برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:56

هواداران بهروز صفاریان , محسن چاوشی و بقیه علاقه مندان به موسیقی پاپ ایران لطفا متن زیر را بخوانید:

من محسن چاوشی را دوست دارم چون خواننده ی محبوبی است. درست است که جز چهار پنج خواننده ی محبوب شخص من نیست ولی به خاطر اخلاقش و همچنین بعضی تراک هایش همیشه برایم قابل احترام بوده. حتی من آلبوم جدیدش را یه جز 2 , 3 تراک بد نمی بینم و از آن لذت می برم. بی تعارف در بین خوانندگان داخل کشور در حال حاضر رضا صادقی , محسن چاوشی , بنیامین , محسن یگانه , حمید عسکری , احسان خواجه امیری و فرزاد فرزین از همه محبوب تر و حرفه ای تر و بهترند. ولی......
مشکل من با بعضی از افراد متعصب و بی اطلاع هوادار موسیقی است که تعدادشان خیلی زیاد هم نیست.

شادمهر عقیلی کیست؟
وقتی سال 77 موسیقی پاپ دوباره در داخل خاک ایران به جریان افتاد. کسی که بیشترین تاثیر را در نگاه مردم به سمت موسیقی داخلی داشت کسی نبود جز شادمهر عقیلی با آلبوم مسافر. شاید خیلی ها مسافر را یک اتفاق دانستند ولی وقتی دهاتی منتشر شد و فروش چند میلیونی آن و صف های طویل مردم برای خریدن آلبوم جدید شادمهر اتفاق افتاد دیگر همه متوجه شدند که شادمهر شانسی و اتفاقی پا به این عرصه نذاشته. وقتی او مطرح ترین چهره ی هنری ایران در آن سال ها بود و به معنای واقعی کلمه لقب سوپر استاری را ازان خود کرده بود دیگر همه فهمیدن که او چه محبوبیت و جذبه ای دارد. وقتی بیشترین تیتر مجلات در آن سال ها به او اختصاص یافت و اکثر مردم از جوان های سوسل و مذهبی گرفته تا پیرمرد و پیرزن های 60 , 70 ساله دیگر همه فهمیدن که او جزئی از زندگی و قلب مردم است. حتی مسئولان هم این را فهمیدن. با کارهای عالی و فوق تصور شادمهر در هنگامی که ایران بود دهان تک تک منتقدین بسته شده بود. وقتی شادمهر در کنار آهنگ های فوق العاده ای که برای خودش می ساخت آثاری چون غزلک و ناز و ... را برای دیگر خوانندگان می ساخت همه فهمیدن که او چه نبوغی دارد و بدون شک یکی از بهترین های تاریخ موسیقی ایران است. حتی تهیه کنندگان سینما هم متوجه ی این محبوبیت عظیم شدند و او را وارد دنیای سینما کردند. اساتید موسیقی بدون تردید او را نابغه خواندند. هر روز جوون های زیادی به عشق شادمهر شدن وارد موسیقی می شدن. او در نوازندگی گیتار و ویولون هم جز برترین های تاریخ موسیقی بود. نشریات با تمام توان از او پشتیبانی می کردند و حتی کسی مثل علی بحرینی سردبیر اتفاق نو تا 3 سال بعد از رفتن شادمهر هم این حالت را داشت و بارها موقعیت کاری خود را به خطر انداخت تا پل عاطفی مردم و شادمهر قطع نشود. او از نظر محبوبیت فردین موسیقی ایران شده بود. وقتی که دیگه فشار تا حدی روی او زیاد شد که حتی اجازه نداشت وارد استودیو های موسیقی بشود صبرش لبریز شد و او از ایران رفت و دل تک تک هوادارنش را شکست ولی مردم باز هم او را درک کردند و باز هم دوستش داشتند و فهمیدن که اگر او در آنجا ترانه های بسیار ضعیفی چون بیا این جا و مشکوک و بغض ... را می خواند تنها یک دلیل دارد و آن هم جا افتادن بین مردمی است که 20 , 30 سال از فرهنگ ایران دور اند. ترانه حالا بیا این جا شاید از نظر ما هایی که تو ایرانیم سخیف باشه ولی برای کسی که در خارج از ایران متولد شده و رشد کرده خیلی هم جالب است.او در خارج از ایران هر از گاهی با آهنگ های فوق العاد ه ای چون دل دیوونه , وقتی دیدم تو چشمات , ماندگار , محال و..... نشان می داد که هنوز به فکر طرفدارانش در ایران هست. ولی درست وقتی که طرفدارن شادمهر در ایران از او نا امید شده بودند او یک بار دیگر آس برنده ی خود را بعد از 10 سال رو کرد و مسافری جدید خلق کرد و نشان داد که هنوز هم قلب ها و احساسات مردم در دست اوست و او تقدیر را خواند و او سبب را خواند و او .... آلبوم تقدیر پر فروش ترین آلبوم سال 2009 میلادی در مارکت ایرانی شد. و او بالاخره قلب ایرانیان مقیم خارج را هم فتح کرد.

طرفدارن بهروز صفاریان
شما که می گین شادمهر با تنظیم های خوب بهروز مطرح شد یا فراموش کارید یا بی اطلاعید یا خودتون رو به بی اطلاعی می زنید. در این که صفاریان هم جز نوابغ موسیقی ماست شک ندارم ولی اگر اینسرت آلبوم مسافر را دیده باشین متوجه خواهید شد که ترانه هایی که بیشترین عامل محبوبیت شادمهر بودند از جمله یاس , مسافر , بی تابی , حدیث مهربونی و ... را خود شادمهر هم ساخته و هم تنظیم کرده بود و صفاریان فقط به عنوان نوازنده در آن حضور داشته. در آلبوم دهاتی هم که فقط تراک دل خوشی را صفاریان تنظیم کرد و بقیه کارها مال خود شادمهر بود. پس بهروز صفاریان بیشتر از کنار شادمهر بودن سود برد تا او!

طرفدارن محسن چاوشی
شما که می گین چاوشی اسطوره و سلطانه و ... آیا می دونید چرا لقب سلطان پاپ را برای مایکل جکسون انتخاب کرده اند؟؟ چون آلبومش پر فروش ترین آلبوم تاریخ موسیقی پاپ شد. پس اگر بنا به لقب گذار ی سلطان برای کسی باشه اون فقط می تونه شادمهر عقیلی باشه. چون آلبوم های دهاتی و مسافر از پر فروش ترین آلبوم های تاریخ موسیقی ایران از قبل انقلاب تا بعد آن می باشد. حتی اگر الان شادمهر افت کرده باشد. آیا چاوشی آهنگی به تاثیر گذاری یاس که میلیون ها نفر با آن گریستند دارد؟ اگر چاوشی در ابتدای فعالیتش از سیاوش قمیشی تقلید می کرده شادمهر در آلبوم دهاتی ترانه پاییز سیاوش را با یک تنظیم جدید می خواند که آنقدر زیبا و جذاب تر می شود که خود قمیشی از شادمهر تعریف می کند. اشتباه نکنید من از چاوشی بدم نمی یاد او هم آهنگ های خاطره انگیزی چون نفرین , خود کشی , رفیق من و ... دارد که بسیار هم زیباست. ولی انصافا آهنگ های شادمهر در ایران محبوب تر و ماندنی تر بوده. هنوز که هنوزه از صدای ضبط بعضی از ماشین ها صدای مسافر خسته ی من می یاد. آیا شما می دونید محسن یگانه به عشق شادمهر خواننده شده؟ آیا می دانید حمید عسکری به خاطر تشابه صدایش به شادمهر مطرح شد؟ این دو از بزرگان پاپ ایرانند. پس ببینید شادمهر چه تاثیری در موسیقی ایران داشته و چه خدمتی به هنر این مرز و بوم کرده. بسیاری دیگر از خواننده ها و نوازنده ها و آهنگ ساز ها و تنظیم کننده ها نیز به عشق شادمهر شدن وارد موسیقی شدن. اصلا می دونید پر فروش شدن گیتار مشکی در اوایل دهه 80 بیشتر به دلیل شادمهر بوده؟ اگر شما به شادمهر نمی گین استاد یا سلطان پس به کی می گین؟؟؟؟ اگر کسی را که تسلط به 10 ساز اصلی دارد را به عنوان پیشتاز پاپ قبول ندارید پس کی را قبول دارید؟؟؟؟ محسن چاوشی بسیار با استعداد و با هوش است ولی او هنوز در حال پیمودن مسیری است که شادمهر با یک آلبوم طی کرد. تازه محسن و صادقی و بنیامین تقریبا از بقیه خواننده ها جلوترند. همین حالا بیشترین سایت های هواداری اینترنتی برای شادمهر است.
گوشه ای از نبوغ شادمهر درخشیدن او در اجرای سبک های مختلف موسیقی است:
مذهبی:معبود و یاس
عاشقانه:تقدیر و ماندگار و مسافر و آسمونی و ...........
6 و 8 : بگو از کجا آوردی و خوشگله
سنتی:اشک بی کسی
راک: تلافی
رپ:حالا بیا این جا

همین الان اگر از اعضای فامیلتون و دوستان و آشنایان در مورد خواننده های مورد علاقه شان بپرسید بی تردید شادمهر باز هم محبوب ترین است. چون او جاودانه شده حتی اگر آلبومی بدهد که همه ی آهنگ هایش مثل حالا بیا این جا بسیار ضعیف باشد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
12 + 4 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما