برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:58

با درود بی کران
آلبوم خاص بالاخره پس از 5 روز انتظار از تاریخ اعلام شده به بازار اومد. آلبومی که با تبلیغات و اسمش نوید یک آلبوم فوق العاده و متفاوت را می داد، اما متأسفانه آنطور که باید انتظارات را برآورده نکرد. این آلبوم در شأن یک شنونده ی پاپ و حتی خوانندگان آن نبود و کاری بازار پسند و تجاری بود.
اینک نظرم را در مورد تک تک قطعات عرض می کنم. ضمن اینکه بنده هیچگونه تعصب نسبت به هیچ خواننده ای ندارم!
قطعه ی اول، نگاه تو، علی اصحابی
این قطعه از شرایط خوبی برای سرآلبومی بودن بر خورداره، تم اسپانیایی اولیه و بعد یک تنظیم به نسیت زیبا و هماهنگ با ملودی و صدای همیشگی علی اصحابی! ضمن اینکه کلمات ترانه هم بسیار هوشمندانه انتخاب شده (خاصه با خواسته!)! در کل به نظر من این قطعه برای شروع به نسبت خوب بود!
قطعه ی دوم، دل سرد نشو از عشق، بابک جهانبخش
ابتدای تنظیم آهنگ تا انتهای قطعه را مشخص می کنه و به نظر من این حرکت هوشمندانه ای نیست و به نوعی شنونده را از دنبال کردن قطعه باز میداره! ملودی از نوآوری کمی برخورداره و صدا و تحریرهای همیشگی بابک! و delay های نخ نمایی که خیلی وقته از مد افتاده و استفاده از اونها زیاد حرفه ای نیست!
قطعه ی سوم، خیانت، فرزاد فرزین
ملودی آشنای این قطعه مجدداً شنونده را ناامید می کنه و همچنین قسمتی که موزیک با ریتم و delay صدای خواننده دنبال میشه به شدت منو یاد آهنگی از شخص معروفی میاندازه! در کل این ملودی و تنظیم به هیچ عنوان دارای نوآوری و خلاقیت نیست! آهنگساز نباید اپراتور کامپیوتر باشه، بلکه باید با فواصل موسیقی آشنا باشه! فرق انسان با کامپیوتر از زمین تا آسمونه!
قطعه ی چهارم، لحظه ها، مازیار فلاحی
ابتدای قطعه یکم مشکوک بود، چرا که به شدت شبیه قطعه ی قلب یخی همین خواننده بود! اما ملودی و ریتم گیتار به زیبایی تمایزی بین این قطعه با قطعه ی مذکور به وجود می آورد! ملودی زیبای مازیار هم به زیبایی این قطعه اضافه می کنه! ضمن اینکه ترانه ی این قطعه از ترانه های با احساس هستش!
قطعه ی پنجم، خوابم نمی بره، مهدی مدرس
!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خاص؟
قطعه ی ششم، ها، محسن چاوشی
ببنید اول از همه یک نکته را اشاره کنم، من خودم به شخصه به محسن چاوشی اعتقاد خوبی دارم و اونو از آهنگسازها و خواننده ی با قدرت ایران می دونم ولی متأسفانه همکاری با کوشان حداد به هیچ عنوان در حد محسن چاوشی نیست و به نظر من باعث سقوط آزاد محسن می شود. متأسفانه کوشان به هیچ عنوان محتوای ترانه و ملودی را در تنظیم اعمال نمی کنه ضمن افکت های از مد افتاده ی تکراری که به نظر من بی احترامی بزرگی به محسن چاوشی و شنونده است! کاش خود محسن یا شهاب اکبری و امیر سرگزی و یا امید حجت که از بهترین ها است، تنظیم این قطعات را به عهده می گرفتند، دیگه تنظیم های ترنس کوشان قابل تحمل نیست! این قضیه تو آلبوم حریص هم مطرح شد که قطعات چمدون، غیر معمولی، حریص و زیبایی، سنگینی آلبوم را زیر سوال برده اند.
من چون خیلی محسن رو دوست دارم اینجوری نظرم را بیان می کنم!
قطعه ی هفتم، به خدا عاشقت هستم، پیام صالحی
قبلاً هم عنوان شد که پیام صالحی در آریان در کنار عده ای دیگر به نسبت شنیدنی تر بود!
همین!
قطعه ی هشتم، به دادم برس، رضا یزدانی
به نظر شخص بنده، تنها قطعه ای که براش زحمت کشیده شده بود و ارزش شنیدن داشت این قطعه بود که به زیبایی توسط میلاد عدل خاص تنظیم شده بود و رضا با زیبایی خاص خودش ملودی آن را ساخته بود و با صدای بی نظیر خودش به زیبایی اونرو خواند! این قطعه که به نسبت تنها قطعه ی اینسترومنتال آلبوم بود باعث نجات این آلبوم شد!
گرچه اگر محسن چاوشی در تنظیم قطعه وسواس بیشتری اعمال کرده بود می تونست با این قطعه در یک پله قرار بگیره!
قطعه ی نهم، جنون، شهاب رمضان
در ابتدا تبریک می گم به شهاب رمضان که توانست با یک صداسازی حرفه ای امضای خوبی در این امر پیدا کنه، ولی متأسفانه شاهد تنظیم های خاص سیروان نبودیم و این تنظیم امضای سیروان را نداشت! سیروان بهتراز این بود!ولی ملودی و ترانه از کیفیت خوبی برخوردار بود!
.
در کل این آلبوم به خاطر تنظیم های اکثراً ضعیفش آنگونه که باید نتوانست انتظارات را بر آورده کند و آلبومی بود با تنظیم های تمام الکترونیک که توسط یکسری اپراتور کامپیوتر تنظیم شده بود و از هنر موسیقی به شدت بی بهره بود!
1)رضا یزدانی
2)مازیار فلاحی
3)محسن چاوشی
4)علی اصحابی
5)شهاب رمضان
6)بابک جهانبخش
7)فرزاد فرزین
8)پیام صالحی
9)مهدی مدرس

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
11 + 2 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما