همسر سابق امید کردستانی یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل است به محمدرضا شجریان استاد موسیقی ایرانی تعلق گرفت. در این مراسم جایزه «بیتا» به محمدرضا شجریان که طی سالیان متمادی کنسرت‌های زیادی را در داخل ایران و کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا برگزار کرده‌ است به دلیل تلاش فراوانش برای حفظ و ترویج موسیقی ایران اهدا شد.

در این مراسم محمدرضا شجریان پس از دریافت جایزه پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تشکر از دانشگاه استنفورد و بیتا دریاباری به سوالات جمع حاضر در سالن که بیشتر ایرانی بودند پاسخ داد. لازم به گفتن است که این جایزه توسط بخش مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد آمریکا بنیان نهاده شد.

خوشنویسی:
محمدرضا شجریان علاوه بر استعدادش در آوازخوانی، علاقه زیادی به خوشنویسی ایرانی دارد و از او به عنوان یکی از خوشنویسان معاصر یاد می‌شود. او از سال ۱۳۴۴ به فراگیری نستعلیق نزد استادان ابراهیم بوذری، و حسین میرخانی پرداخت. او در حال حاضر دارای درجه ممتاز در خط نستعلیق می‌باشد.
حالا البوم فریاد که دنیا بهترین البوم جهان اعلام کردن یعنی همه کارشناسا اشتباه میکنن فقط یه نفر به نام اقای کیوان راست میگه؟ هیچ وقت 100 نفر اشتباه نمیکنن و یه نفر درست بگه دوست من

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
11 + 0 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما