برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

سلام .منم با اینکه خیلی وسواسی ام ،اما به نظرم خب انصافا کار آقای معتمدی خوب بود و با توجه به اینکه خب نقش اصلی و بیشترین مدت آواز رو داشتن شکایتشون کاملا به جاست و خب به نظرم هر چند که ای کاش خود مسئولا کاری می کردن که ایشون مجبور نمی شدن شان خدشون رو کمی بشکنن و بیان این ها رو بگن ، اما خیلی خوبه که خودشون گفتن ،و به نظرم کار درستی کردن که گفتن (دلایلش رو هم که خوب مطرح کردن خودشون)
و من وقتی توی اسمای پایین پوستر اسم ایشون رو دیدم دیگه انتظار نداشتم که اسم همایون رو اون بالا بزنن و اون پایین داشتم دنبال اسم همایون میگشتم و ندیدم گیج شدم و بعد دیدم اون بالاس که خب تعجب داشت چون نقش دوم بود و تعجبش البته که به خاطر این نبود ، بلکه برای این بود که چرا نقش اصلی را (حد اقل به سبب ناشناخته تر بودن و اختلاف سطح خواندنشان کمرنگتر یا کوچکتر) کنار یا پایین این اسم ننوشته اند .
و البته مطلب مهم اینه که خب پوستر یک کار برای تبلیغ اونه بین مردم و نه برای شناساندن یا توضیح اثر و دست اندر کارانش .و اگر توی پوستر بعد از نوشتن اسم اپرا و این ها حضور همایون را یادآوری می کنند برای این است که خب مردم همایون را می شناسند و دوستش دارند و برای آنان حضور او در همیچین نمایشی (مستقل از اسم کارگردانش) به آن اعتبار می بخشد و اینکه خودم هم شاید دلیل اصلی رفتنم به نمایش حضور همایون بود در ابتدا .
و این است که توی "پوستر" (که کارش تبلیغات است و دعوت) کاملا حق داشته اند که حضور همایون را بیشتر یادآوری کنند .
اما یا آقای معتمدی خوب می خوانده یا نمی خوانده ! اگر نمی خوانده که خب چرا آمده اند نقش اصلی اپرا را به او داده اند ؟! و اگر خوب می خوانده ، پس هنرمند قابلی بوده (چون صدای خداداد که مطرح نیست ، مسئله میزان کار خواننده در آواز است اینجا . از این جهت می گم هنرمند ، نه صدا یا آواز خوان) و اگر هنرمند قابلی بوده و نقش اصلی را داشته باید متناسب با شان و کارش و نقشش (نه محبوبیتش) از او یاد می کردند .
و خودم و دوستان هم فقط بعد از نمایش از سایرین توانستیم بشنویم که خواننده ی مولانا که بوده .

ان شا الله که نظرم بتواند کمکی بکند .
در پناه خدا

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما